۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هفته بيست‌و‌هفتم ليگ دسته اول امروز با برگزاري 8 ديدار در شهر‌هاي مختلف كشور پيگيري مي‌شود كه تيم‌هاي بالاي جدولي در خانه حريفان به ميدان مي‌روند.

مدعيان منتظر شكست رقبا در بيرون از خانه

به گزارش خبرورزشی، نفت مسجدسليمان مهمان گلگهر سيرجان است، بادران در خانه شهرداري ماهشهر به ميدان ميرود، فجرسپاسي در تهران با راهآهن اوج گرفته روبهرو ميشود و نساجي كار دشواري در خانه برق جديد شيراز دارد. بازي تيمهاي خونه به خونه با آلومينيوم اراك به دليل بازي روز جمعه تيم بابلي در جام حذفي، چهارشنبه اين هفته برگزار ميشود. با توجه به حساسيت بازيها و اعتراضهاي اخير به داوري، اميد ميرود اين هفته داوران با اشتباهات كمتر در نتايج بازيها تأثيرگذار نباشند.

گلگهر سيرجان- نفت مسجدسليمان

نفتيها كه هفته قبل در لحظات پاياني موفق به شكست شهرداري تبريز شدند، نميخواهند لغزشي داشته باشند و صدر جدول را از دست بدهند. شاگردان محمود فكري مهمان گلگهري هستند كه با بگوويچ به دنبال رسيدن به نيمه بالاي جدول است. گلگهر هفته قبل ايرانجوان را در بوشهر شكست داد و از لحاظ روحي در شرايط خوبي است با اين حال چشم تيمهاي بالاي جدولي به اين تيم است تا با متوقف كردن نفتيها شانس صعود اين تيم را كم كند. با توجه به نتايج اخير تيم فكري، كوچكترين لغزش چه بسا براي آنها گران تمام شود.

شهرداري ماهشهر- بادران تهران

شهرداري ماهشهر با هدايت عليرضا مرزبان تا حدودي از منطقه خطر دور شده، با اين حال عملكرد اين تيم پرفراز و نشيب بوده است. تيم جنوبي البته در خانه براي هر حريفي خطرناك است حتي اگر اين تيم بادراني باشد كه در رده سوم است و براي صعود به ليگ برتر به آب و آتش ميزند. تيم ربيعي كه هفته قبل برق جديد شيراز را شكست داد تا جايگاهش در رده سوم را حفظ كند، اميد زيادي به پيروزي در اين بازي خارج از خانه دارد تا با توجه به تعويق بازي خونه به خونه، موقتاً به رده دوم صعود كرده و از لحاظ روحي تقويت شود.

راهآهن تهران- فجرسپاسي شيراز

دو تيمي كه اوج گرفتهاند، يكي در بالاي جدول و ديگري در پاين جدول روزگار متفاوتي دارند. راهآهن پس از هفتهها تيرهروزي، دو هفتهاي است كه رنگ پيروزي را ديده و خيلي دير از خواب بيدار شده است. بعيد است تيم بياتينيا بتواند در ليگ دسته اول بماند، با اين حال براي بازي با فجري كه كمتر كسي اين جايگاه را برايش تصور ميكرد، بيانگيزه نيست. تيم شيرازي در رده چهارم جدول شانسش براي ليگ برتري شدن كم نيست و اگر تجربه سالهاي حضور در ليگ برتر را به كار بگيرد، چه بسا با پيروزي در بازي امروز خارج از خانه بتواند موقعيت خود در جدول را بهبود بخشد و به صعود اميدوار شود.

برق جديد شيراز نساجي مازندران

اين بازي دوئل دو همبازي سابق در تيم ملي است. رحمان رضايي كه چند هفتهاي است سكان هدايت برق جديد شيراز را بر عهده گرفته، تا حدودي توانسته در اين تيم تغيير ايجاد كند و برق را به رسيدن به نيمه بالاي جدول اميدوار نگه دارد. برقيها كه هفته قبل شكست را پذيرا شدند، اين هفته براي غلبه بر حريف محبوب شماليشان مصمم هستند هرچند نساجي با آمدن نكونام ضرباهنگ جديدي به خود گرفته كه در گام اول حاصلش غلبه بر مس كرمان بود. نكونام كه حالا بيشتر با شرايط اين تيم هماهنگ شده، اميدوار است در روز سخت ساير بالاي جدوليها در بيرون از خانه، تيمش را با سه امتياز از شيراز بيرون ببرد تا فاصلهاش با مدعيان را كمتر كند.

اكسين البرز- ماشينسازي تبريز

هر دو تيم هفته قبل مقابل حريفانشان بدون گل متوقف شدند. ماشينسازي كه توانست با توقف خونه به خونه معادلات در صدر جدول را پيچيده كند، اميدوار است در مصاف با اكسين البزر هم نتيجه بگيرد هرچند بازي در خانه تيم كرجي كار آساني نيست. تيم علي لطيفي كه همچنان به تعقيب و گريز با مدعيان ميپردازد، راحتترين بازي را بين بالاي جدوليها دارد و براي باقي ماندن در كورس محكوم به پيروزي در اين بازي خانگي است.

ملوان انزلي- ايرانجوان بوشهر

هر هفته هم كه ملوان امتياز از دست بدهد، دستنشان معتقد است اميدهاي آنها برای صعود كم نشده است. قوي سپيد كه به اما و اگرهاي زيادي براي صعود احتياج دارد، چارهاي جز غلبه بر حريف پايین جدولياش ندارد. با حمايت تماشاگران انزليچي شانس ملوان براي پيروزي در اين بازي زياد است هرچند ايرانجوان با توجه به موقعيتش در جدول براي بقا به آب و آتش ميزند و به نوعي محكوم به پيروزي است. ملوان اگر برنده اين بازي باشد، اين شانس را دارد كه يك پله در جدول صعود كرده و به رده ششم برسد.

مس كرمان- مس رفسنجان

مسيها اسم اين جدال را المسينو گذاشتهاند؛ تقابل دو تيمي كه غير از همنام بودن و هماستاني بودن، حالا همسايه جدولي يكديگر هم هستند. كرمانيها چند هفتهاي است با آمدن مربي كروات اوضاعشان روبهراه شده و مس رفسنجان هم همچنان به روند متوسط خود ادامه ميدهد. تيم كرماني هفته قبل به نساجي باخت تا براي جبران آن نتيجه از شاگردان علي سامره پذيرايي كند هرچند رفسنجانيها هم نميخواهند در خانه حريف رنگ شكست را ببينند تا جايشان را با آنها عوض كنند.

شهرداري تبريز صباي قم

هرقدر روند نتيجهگيري شهرداري تبريز مثبت بوده، صباييها نتوانستهاند نتايج درخوري بگيرند. دين محمدي گرچه تيمش هفته قبل در دقايق پاياني به نفت مسجدسليمان باخت اما روند نتيجهگيري اين تيم مثبت بوده است. اين تيم البته هنوز چوب نتايج ضعيف ابتدای فصل خود را ميخورد و خطر سقوط را احساس ميكند، براي همين در بازي امروز مقابل صبا به پيروزي ميانديشد. در سمت مقابل صبا كه بيش از هر چيز با بحران مديريت روبهروست، با روي كار آمدن محمد مؤمني از لحاظ نتيجهگيري تحولي در خود نديده و همچنان روي نوار باخت قدم برميدارد و در بازي امروز هم كار آساني پيش رو ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی