۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار برگشت استقلال و العین در استادیوم آزادی تهران و در حضور یک‌صد هزار تماشاگر پر افت‌وخیز بود و در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد. در این بازی نمره تماشاگران استقلال بیست بود. شکست العین هم ماند برای بعد.

استقلال ۱ - العین ۱/ شکست العین ماند برای بعد

گل:مامه تیام (42- پنالتی) برای استقلال -  شیوتانی (78) برای العین 

داور: لیو ووک مان

کمک ها: پونگ شینگ و مینگ لئونگ

اخطار:فرشید اسماعیلی (استقلال) - خالد عیسی، احمد برمان (العین)

بهترین بازیکن میدان:سید حسین حسینی (استقلال)

استادیوم آزادی تهران

تماشاگر: 100 هزار 

استقلال: حسین حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری 46 - خسرو حیدری، امید نورافکن، فرشید باقری، امید ابراهیمی، سرور جپاروف89 - جابر انصاری، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و تیام 61 - علی قربانی 

سرمربی: شفر

العین: خالد عیسى، محمد أحمد، اسماعیل أحمد، مهند سالم، شیوتانی، أحمد برمان، محمد عبدالرحمن، عمر عبدالرحمن، ریان یسلم، أحمد خلیل و مارکوس برگ

سرمربی: مامیچ

شرح بازی

استقلالی ها در همان ثانیه های آغازین بازی فوتبال تهاجمی را در دستور کار خود قرار داده اند. شاید به دنبال این هستند که انتقام شکست 6-1 فصل گذشته را بگیرند. البته برای طرفداران استقلال پیروزی در بازی کافی است. استقلال در دقیقه 2 صاحب ضربه کرنر شده است. 

در استادیوم آزادی جای سوزن انداختن نیست.همان طور که پیش بینی می شد 100 هزار تماشاگر به استادیوم آزادی آمده اند و البته بر خلاف آن چیزی که خیابانی گفت همین تعداد تماشاگر پشت درب های آزادی نیستند. استقلال بی شک رکوردار تماشاگر در بازی های لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد و این به زودی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد شد. 

این بار بر عکس بازی رفت استقلال پرس را در زمین العین آغاز کرده است. البته استقلالی ها باید هوشیار باشند که در زمین العین بیهوده ندوند چرا که در نیمه دوم خسته خواهند شد. از همه مهمتر العین با داشتن عبدالرحمن در ضد حمله خطرناک است. 

8 دقیقه از بازی سپری شده است و حملات آغازین استقلال در دقایق ابتدایی پاسخی نداشته است. شوت از راه دور امید ابراهیمی در دقیقه 10 می توانست آزادی را منفجر کند اما ارتفاع شوت او بالا بود. حالا العینی ها صاحب ضربه کرنر شده اند. روی این کرنر العینی ها هم یک شوت خطرناک زدند. 

بازی در این دقایق کمی آرام شده است. العینی ها به خوبی و در یکی دو صحنه خطا به انداختن خود به زمین سرعت بازی را گرفتند. تماشاگران به صورت ایسلندی استقلال را تشویق می کنند و البته می گویند استقلال سروره پرسپولیسه که اصلا ربطی به این بازی ندارد. 

رفته رفته وارد دقیقه 20 می شویم ولی هنوز توپی از خط دروازه ها عبور نکرده است. 

دقیقه بازی 24 عبدالرحمن می رفت دروازه استقلال را باز کند اما حسینی با کمک تیر دروازه توپ را به کرنر فرستاد. حالا استقلالی ها سعی در آرام کردن بازی دارند. ایده گل زنی هم مشخص است. ارسال توپ پشت خط دفاعی برای تیام. باید به این نکته هم اشاره کرد که العینی ها در خط دفاع پرتعداد هستند و شاید نتیجه مساوی برای این تیم راضی کننده باشد. 

33 دقیقه از بازی سپری شده است و نتیجه همان 0-0 است. 

دقیقه 38 بازی استقلال می توانست روی سانتر چپاروف و ضربه سر پژمان منتظری به گل برسد اما دروازه بان العین توپ او را برگشت داد و در برگشت هم روزبه چشمی نتوانست روی توپ تاثیر خوب بگذارد. 

دقیقه 42 استقلال به گل رسید. خطا به روی فرشید اسماعیلی موجب شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. مامه تیام این توپ را تبدیل به گل کرد. 

این بهترین اتفاق ممکن برای استقلال در دقایق پایانی بازی بود. حال استقلال نیمه دوم را با امیدواری بیشتری آغاز خواهد کرد. داور چهارم یک دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده است و تماشاگران هم ایسلندی استقلال را تماشا می کنند. سوت پایان نیمه اول به صدا در آمد. 

نیمه دوم بازی آغاز شده است و همانند دقایق آغازین بازی سرعت بالایی دارد. شفر خسرو حیدری را به جای وریا غفوری وارد میدان کرده است. العینی ها یک فرصت خوب برای گل زنی به دست آوردند اما حسینی سیو خوبی داشت. 

هم اکنون دقیقه 51 بازی را پشت سر می گذاریم و نتیجه یک بر صفر به سود استقلال است. 

دقیقه 55 بازی داریوش شجاعیان در موقعیت خوب گلزنی قرار  گرفت و می توانست نتیجه بازی را دو بر صفر به سود استقلال کند اما شوت او خیلی آرام بود. تیم میهمان برای جبران گل خورده دست تلاش گسترده ای را آغاز کرده است و بیشتر تلاش می کند با ارسال از کناره ها به هدف برسد که تا به این جای کار همه سانتر ها برگشت داده شد. 

استقلالی ها بر خلاف نیمه اول بیشتر تدافعی شده اند. بیشتر توپ ها البته همانند نیمه اول برای تیام ارسال می شود و شاید به خاطر دوندگی بی امان این مهاجم گزینه دوم شفر برای تعویض باشد. تیام البته مصدوم شده است و بازی هم از جریان افتاده است. هم اکنون به دقیقه 60 بازی نزدیک می شویم. 

علی قربانی به جای تیام وارد زمین می شود. حسینی روی شوت از راه دور بازیکن العین واکنش خوبی نشان می دهد. تماشاگران بعد از تشویق ایسلندی آرام شده اند. نمره آنها تا به اینجای کار 20 است. 

یک کار ترکیبی خوب از استقلال در دقیقه 63. روی ریباند و البته در ادامه پاس داریوش شجاعیان - امید ابراهیمی در موقعیت خوب شوتزنی قرار گرفت اما ضربه نهایی اش در چارچوب نبود. 

رفته رفته به دقیقه 70 بازی نزدیک می شویم. استقلال دفاع را به نیمه خودی برده است و نمی خواهد ریسک کند. جالب اینکه العینی ها برای نزدیک شدن به دروازه استقلال روی به توپ های هوایی آوردند. استقلالی ها تا به این جای کار همه آزمون های دفاعی را به خوبی پشت سر گذاشته اند. به نظر می رسد تعویض های مربی العین نیز در همین راستا بوده است. 

در این دقایق تیم میهمان سوار بر بازی است. سیو های حسینی به خصوص روی سانتر از کنار ها فعلا حملات تیم العین را بی اثر کرده است. علی قربانی هم مصدوم شده است و شاید جای خود را به جابر انصاری بدهد. 

وارد دقیقه 78 شده ایم و نتیجه بازی تغییر نکرده است. ثانیه های بعد ورزشگاه در بهت فرو رفت چرا که بازیکن چشم بادامی العین روی یک ضربه حساب شده گل تساوی را به ثمر رساند. علی قربانی به بازی برگشته است و جابر انصاری به جای چپاروف به میدان آمده است تا استقلال در فاز تهاجمی نفس تازه ای بگیرد. 

حالا شرایط بازی کمی تغییر کرده است. استقلالی ها دست به حمله می زنند تا گل برتری را به ثمر برسانند. در عین حال العین روی ضد حملات هم چنان خطرناک است. استرس در دقایق پایانی خیلی بالاست. جابر انصاری روی سانتر خسرو حیدری می توانست به گل برسد. هم چنین علی قربانی هم می توانست دروازه العین را باز کند. 

سوت پایان این بازی به صدا در آمد و امتیازات این دیدار به طور مساوی بین دو تیم تقسیم شد. 

شرح گل

دقیقه 42: مامه تیام از روی نقطه پنالتی خیلی راحت دروازه العین را باز کرد. این پنالتی به دلیل خطای مدافع بلند قامت العین به روی فرشید اسماعیلی به دست آمد. 

دقیقه 78: روی یک کار ترکیبی خوب، شیوتانی در عرض حرکت کرد و با یک شوت حساب شده نتیجه بازی را برابر کرد. 

اتفاق ویژه

*فرهاد مجیدی در جایگاه تماشاگران ویژه این دیدار دیده شد. ابتدای فصل شایعه همکاری او با شفر به گوش رسید اما واقعی نشد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی