۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرور جپاروف از شور و حال بالای استقلال در امارات و انگیزه اعضای تیمش برای دیدار با العین حرف زد. او که سابقه رویارویی با العین را در کارنامه دارد معتقد بود باید در دو دیدار رفت و برگشت حداکثر امتیاز را از این تیم خوب اماراتی گرفت.

جپاروف: صدرنشین امارات را هم شکست می‌دهیم

 سرور جپاروف با خبرورزشی از شهرآورد و مسابقه این هفته لیگ قهرمانان حرف زد و به طرفداران تیمش وعده یک شب رؤیایی در امارات را داد.

* بازی سختی پیش رو دارید؟

طبیعی است، چون با تیم صدرنشین لیگ امارات بازی داریم. تیم العین یکی از تیمهای سرسخت در لیگ قهرمانان آسیاست که امسال در لیگ امارات هم خوب نتیجه گرفته است.

* قبلاً هم رودرروی این تیم بازی کردهای؟

فکر کنم در لیگ ازبکستان و کره که بودم سه، چهار دفعه روبهروی این تیم بازی کردهام.

* آخرین بار کی بود؟

فصل 2016. البته این تیمی که الان دربارهاش میدانم با آن تیم تفاوتهایی دارد ولی کلاً العینیها در امارات به تیم «آسیاییبازها» معروفند.

* از تیم خودتان چه خبر؟

شرایط روحی تیم عالی است. ما یک برد روحیهبخش دیگر در ادامه پیروزیهای سریالی این مدتمان به دست آوردیم و با انگیزه بالایی برای دیدار با العین در امارات اردو زدهایم.

* گفتی شهرآورد! بازی سختی داشتید؟

طبیعی بود که میدانستیم آنها برای پیروزی روبهروی ما، انگیزه زیادی داشتند. میدانستیم پرسپولیس با یک مساوی با ما قهرمان میشود. البته ما هم از همین موضوع انرژی گرفتیم و با انگیزه بیشتری برای اینکه آنها را متوقف کنیم به میدان رفتیم. گفتیم اگر جشنی هم برگزار کنند باید بعد از برد ما باشد.

* زمینهساز گل استقلال هم خودت بودی. درباره آن صحنه حرف نمیزنی؟

تیام خیلی خوب در فضاها حرکت میکند. ما خیلی زود با هم هماهنگ شدیم. وقتی حرکت میکند میداند که من حواسم به او هست. در تمرین هم این کار را زیاد انجام میدهیم. در آن صحنه هم وقتی مامه را در یک فضای باز در کنج 18 قدم پرسپولس دیدم تصمیم گرفتم به او پاس بدهم. یک ضربه بلند زدم و او هم بعد از دریافت توپ شوت زد ولی توپش برگشت داده شد و در برگشت وریا کار را تمام کرد. یک کار گروهی و تمرین شده.

* تعجب نکردی که وریا از راست، چطور در آن لحظه در سمت چپ دروازه پرسپولیس بود؟

نه! از بس این پسر دونده و انرژیک است. به او غبطه میخورم. خیلی سر حال و دونده فوتبال بازی میکند. رمز موفقیتش هم همین پرانرژی بودنش است. او زحمات همه اعضای تیم را به ثمر رساند و ما را به یک برد مهم رساند.

* هواداران تیم خیلی تشویقت کردند؟

من از این اتفاق خیلی خوشحالم. هر زمان برای گرم کردن به چمن میروم کلی تشویقم میکنند. تا به حال در هیچ تیمی اینقدر تشویق نشده بودم که در استقلال به من لطف دارند. این به من انرژی مثبت داده و هر زمان در حضور هواداران استقلال بازی میکنم بیشتر میدوم و دوست دارم گل بزنم.

* تو در این دو، سه بازی پشت سر مامه بازی میکنی. برنامهتان چیست؟

من در واقع جلوی دو هافبک تیم خودمان هستم و وظیفه دارم با دریافت توپ، آن را به نفرات جلوی خودم برسانم و البته فرصت شوتزنی هم دارم؛ یعنی اگر خودم در وضعیت بهتری بودم میتوانم شوت بزنم. با این همه مامه چون جلوی من است بیشتر و سریعتر میتوانم او را در موقعیت قرار دهم. امیدوارم او در هر بازی یکی، دو گل بزند تا بازی من هم به چشم بیاید (خنده)... 

* ... شفر از این ترکیب راضی است؟

فعلاً که حرفی غیر از آنچه توصیههای تازه تاکتیکی است نزده. اگر تصمیم جدیدی بگیرد سعی میکنیم آن را هم اجرا کنیم.

* به بازی العین برگردیم. چقدر از ستارههای این تیم شناخت داری؟

عبدالرحمنها را خوب میشناسم. بازیکنان زیرکی هستند و یک برزیلی به نام کایو هم دارند که خوب در فضا حرکت میکند. روی هم رفته تیم خوبی است.

* نگران رویارویی با آنها نیستید؟

نه! هر بازی مهم است و هر دیدار برای خودش داستانی دارد. ما دو هفته قبل الهلال که صدرنشین لیگ عربستان بود را بردیم. در شهرآورد صدرنشین لیگ ایران را شکست دادیم و حالا با صدرنشین لیگ امارات بازی داریم و میخواهیم این صدرنشین را هم شکست بدهیم. شک نکنید در دو دیدار رفت و برگشت بهترین نتیجه و امتیاز را از این تیم خوب اماراتی میگیریم.

* بازی در زمین حریف کار را سخت نمیکند؟

استقلال بیرون از خانه هم خوب کار میکند. جالب است که ایرانیها همه جا هستند. فکر کنم در این بازی هم ایرانیهای زیادی باشند که از استقلال حمایت کنند. ما در مسقط هم روبهروی الهلال با حضورشان سورپرایز شدیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی