۰
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز سوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا 2018، سه‌شنبه 15 اسفند 96، ساعت 16:00، ورزشگاه فولادشهر اصفهان داور: ادهم محمد توما مخدمه (اردن) كمك‌ها: احمد مونس و محمد مصطفي (اردن)

ذوب‌آهن ايران – الوحده امارات/  پل صعود در زاينده‌رود

به گزارش خبرورزشی، شروع نااميدكننده در دوحه با برد شيرين برابر ازبكها در بازي دوم جبران شد تا جدال امشب با رقيب اماراتي از اهميت بسيار زيادي براي ذوبآهن براي زنده نگه داشتن اميد به صعود از گروه برخوردار شود. نكتهاي كه امير قلعهنويي خود به آن اعتراف كرد و مدعي شد اگر چشم به صعود داشته باشند بايد از دو مصاف با حريف اماراتي در اصفهان و ابوظبي با دست پر بيرون بيايند. ذوبآهن كه در نيمفصل دوم عملكرد بدي از خود به جا نگذاشته در آخرين بازي مقابل پارس جنوبي جم دو چهره متفاوت از خود نشان داد تا خستگي در ساق پاي بازيكنان اين تيم كاملاً مشهود باشد. تيم اصفهاني كه اصلاً دوست ندارد كار صعود از گروه پيچيده شود به دنبال بهره بردن كامل از امتياز ميزباني است تا رقيب اماراتي را با شوك ديگري روبهرو كند به خصوص كه در آخرين بازي الوحده اين تيم توسط العين در شهرآورد ابوظبي گلباران شد. نقطه قوت ذوبيها اتفاقاً در خط حمله است جايي كه زوج تبريزي – كيروش استنلي فوقالعاده بازي كردند تا فرشته نجات امير و تيم اصفهاني باشند. اگر مهاجمان ذوب روي فرم باشند عبور از سد الوحده كار چندان سختي به نظر نميرسد به خصوص كه اين زوج هم از تكنيك و سرعت بهره ميبرد هم از فيزيك و قدرت سرزني. در اين بين حضور تماشاگران اصفهاني هم ميتواند بيشتر از هميشه به ياري ذوبيها بيايد تا آنها گام اول در راه ساخت پل صعود را كنار زايندهرود بردارند و با استرس كمتر به بازي برگشت بينديشند. در آن سوي ميدان الوحده به عنوان يكي از سرشناسترين تيمهاي اماراتي حاضر در رقابتهاي آسيايي در حال حاضر همچون ذوبآهن جايگاه دوم ليگ امارات را در اختيار دارد تا نشان بدهد كه تيم دست و پا بستهاي نيست. اين تيم كه هر دو بازي قبلي خود را با بدشانسي به رقبا واگذار كرد شرايط بسيار خطرناكي در جدول دارد به همين خاطر پيشبيني ميشود دست به يك بازي انتحاري بزند بلكه شانس صعود خود در اين گروه را زنده نگه دارد. سرمربي رومانيايي اين فصل عاليجنابان (لقب الوحده) با اتكا به مهرههاي تهاجمي كه دارد به اين هدف ميانديشد تا در نصفجهان با دست پر زمين را ترك و هفته آينده در خانه به آنچه در راه زنده كردن اميدها براي صعود نياز دارد، برسد كه امير قلعهنويي و شاگردانش بايد با آگاهي از اين شرايط خود را براي روبهرو شدن با تيمي متفاوت از هفتههاي قبل الوحده آماده كنند.

چهرهها

قاسم حداديفر، كاپيتان ذوبيها در اين فصل از رقابتها، را ميتوان چهره كليدي لقب داد، بازيكني كه نقش قلب تپنده تيمش در ميانه ميدان را برعهده دارد تا با رهبري و بازيسازي زمينه رسيدن به برد را فراهم كند. حداديفر كه رفته رفته به روزهاي اوج بازگشته در دو بازي قبلي هم تا لحظهاي كه از نفس نيفتاده بود در نقش ليدر ميانه ميدان عملكرد فوقالعادهاي از خود نشان ميداد و اين ميتواند نقطه اتكايي باشد براي قلعهنويي و ذوبيها تا اميدوار به درخشش او در بازي امروز باشند.

در ميان بازيكنان الوحده سواي از مليپوشان اماراتي كه در تركيب عاليجنابان به ميدان ميروند ميتوان از سباستين تاگليابو مهاجم آرژانتيني به عنوان چهره نام برد. اين بازيكن كه از محبوبيت خاصي در ميان طرفداران الوحده برخودار است كنار اسماعيل مطر چهره سرشناس و باتجربه اماراتيها در خط حمله به ميدان ميرود كه غفلت از او ميتواند تاوان سنگيني در پي داشته باشد. مهاجم آرژانتيني فصل قبل هم مقابل پرسپوليس نمايش خوبي داشت و ثابت كرد بازيكن ارزشمندي است.

در حاشيه... در حاشيه...

* محمد رشيد مظاهري، گلر مليپوش ذوبيها، امروز به دنبال ثبت ركوردي جديد در راه گل نخوردن در آسيا و ثبت كلينشيت است. اين بازيكن كه در حال حاضر يكي از آمادهترين نفرات ذوبآهن است در دو بازي قبلي هم نقطه اتكا اصفهانيها قلمداد شد.

*در تركيب الوحده علاوه بر تاگليابو آرژانتيني ميتوان از دو، سه مهره خارجي ديگر هم به عنوان مهرههاي كليدي و گرانقيمت نام برد از جمله مراد باتنا مهاجم مراكشي كه اميد زيادي دارد با درخشش در رقابتهاي آسيايي به تركيب تيم ملي مراكش در جام جهاني برسد.

*لورنت رگكامف، سرمربي رومانيايي، در حالي از تابستان جانشين خاوير آگيره مكزيكي شد كه از اين مربي سابق استوابخارست به عنوان يكي از گرانترين مربيان حال حاضر امارات نام برده ميشود. رگكامف بنا بر اعلام رسانههاي اين كشور علاقه خاصي به سيستم تهاجمي 3-3-4 دارد و امروز هم پيشبيني ميشود با توجه به شرايط حاكم بر بازي با سه مهاجم به ميدان برود.

*ذوبآهن تنها يك بازيكن غايب براي مصاف امروز دارد كه براساس اعلام سران اين باشگاه مهران درخشانمهر به دليل مصدوميت نميتواند مقابل الوحده به ميدان برود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی