۰
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فوتبال و كشتي به مهم‌ترين روزهاي حيات خود در ايران بعد از انقلاب رسيده‌اند. روزهايي كه مي‌تواند سرنوشت اين دو رشته محبوب را تعيين كرده و بقا يا فناي آنها را رقم بزند.

 حساسيت به قدري بالاست كه خوديها شخصاً دست به كار شدهاند تا موانع موجود بر سر راه اين دو رشته را بردارند. رسول خادم به عنوان مرد همهكاره فدراسيون كه عضويت در اتحاديه جهاني كشتي را هم يدك ميكشد از مدتها پيش عواقب عدم رويارويي با صهيونيستها و احتمال قريب به يقين تعليق كشتي ايران در صورت تكرار ماجرايي كه براي عليرضا كريمي رخ داد را گوشزد كرده و بعد از نامهنگاريهاي متعدد و عدم دريافت پاسخ روشن و مناسب از تمام مسئوليتهايش كنارهگيري كرد. او معتقد است ديگر گواهي پزشك و هزار دوز و كلكي كه پيش از اين براي فرار از مسئوليت كشتي نگرفتن با نمايندگان اشغالگران قدس سرهمبندي ميكرديم كهنه و نخنما شده و بايد راهكاري تازه و منطقي كه صداقت در آن حرف اول را بزند انديشيده شود! اما چه راهكاري؟ اين سؤال به احتمال زياد براي هميشه بيجواب خواهد ماند چراكه پاسخ آن را هيچ يك از مسئولان اجرايي كشور نيز نميدانند! تجربه نشان داده چيزي كه به آن خط قرمز اطلاق شود غير قابل بحث است و حتي در مورد آن اجازه فكر هم داده نميشود حالا رسول با طرح اين مسئله چه چيزي را دنبال ميكند و سرانجام اين خواسته چه ميشود را زمان تعيين خواهد كرد.

اما قصه فوتبال با همه حساسيتهايي كه دارد به قرمزي خط كشتي نيست. اينكه بانوان به حق طبيعي و شهرونديشان برسند كاملاً قانوني و قابل هضم است اما متأسفانه سر اين رشته نيز جايي ديگر بوده و تكليف اين مهم را نيز مراجع تصميمگيري غير از وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال تعيين ميكنند. جايي درست به اهميت آنجا كه چوب رسول خادم لانه زنبورياش را نشانه رفته است! اينفانتينو به ايران آمد تا يك بار براي هميشه تكليف اين ماجرا را روشن كند. بدون شك  اگر به روال سابق ادامه دهيم روزهاي پرماجرايي پيش روي ورزش ما بوده و تعليق و تعطيل پركاربردترين واژههاي مورد استفاده پيرامون ورزش ما خواهند بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی