۰
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز چهارم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا ۲۰۱۸، سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۹۶، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه زعبيل دبي داور: ما نينگ (چين)، كمك‌ها: كا ووئي و شي ژانگ (چين)

الوصل امارات – پرسپوليس ايران/  توفان سرخ به دبی رسيد

به گزارش خبرورزشی،ميزبان اماراتي آخرين شانس خود براي زنده ماندن اميدها براي صعود از گروه را امتحان ميكند آن هم در شرايط كاملاً متفاوت نسبت به بازي رفت با قهرمان ايران در تهران. بازگشت مصدومان و غايبان پرشمار بازي رفت به تركيب زردپوشان دبي ميتواند اين فرصت را در اختيار سرمربي آرژانتيني الوصل قرار دهد تا به روند ناكاميهاي آسيايي پايان داده و اولين برد را براي طرفداران الوصل به ارمغان بياورد. تيمي كه برخلاف پيشبينيها در اولين تجربه ليگ قهرمانان نتوانست انتظارات را برآورده كند، امشب در خانه چشم به بازگشت ستارههاي گرانقيمت خارجي دوخته بلكه آنها بتوانند مانع وداع زودهنگام از آسيا شوند. آرئوبارنا آرژانتيني اين روزها با انتقادات بسيار زيادي مواجه است كه شايعات از آخرين فرصت او براي تثبيت جايگاهش روي نيمكت رهبري الوصل حكايت دارد به خصوص بعد از حضور غيرمنتظره رامون دياز در سكوهاي ورزشگاه خانگي اين تيم در جريان بازي چند شب قبل برابر شباب الاهلي. الوصليها امشب ميتوانند با اتكا به بازگشت هفت ستاره اصليشان نسبت به بازي رفت با پرسپوليس باعث غافلگيري همه شوند، مهرههايي كه بنا به دلايل مختلف از سفر به تهران بازمانده بودند تا غيبت آنها در آزادي بيشتر از هميشه به چشم بيايد و از الوصل به عنوان يكي از ضعيفترين نمايندههاي امارات در ليگ قهرمانان نام برده شود. آرئوبارنا بيشتر از همه روي بازگشت زوج برزيلي خط حمله خود براي جبران شكست هفته قبل حساب باز كرده كه در اين بين فابيو ليما بازيكن گرانقيمت حضوري تأثيرگذارتر خواهد داشت. در آن سوي ميدان اما پرسپوليس با برانكو ايوانكوويچ اهداف متفاوتي را در سفر به دبي دنبال ميكند از جمله اينكه با رسيدن به بردي ديگر در آسيا راه صعود خود را هموار كند. صدرنشين و مدافع قهرماني ليگ برتر ايران كه در اين گروه رقابت جانانهاي با رقباي قطري و ازبك براي صعود دارد، خوب ميداند برتري مقابل الوصل ميتواند ضريب اطمينان خوبي براي آنها در فاصله دو هفته به پايان مرحله گروهي ايجاد كند به همين خاطر امشب با تمام قوا به مصاف الوصل ميرود تا با دبل كردن اين تيم كار صعود را به اما و اگر نسپارد. پرسپوليس در تهران با دو گل الوصل را از پيشرو برداشت كه اين نتيجه ميتوانست قاطعانهتر و پرگلتر هم باشد اما روز، روز مهاجمان پرسپوليس نبود تا برانكو با نگراني از بابت اين ضعف اميدوارانه از بازي امروز صحبت كند. در اختيار داشتن تمامي مهرههاي كليدي ميتواند دست پروفسور براي مقابله با چهره جديد الوصل را باز بگذارد تا غافلگيري، پسران سرخ ايرانزمين را تهديد نكند.

چهرهها

تنها گل به ثمر رسيده الوصليها در سه بازي گذشته توسط فابيو ليما وارد دروازه السد شد از همين رو بازگشت مهاجم برزيلي و گرانقيمت به جمع زردپوشان ميتواند زنگ خطر را براي مدافعان قهرمان ايران به صدا درآورد. اين مهاجم برزيلي در ۸۴ بازي براي الوصل ۷۳ بار موفق به گلزني شده تا يكي از كليديترين مهرههاي تيم لقب بگيرد به همين خاطر ميتوان ليما ۲۴ ساله و گرانقيمت را چهره اصلي الوصليها در بازي امشب لقب داد.

محمد انصاري با قرار گرفتن در تيم منتخب ۱۱ نفره هفته سوم بهترين و بالاترين نمره را از ديد كارشناسان كنفدراسيون فوتبال آسيا دريافت كرد تا با اتكا به همين نمايش خوب در ساختار تدافعي مقابل الوصليها، امشب در دبي اين بازيكن مليپوش اميد اول پرسپوليسيها در ساختار تدافعي لقب بگيرد. انصاري به عنوان مدافع چپ سرخپوشان چه در ساختار تدافعي و چه در برنامههاي تهاجمي مهرهاي كليدي خواهد بود كه عملكرد او ميتواند در معادلات نهايي جدال امشب تأثير مستقيم بگذارد.
در حاشيه... در حاشيه...
*چهار بازيكن كليدي پرسپوليس در بازي امشب بايد دست به عصاتر از هميشه به ميدان بروند تا از جدال با نسفقرشي در هفته آتي محروم نشوند. شجاع خليلزاده، سيدجلال حسيني، عليرضا بيرانوند و فرشاد احمدزاده چهار بازيكن تكاخطاره پرسپوليس در ليگ قهرمانان هستند كه با دريافت كارت از بازي امشب، بازي حساس و سرنوشتساز با نسف را از دست ميدهند.
*پيشبيني ميشود امشب در دبي تعداد طرفداران ايراني حاضر در ورزشگاه بيشتر از طرفداران الوصل باشد به همين خاطر سران باشگاه پرسپوليس در تلاش بودند تا زمينه ورود و حضور ايرانيهاي مقيم امارات در ورزشگاه را فراهم كنند.
*شرايط مشابه سه تيم پرسپوليس، السد و نسفقرشي در جدول باعث شده تا بازيهاي روز چهارم از اهميت بسيار زيادي در صدرنشيني و بالا رفتن شانس صعود برخوردار باشد به همين خاطر غفلت سرخپوشان در دبي ميتواند عواقب تلخي در پي داشته باشد.
*حضور يا عدم حضور محسن مسلمان در تركيب اصلي پرسپوليس اين روزها به سؤال بزرگي در ذهن طرفداران تبديل شده است. مسلمان كه در بازي رفت با الوصل بعد از هفتهها نيمكتنشيني براي دقايقي به ميدان رفت، مشخص نيست كه امشب در دبي فرصت عرض اندام خواهد داشت يا نه؟


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی