نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سفر به العین برای استقلالی‌ها توأم شد با تساوی 2-2 مقابل صدرنشین لیگ امارات تا یکه‌تازی در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا برای وینفرد شفر و شاگردانش ادامه داشته باشد، نتیجه‌ای که روند شکست‌ناپذیری آبی‌های پایتخت بعد از شکست مقابل ذوب‌آهن را ادامه داد و باعث شد تا نگاه‌ها به استقلال در روزهای پایانی سال کاملاً تغییر کند و همگان احترامی همچون یک تیم مدعی قهرمانی را برای آبی‌ها قائل شوند.

تغییرات احتمالی سرمربی آلمانی مقابل العین

به گزارش خبر ورزشی،  انقلاب تاکتیکی مربی آلمانی در استقلال نه تنها تعریف و تمجید رسانهها و محافل فوتبالی در ایران را برانگیخت بلکه باعث شد تا رسانههای حاشیه خلیج فارس نیز به این اتفاق مثبت در اردوی استقلال واکنش نشان بدهند که حضور خود وینفرد شفر روی نیمکت در این موضوع نیز دخیل بود. سرمربی استقلال که با وجود ناداوریها و اتفاقات حاشیهای فراوان در ورزشگاه هزا بن زاید ترجیح داد به جای جنجالسازی با آرامش تنها به هدایت شاگردانش بپردازد، حالا در آستانه بازی برگشت با العین چشم به 3 امتیاز دوخته تا با این برد راه صعود استقلال را هموار کند، جدالی که او انتظار دارد ورزشگاهی مملو از جمعیت ببیند.
طی 48 ساعت گذشته سرمربی استقلال و دستیارانش بیش از 10 بار جدال رفت با العین را تماشا و آنالیز کردند. وینفرد شفر که طی مدت اقامت چندماهه در تهران نشان داده حساسیت خاصی روی آنالیز رقبا دارد، این بار هم با هنرنمایی ساشا شفر پسرش ریز به ریز اطلاعات فنی جدال رفت با العین را استخراج کرد و در نشست فنی با بازیکنان به آنها توصیههای لازم را انجام داد. نکته جالب اینکه سرمربی آلمانی برخلاف تمام پیشبینیها پیرامون مشکلات داوری و سوتهای ناعادلانهای که داور مالزیایی زد، این بار در صحنه گلهای خورده استقلال به شدت از برخی اشتباهات شاگردانش دلخور شد و گفت: «من کاری به داور ندارم چون اگر این اشتباهات از بازیکنان استقلال رخ نمیداد، کار را به جایی نمیرساند که داور مالزیایی بخواهد هنرآفرینی داشته باشد. این اشتباهات فنی باید به حداقل برسد تا دیگر موضوع ناداوری به میان نیاید چون میبینم که برخی از بازیکنان توصیههای فنی را جدی نگرفتند و اشتباهات همین نفرات روی عملکرد کل مجموعه تیم تأثیر منفی گذاشته است».
اما اینکه شفر برای بازی برگشت چه برنامههایی در دستور کار دارد نیز میتواند جالب توجه باشد به خصوص که مربی آلمانی بعد از چند روز آنالیز بازی رفت، روی مهار سه مهره کلیدی العین اتفاق نظر دارد. یکی از مربیان استقلال در تأیید این موضوع گفت: «سرمربی استقلال بیشتر از عمر عبدالرحمن بازیکن و کاپیتان سرشناس العین اعتقاد دارد باید مراقب دو بازیکن دیگر العین باشند؛ نفراتی مثل حسین الشحات که نقش بسزایی در فرار از شکست صدرنشین امارات داشت، کنار کایو برزیلی که وینگرهای چپ و راست محسوب میشوند. از همینرو هیچ بعید نیست تغییراتی در چیدمان نفرات داشته باشیم که همه چیز در تمرین روز یکشنبه نهایی خواهد شد». گفته میشود احتمال اینکه دفاع چپ استقلال به نسبت بازی رفت تغییر کند، وجود دارد چون در آنالیزهای صورت گرفته عملکرد امید نورافکن چندان نتوانسته رضایت شفر را جلب کند به همین خاطر شانس خسرو حیدری یا زکیپور برای حضور در ترکیب اصلی بیشتر خواهد بود تا بعد از منتظری دومین تغییر در ساختار تدافعی رقم بخورد.
اما بیشتر از این تغییرات فنی که افکار وینفرد شفر را متمرکز خود کرده، مربی آلمانی در این چند روز نتوانسته ذوقزدگی خود از اولین میزبانی در تهران را پنهان کند تا جایی که او در آخرین جلسه فنی با حساب باز کردن روی حضور پرشمار طرفداران استقلال در ورزشگاه آزادی مدعی شد حریف اماراتی دوشنبه شب در ورزشگاه آزادی بیشتر از اینکه بخواهد از نظر فنی مقابل استقلال دوام بیاورد، در جو ورزشگاه محو خواهد شد. شفر با بیان اینکه در بازی برگشت استقلال با طرفداران خود 12 نفری به مصاف صدرنشین امارات خواهد رفت، از حضور 80 هزار نفری طرفداران این تیم در آزادی پرده برداشت تا اولین تجربه آسیایی در تهران برای او شبی رؤیایی رقم بزند. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید شفر که در این مدت تلاش زیادی کرده تا پایانی خوش برای استقلالیها در سال 96 رقم بزند، میتواند به یکهتازی این تیم ادامه دهد یا نه؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی