نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فدراسیون فوتبال ایران، گفت: به دنبال استاندارد سازی جدی در سازمان لیگ فوتسال هستیم.

تاج: حاشیه در فوتبال مثل ترافیک و آلودگی در تهران است

به گزارش خبرورزشی،مهدی تاج در حاشیه جلسه هیأت رئیسه کمیته فوتسال، گفت: به دنبال استاندارد سازی جدی در سازمان لیگ فوتسال هستیم. باید حرفهای سازی باشگاهای فوتسال انجام شود.

وی افزود: باید لیگ پویایی داشته باشیم ما تنها تیمی در آسیا هستیم تیم جوانان بانوان و آقایان را داریم و در این مورد کمی از آسیا جلوتر هستیم. در فوتبال 32 معیار برای گرفتن مجوز حرفهای وجود داشت. در آسیا معیارهایی را تنظیم کردیم و برای استانداردسازی باید انجام شود ما 5 معیار را در نظر گرفتیم تا استانداردسازی اولیه را انجام دهیم. معیار اول در رابطه با مدرک مربیان فعال در لیگ فوتسال بود که باید حداقلهای که در نظر گرفته شده را رعایت کنیم. میدانید صدور مجوز حرفهای در فوتبال در دست AFC است و ما در فوتسال باید مقدمات را فراهم کنیم. معیار دوممان مربوط به زیرساختها، تراز و برنامهریزی است به طور مثال باشگاهها ورزشگاه داشته باشند که این براساس مالکیت یا اجاره یک ورزشگاه مشخص باشد. معیار قراردادی را در نظر گرفتهایم و معیار بودجهای و مالی هم مشخص شده است. استاندارسازی تا دو سه سال آینده باید قطعی شود. 

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد حواشی موجود در فوتسال عنوان کرد: حاشیه در فوتبال و فوتسال مثل موضوع ترافیک و آلودگی در تهران است. تهران بدون دود و ترافیک نمیشود و نمیتوان آن را از بین برد اما میتوان آن را کمتر کرد این مساله در فوتسال هم هست ما در فوتسال و فوتبال ساحلی نتایج خوبی گرفتیم یکی از حواشی فوتبال موضوع عربستان بود. ما گفتیم این مساله را در دادگاه CAS پیگیری کردیم و حکم اول آن هم آمده است. حضور اینفانتینو هم بسیار خوب بود و او صحبتهای راهگشایی در این مورد انجام داد. 

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا کمک کرد و نامه فدراسیون را در صورت جلسه آینده کمیته مسابقات قرار داد. اگر این مساله تصویب شود این مشکل حل خواهد شد، بحث غرامت هم در دادگاه CAS پیگیری میشود که حکم اولیه را گرفتهایم برخی از دوستان معیارهای حقوقی را نمیدانند و انتقاداتی میکنند. ما که نمیتوانیم شمشیر بکشیم و وارد دعوا شویم. ما میتوانیم از طریق مجامع بینالمللی و راههایی که وجود دارد موضوع را دنبال کنیم. در دربی ترقههایی زدند که خوب نبود. با وجود تلاشهای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این اتفاق افتاد ما در اوج دعوای موجود در یک بازی که حساسیت زیادی دارد رئیس فیفا را به ایران دعوت کردیم که این خودش اتفاق خوبی است. هنگامی که سنگ پرتاب شد ما در ورزشگاه نبودیم و وقتی از ورزشگاه رفتیم باز هم سنگ پرتاب شد که خوشبختانه در آن لحظه هم اینفانتینو این اتفاقات را ندید. باید تلاش کنیم این اتفاقات در ورزشگاه رخ ندهد. چند روز پیش در یک بازی مهم پنالتی گرفته شد که درست نبود اما هیچ اعتراضی نشد این اتفاقات باید نهادینه شود. 

تاج در ادامه تصریح کرد: بازی فردا استقلال و العین هم در این راستا بسیار مهم است باید تلاش کنیم تا بازی به بهترین شکل برگزار شود. اگر قرار است این مشکل حل شود باید نشان دهیم که بدون هیچ اتفاقی بازیهایی که در ایران برگزار میشود به پایان میرسد و ناسزا هم گفته نمیشود. اگر ترقهای پرتاب شود باید نگران گزارش داور و ناظر باشیم. متاسفانه مقابل چشمان رئیس فیفا ترقه زدیم. وقتی ترقه زده شد اینفانتینو یک مقدار بالا پرید و با خنده به ما نگاه کرد وقتی هم از ورزشگاه بیرون آمدیم گفت میدانی آن ترقه چه بود، با این حرف میخواست بگوید من حواسم به اتفاقات بوده است، من هم به او گفتم این دربی است و این اتفاقات در آن رخ میدهد آنها هم دربی دیده هستند و میدانند چه شرایطی وجود دارد اما اگر فردا اتفاقات بدی بیفتد انتقادات زیادی میشود و نمیتوان دفاع خوبی انجام داد ما باید در جلسه کمیته مسابقات حرف برای گفتن داشته باشیم و اجازه ندهیم مشکلی بوجود بیاید. 

وی درباره اینکه سیرا لئون لیگ داخلی ندارد و چطور میخواهد مقابل تیم ملی بازی کند، گفت: همه تیمهایی که دعوت کردهایم با هماهنگی و درخواست سرمربی تیم ملی بوده و به آن احترام میگذاریم. کادر فنی تیمهایی برای آمادهسازی پیشبینی میکند و این اولین بازی تدارکاتی ما است که البته لژیونرها نیستند و بازیکنان ملیپوشی در چهار تیم لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند هم در این بازی نخواهند بود. این یک بازی ضعیف  است که باید آن را تدارکاتی تلقی کنیم چرا که 80 درصد تیم ملی در این بازی حضور ندارند. البته تیم ملی لیبی نیامد و کادر فنی سیرا لئون را پیشنهاد داد و ما هم مذاکره کردیم که البته این تیم از لیبی در رنکینگ فیفا بالاتر است اما اینکه این کشور لیگ ندارد یا لیگ آن منظم نیست به آن انتقاد وارد است اما کادر فنی نظرش به این بوده هرچند انتقادها قابل قبول نیست. برای آوردن آنها به ایران مشکلاتی هم وجود دارد چرا که باید برای آنها بلیت تهیه کنیم. 

تاج درباره حضور ناظران AFC در ایران خاطرنشان کرد: آنها به ایران آمدند و گزارش خوبی هم نوشتند این چیزی است که ما میدانیم. البته ارزیابی من این است که چون این گزارش در کمیته امنیت بررسی نشده و در کمیته مسابقات مورد بررسی قرار گرفته یعنی باید به عنوان یک موضوع مسابقهای آن را دید و این یک قدم رو به جلو است. 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه شایعه شده محمدرضا ساکت مدرک تحصیلی ندارد، افزود: ساکت اگر مدرک تحصیلی نداشت که نمیتوانست به عنوان دبیرکل کار کند. برای تغییر ساکت هیچ فشاری روی ما نیست و او زحمت خودش را میکشد، البته در این چند وقت روی کیروش و ساکت فشار زیادی بود. کیروش زحمات زیادی کشیده و نتایج قابل قبولی هم کسب کرده است و فدراسیون مصمم به حمایت از او است. باید تا آغاز جام جهانی تلاش کنیم و بتوانیم سه بازی در خور شأن انجام دهیم. 

در این هنگام خبرنگاری از تاج پرسید یعنی شما میگویید تیم ملی به مرحله بعد صعود نمیکند که فقط سه بازی در جام جهانی انجام میدهیم که رئیس فدراسیون پاسخ داد هر تیمی در مرحله مقدماتی سه بازی انجام میدهد. از هر رئیس فدراسیونی که بپرسید میگوید الان تیم ملی کشورش سه بازی انجام میدهد. کدام رئیس فدراسیون الان میگوید تیمش 5 بازی میکند؟ما میخواهیم سه بازی آبرومند انجام دهیم تا اگر از گروه صعود کردیم بازی چهارم یا حتی بازی پنجم را انجام دهیم. نباید انتظار داشت که اسپانیا یا پرتغال را پرگل ببریم. سه تیم قهرمان با ما هم گروه هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی