۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال و پرسپولیس به عنوان نمایندگان فوتبال ایران و تیم ملی به عنوان شناسنامه فوتبال این مملکت، روزهای خوبی را سپری می کنند.

سوژه روز| با این خارجی ها 10 ساله ببندید!

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس با سرمربی کروات خود توانست دو قهرمانی در لیگ را قطعی کند و با یک نایب قهرمانی در لیگ و همچنین رسیدن به جمع 4 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا، شرایط ایده آلی برای خود بسازد. سرخپوشان از حالا نقشه می کشند تا در فصل آینده نیز قهرمان لیگ برتر باشند.
وینفرد شفر نیز از وقتی به استقلال آمد، این تیم قعرنشین و ناامید را به آماده ترین و قبراق ترین تیم منطقه غرب آسیا در لیگ قهرمانان تبدیل کرد. آبی ها چنان پرقدرت شده اند که اگر پای داور و اشتباهات «عمدی» او در میان نبود، العین در شهر خودش نمی توانست حتی از آبی پوشان مساوی بگیرد و با شکست مفتضحانه ای، به رختکن برمی گشت.
در مورد تیم ملی نیز همه چیز را می دانید. بعد از روسیه میزبان و برزیل 5 ستاره، تیم ملی ایران سومین تیمی بود که به جام جهانی 2018 صعود کرد. تیم ملی کشورمان برخلاف نظر گاها مغرضانه کارشناسان داخلی، یکی از بهترین تیم های دنیا و اولین تیم در قاره آسیاست که آمار شگفت انگیزی دارد. کارلوس کی روش، تیمی ساخته که به طور کلی شکست خوردن را بلد نیست و همیشه برای برد به میدان می رود. این تیم، قابل ستاره و تمجید است.
پیشنهاد مشخص مان به مسئولان ورزش و فوتبال مملکت این است؛ با برانکو ایوانکویچ در پرسپولیس، وینفرد شفر در استقلال و کارلوس کی روش در تیم ملی برای سال های طولانی عقدقرارداد کنید! کجا می توانید یک مربی نسبتا ارزانقیمت مثل شفر و برانکو پیدا کنید که استقلال و پرسپولیس را زیر و رو کنند؟ این دو تیم به قدرت دهه 60 خود برگشته اند و غرور به کالبد هواداران شان بازگشته است. این دو تیم را با همین شرایطی که دارند، با همین مربیان خارجی حفظ کنید. دیگر آن دوران گذشته که استقلال و پرسپولیس فدای رابطه های پشت پرده مدیران ناکارآمد با مربیان داخلی شوند.  
تیم ملی نیز نمی تواند بدون کارلوس کی روش، شرایط خوبی داشته باشد. نیمی از بازیکنان می روند و هر کسی که بیاید، توانایی رسیدن به رکوردها، آمارها و تیم جذابی که کی روش ساخته را ندارد. حداقل تا پایان جام ملت های آسیا و یا مهم تر از آن، برای دورهن بعدی جام جهانی یعنی 2022 با کی روش عقد قرارداد کنید. فوتبال ایران امروز نیازمند خارجی هاست تا روزهای خوبش را ادامه دهد، این تنها راه نجات سرخابی ها و تیم ملی از تکرار خاطرات بد گذشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی