نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی امشب برای استقلال به نیمه راه خود می‌رسد و شاگردان شفر که طی یک ماه اخیر شرایط بسیار خوبی داشته‌اند، برای تداوم صدرنشینی در جدول به مصاف العین می‌روند.

از آذر امسال وقتی قرعهکشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و قرعه استقلال کنار نام العین امارات قرار گرفت، گروهی از هواداران و حتی پیشکسوتان این باشگاه در فضای مجازی و مصاحبههای خودشان روی یک کلمه تأکید میکردند و مانور میدادند. کلمهای که هر قدر به زمان رویارویی با العین نزدیکتر شدیم، پررنگ و پرنگتر شد: «انتقام».

بدیهی است شکست خرداد استقلال از العین آنقدر برای استقلالیها و فوتبال ایران تلخ بوده که هرگز از خاطرهها محو نمیشود. همانطور که ناکامی پرسپولیس مقابل الهلال آزاردهنده بود و هست ولی تفاوت فوتبال حرفهای با فوتبال احساسی دقیقاً در چنین ایامی مشخص میشود.

استقلال به العین باخت؛ بد هم باخت اما قرار نیست با یک ناکامی زانوی غم بغل گرفته و تارک دنیا شود. این تفکر هم که تمام لیگ قهرمانان را معطوف و محدود به انتقام گرفتن از یک حریف بکنیم، کاملاً پوسیده و مردود است. العین تیم خوبی است اما تعداد باختهای همین تیم خوب مقابل استقلال بیشتر از کامیابیهایش مقابل نماینده کشورمان تلقی میشود. قرار نیست چون این تیم یک بار استقلال را سنگین شکست داده، همواره برابر آبیها پیروز باشد، همانطور که اصلاً نباید تصور کنیم تیمهایی که گاهی اوقات با اختلاف چند گل به ما میبازند تا ابد ناکام باقی خواهند ماند.

استقلال امشب با العین بازی دارد و قطعاً کار دشواری هم پیش روی خودش دارد ولی حرفهایگری شفر جایی نمود عینی پیدا میکند که به شاگردانش اندیشه صعود از گروه را القا کند نه حس انتقام از رقیب تازه مطرح شده اماراتی را. سقف هدف آبیپوشان در مرحله گروهی باید صعود از گروهشان باشد نه اینکه صرفاً برای بردن العین در امارات وارد زمین شوند. العین حریف مهمی است که در چارچوب پیکارهای آسیایی اهمیت پیدا میکند بنابراین پیروزی مقابل آنها به مراتب کماهمیتتر از صعود تلقی میشود. امیدواریم استقلالیها بازی امشب را ببرند و شرایط فنی تیم هم به گونهای است که توانایی این کار را دارند ولی حتی اگر مغلوب شوند (تأکید میکنیم حتی اگر مغلوب شوند) باز هم شانس صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان حتی تحت عنوان تیم اول را دارند و به هیچ عنوان نباید همه چیز را با متر و معیار العین سنجید. استقلال میتواند العین را ببرد اما حذف شود. از سوی دیگر میتوان به این تیم باخت ولی صعود کرد بنابراین باید اولویت را به هدف مهمتر گره زد، نه صرفاً برد و باخت در یک مسابقه.

شک نداریم استقلال میتواند العین را در هر دو بازی رفت و برگشت ببرد و چقدر خوب میشود که چنین اتفاقی رخ بدهد ولی تأکید میکنیم مهمتر از نتیجه امشب آبیها، نتیجهای است که آنها در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان از خودشان برجای میگذارند.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی