۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز چهارم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا، دوشنبه ۲۱ اسفند ۹۶، ساعت ۱۹:۰۰، ورزشگاه آزادي تهران داور: ليو ووك مان (هنگ‌كنگ) كمك‌ها: پونگ شينگ و لينگ لئونگ (هنگ‌كنگ)

يورش «شيران شفر» به بنفش‌ها

به گزارش خبرورزشی، يك هفته بعد از اتفاقات رخ داده در ورزشگاه هزا بن زائد كه دزدي امتيازات استقلال در روز روشن با سوتهاي غيرمنصفانه داور مالزيايي رخ داد، حالا وينفرد شفر و شاگردانش در تهران آماده ميزباني از صدرنشين امارات هستند تا نه تنها انتقام آن وقايع را بگيرند بلكه در اولين ميزباني اين فصل به بردي شيرين براي پايان خوش در سال ۹۶ برسند. مربي آلماني در مدت حضور چند ماهه خود انقلابي بزرگ در استقلال ايجاد كرد تا جايي كه طرفداران اين تيم افسوس ميخورند چرا اين مربي را از ابتداي فصل در اختيار نداشتند كه اينگونه فضاي رقابت در راه قهرماني ليگ را به رقيب ديرينه خود نسپارند. شفر با تغييرات ايجاد شده در ساختار تيمي، همينطور تفكر تاكتيكي و تكنيكي بازيكنان توانست استقلالي بسازد كه هم نمايش دلپذيري ارائه ميدهد هم از نظر نتيجهگيري انتظارات را برآورده ميكند. رسيدن به تركيب اصلي باعث شد تا مربي آلماني چه در ساختار تدافعي چه در ساختار تهاجمي به آنچه مدنظرش بود، برسد و تيمي در اختيار داشته باشد كه هر لحظه و دقيقه بازي را براساس تفكري خاص پشتسر بگذارد. نمايش اين تيم در بازي رفت مقابل العين گوياي خودباوري و اعتماد به نفس بالايي است كه بازيكنان استقلال زير نظر وينفرد شفر پيدا كرده و با اتكا به همين روحيه اميدوار هستند تا امروز در جهنم آبي آزادي بلايي كه هفته قبل بايد سر صدرنشين امارات ميآمد اما داور مالزيايي اجازه نداد را سر بنفشپوشان بياورند. زوران ماميچ سرمربي كروات العينيها با علم به همين شرايط بود كه صراحتاً به انقلاب بزرگ مرد آلماني در استقلال اعتراف كرد تا به بازيكنانش هشدارهاي لازم براي دستكم نگرفتن ميزبان تهراني را بدهد. العين كه در بازي رفت باز هم روي هنرنمايي بازيكنان خارجي توانست خودي نشان بدهد امشب در آزادي بيشتر از آنها اميدوار به درخشش عموري كاپيتان سرشناس خود خواهد بود، بازيكني كه به عنوان قلب تپنده صدرنشين امارات ميتواند در يك لحظه تمام معادلات را تغيير بدهد. العين از آن دست تيمهاي حاضر در گروه مرگ ليگ قهرمانان است كه در كنار نقاط قوت در ساختار تهاجمي از ضعفهاي بسيار زيادي در ساختار تدافعي خود برخوردار است از همينرو امشب در آزادي كار براي مهاجمان استقلال در راه گلزني ميتواند آسانتر از آن چيزي باشد كه پيشبيني ميشود. در اين بين غيبت بازيكني مثل كايو برزيلي هم بر نگرانيهاي حاكم بر اردوي بنفشپوشان العين افزوده است تا مثلث مرگبار آنها در پيشاني خط حمله ناقص شود. ماميچ كه خوب ميداند ناكامي در بازي امشب ميتواند تبعات بسيار سنگيني در پي داشته باشد قطعاً شاگردانش را با تدابيري به ميدان ميفرستد كه دست خالي به خانه بازنگردند.
چهرهها
مامه باباتيام چهره اصلي بازي رفت دو تيم در ورزشگاه هزا بن زائد بود. مهاجمي كه هر دو گل استقلال را به ثمر رساند و در طول ۹۰ دقيقه بازي بارها مدافعان العين را آزار داد. مهاجم سنگالي در ادامه بازيهاي درخشان خود در بدو ورود به اردوي استقلال در امارات هم به دلرباييهاي خود ادامه داد و يكي از كليديترين بازيكنان تيم لقب گرفت اما در پايان تلاشهاي او تنها يك افسوس بزرگ در پي داشت تا تيام امروز براي تكميل مأموريت خود مقابل صدرنشين امارات به ميدان برود.
حسين الشحات وينگر مصري العينيها با درخشش در بازي رفت نه تنها مانع شكست اين تيم در خانه شد بلكه در ميان ارزشمندترين بازيكنان هفته آسيا نيز قرار گرفت تا ثابت شود چرا سران باشگاه متمول اماراتي براي نيمفصل حاضر به پرداخت نيم ميليون دلار شدهاند. الشحات هم توانايي بازي در ساختار تهاجمي به عنوان عنصري كليدي را دارد هم اينكه در مواقع لزوم نقش مدافع راست را با سرعت بالا بازي ميكند تا با اتكا به اين تواناييها يكي از خطرناكترين بازيكنان العين در آزادي لقب بگيرد.
در حاشيه... در حاشيه...
* آخرين سفر العينيها به تهران براي رويارويي با استقلال خاطره چندان شيريني براي آنها در پي نداشت چون باعث شد تا اين تيم با تمام ستارههايي كه در اختيار داشت با يك گل شكست بخورد و ناكام به خانه بازگردد.
* هر دو تيم امروز در تقابل با هم ترس از دست دادن مهرههاي كليدي را به دليل محروميت دارند. ۵ بازيكن استقلال و ۶ بازيكن العين با تك اخطاري كه در پرونده انضباطي خود دارند در صورت دريافت اخطار دوم از داور هنگكنگي از بازي هفته آينده محروم خواهند بود.
* ورزشگاه آزادي امشب براي اولين بار ميزبان طرفداران استقلال در ليگ قهرمانان آسيا خواهد بود، جدالي كه ميتواند براي آبيها زمينه تبديل شدن به پرطرفدارترين تيم قاره در اين تورنمنت معتبر آسيايي شود چون استقلاليها حسابي دلتنگ حمايت از تيم محبوبشان در عرصه آسيايي نشان دادهاند و به دنبال پر كردن سكوهاي آزادي هستند.
* كايو مهاجم برزيلي و گرانقيمت العين در حالي از سفر به تهران بازماند كه در خصوص دلايل غيبت او در بازي مهم امروز حرف و حديثهاي فراواني به گوش رسيد از جمله اينكه بعد از بازي رفت دو تيم در هزا بن زائد اختلافات شديدي ميان اين برزيلي و مربي كروات العين ايجاد شده است.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی