نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

كاروان كشتي آزاد ظهر ديروز وارد فرودگاه امام‌ خميني (ره) شد.

طلايی: هرگز از اعتماد به جوانان ضرر نمی‌کنیم

به گزارش خبرورزشی، آزادكاران براي شركت در قهرماني آسيا به بيشكك رفته، با كسب 3 طلا (عزتا... اكبري، حسن يزداني و محمدجواد ابراهيمي)، يك نقره (مجتبي گليج) و 2 برنز (مصطفي حسينخاني و امين طاهري) و نايبقهرماني قارهكهن به ميهن بازگشتند. بلافاصله بعد از ورود كاروان كشتي به ميهن، با محمد طلايي مربي اول تيم ملي (كه در نبود خادم، سرمربي تيم محسوب ميشد) گفتوگو داشتيم كه دارنده مدالهاي طلا، نقره و برنز جهان به خبرورزشي گفت:

 * استعفاي رئيس فدراسيون بچهها را مات كرد و شوك بزرگی براي تيم بود. خيلي تلاش كرديم از اثرات منفي آن بر روحيه تيم بكاهيم ولي در هر صورت بر روحيه مربيان و كشتيگيران اثر گذاشت.

* با ناكامي در بعضي اوزان نتوانستيم به نتايج دلخواه برسيم. هرگز دنبال بهانه نيستم ولي نميتوان شوك آن اتفاق را نيز بيتأثير دانست.

* البته موضوع وزنكشي در صبح مسابقه كه مورد اعتراض اكثر كشتيگيران و تيمها بود، يكي از مسائل تأثيرگذار بر عملكرد اكثر نفرات بود.

* اين تصميم يك كار غيرحرفهاي است و زمان ريكاوري را از كشتيگيران ميگيرد. از نظر فني بر نتايج و عملكرد آنها تأثير منفي ميگذارد. در بيشكك همه معترض بودند. اميدوارم هرچه زودتر اتحاديه جهاني كشتي، اين تصميم اشتباه و آزار دهنده را تغيير داده و اصلاح كند.

* در جمعبندي كوتاه از عملكرد بچهها بايد بگويم، حاجآقانيا هنوز از نظر بدني مشكل دارد. هرچند براي اين وزن يكي از بهترين گزينههاست ولي هنوز تا يك 57 كيلوي ششدانگ شدن، خيلي كار دارد. امامي هنوز نتوانسته از نظر شرايط روحي، خودش را براي رقابت با مدعيان بزرگسال مهيا كند. صادقي با شرايط جديد وزنكشي مشكل دارد و نتوانسته خودش را با اين موضوع وفق دهد. سيداحمد محمدي اسير يك اتفاق شد. بعد از جراحي و حدود دو سال دوري از ميدان رسمي، با شرايط جديد وزنكشي روي تشك رفت، بدنش قفل كرد و نتوانست از توانمنديهايش بهره بگيرد. حسينخاني بد نبود ولي شرايط تيم ما با قبل متفاوت بود و جمع كردن بچهها از نظر روحي، حتي نفرات باتجربه، هم كمي مشكل بود. اكبري هرچند از باتجربههاست ولي با مدتها دوري از ميادين، به خوبي خودش را پيدا كرده است. يزداني هميشه حركت رو به جلو دارد و خوشبختانه خللي در روحيه و عملكردش نميبينيم. ابراهيمي به خودباوري لازم رسيده ولي گليج متأسفانه اسير غرور نابجا شد. او حريف پا به سن گذاشته را دستكم گرفت و فكر كرد خيلي راحت برنده ميشود. طاهري هم زحمت كشيد ولي تجربه رويارويي با باتجربههاي سنگينوزن در مسابقات رسمي نياز ضروري او است.

* هرچند بعضي از جوانان اسير حوادث، اتفاقات، كمتجربگي يا عدم خودباوري شدند ولي قطعاً ما از اعتماد كردن به جوانها هرگز متضرر نميشويم و پشيمان نيستيم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی