نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نه فقط باشگاه استقلال بلکه فدراسیون فوتبال هم باید به طور جدی با کمیته داوران فدراسیون فوتبال آسیا مذاکره کند و این پرسش را مطرح کند آیا داور مالزیایی بازی با استقلال از پنالتی هایی که برای العین گرفته خودش خنده اش نمی گیرد!

یادداشت سردبیر| آقای شیخ سلمان این داور بود یا بازیکن دوازدهم العین؟

به گزارش خبر ورزشی،  وقتی مدیران رده بالای فیفا به اتهام فساد مالی دستگیر شدند و حتی پست های خود را از دست دادند دیگر نمی شود این طور گفت هیچ داوری در فوتبال تطمیع نمی شود.
خوب و بد در همه ی جوامع وجود دارد. حتی مبلغین دین هم گاهی دچار لغزش می شوند. در سراسر کره خاکی و دست به رفتارهایی می زنند که خلاف شان و انسانیت است.
پس داوران هم از این قا ئده مستثنی نیستند.
پنالتی هایی که داور مالزیایی برای العین گرفت از یک فرسخی هم مشخص بود که پنالتی نبود و در چنین صحنه هایی حتی بدترین داور از نظر فنی دچار اشتباه نمی شود. گاهی دو بازیکن با هم برخورد می کنند و این برخورد از نوع شدید است و داور یک لحظه اشتباه می کند. یا بازیکنی میلی متری آفساید را رد می کند و کمک داور یک لحظه اشتباه می کند. اما داور مالزیایی پنالتی هایی برای العین گرفت که جای هیچ گونه شک و شبهه ای وجود نداشت و هر که جزء او بود دستور به ادامه بازی می داد.
صحنه ها آنقدر زشت و زننده بود که داور مالزیایی حتی می توانست به بازیکنان العین به خاطر فریب داور کارت زرد بدهد. چند دقیقه دیگر ادامه داشت داور پنالتی سوم را هم برای العین می گرفت.
چنین صحنه هایی سهوی است؟ باور و درک آن خیلی سخت است. خیلی سخت. داور مالزیایی با خونسردی تمام دو پنالتی بد و زشت و زننده برای العین گرفت تا این تیم شکست نخورد و چه بسا اگر العین بازی را پیش بود و خیالش از سه امتیاز این بازی راحت پنالتی ها را نمی گرفت!
در سال های اخیر به اندازه کافی حق فوتبال ایران در رویدادهای بین المللی تضییع شده است و شاید بیشتر به این خاطر بود که دست روی دست گذاشته ایم و با تفسیر ناداوری و بکار بردن چند کلمه مثل داور نامرد خود را راضی کرده ایم. فدراسیون فوتبال باید فغان سر دهد. نامه استقلال ره به جایی نمی برد. حتی باید نماینده به دفتر کنفدراسیون فوتبال آسیا بفرستیم. تاج باید رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت کند و بگوید لامصب این چه داوری است؟ این پدیده از کجا آمده؟ آمده بود که یار دوازدهم العین باشد یا داور بازی؟
فیلم این بازی باید درهمه شبکه های اجتماعی بارگذاری شود با این عنوان. داور یار دوازدهم العین. حق استقلال تضییع نشد! حق فوتبال ایران خورده شد و اگر بخواهیم ساکت بشینم باز هم از این ناداوری ها علیه تیم های ایرانی رخ خواهد داد.
چه می دانیم. شاید داور مالزیایی تطمیع شده بود که این گونه عجیب داوری کرد. البته شاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی