نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حسن روشن پیشکسوت استقلال گفت: وریا بهترین فوتبالیست امروز ایران است.

روشن: غفوری مرا یاد مهدوی‌کیا می‌اندازد

حسن روشن را میشناسیم. یکی از بیتعارفترین منتقدان فوتبال که درباره استقلال و هر تیم دیگری آنچه به نظرش درست است را بیان میکند و ملاحظهکاری در ارتباط با او معنی ندارد. او درباره یکی از بازیکنان استقلال با خبرورزشی حرف زد.

*وریا غفوری در شهرآورد گل زد. عجیب نیست که یک مدافع در شهرآورد گل بزند؟

نه! اتفاقاً در این قبیل بازیها که همه از فوروارد انتظار گلزنی دارند، بازیکنانی از جنس وریا غفوری میتوانند گل بزنند.

* بیشتر در این باره توضیح میدهید؟

اول میخواهم درباره این پسر حرف بزنم. فوتبالیست خیلی خوبی است. همه مرا میشناسند. با کسی تعارف ندارم ولی باید بگویم در حال حاضر وریا در جمع بازیکنانی که در لیگ برتر ایران توپ میزنند، بهترین فوتبالیست است.

* ویژگیهایش را میگویید؟

مهمترین ویژگی او دوندگیاش است. او بسیار پرانرژی است و البته نمیدانم چه خورد و خوراکی دارد ولی این بیدلیل اتفاق نمیافتد و حتم دارم با تمرینات ویژهای که برای خودش در نظر گرفته، توانسته به این سطح از آمادگی برسد. اینقدر انگیزه دارد که او را در همه نقاط زمین به ویژه در خط حمله میبینیم. مدتی است که بازیهایش را زیر نظر دارم. هم گل میزند، هم گلسازی میکند یا اگر نزند در پایهگذاری گلهای استقلال نقش دارد. آمار دقیق ندارم ولی خیلی از گلهای اخیر استقلال از جناحی شروع و در نهایت به ثمر رسیده که او بازی میکند.

* چه کار میکند که از دفاع غافل نمیشود؟

دلیلش همان دوندگی اوست. وریا به محض از دست دادن توپ به عقب برمیگردد. مهدی مهدویکیا هم در دوران اوجش همین سبک بازی را داشت که سمت راست تیمش را به نقطه قوت تبدیل میکرد. تیمی که دو تا بازیکن اینچنینی در دو جناح خود داشته باشد، دیگر غصهای ندارد.

* از دیگر ویژگیهای وریا چیست که او را بهترین بازیکن میدانید؟

قدرت تصمیمگیری دارد. فقط دویدن که برای فوتبال کافی نیست. شترمرغ هم زیاد و سریع میدود ولی وقتی او خودش را در همه اتفاقات جناح راست زمین دخیل میکند و هر زمان توپ میآید نامش را میشنویم، یعنی مؤثر بازی میکند. نمیدانم! به هر حال این نظر من است و امیدوارم با این قدرت بتواند در جام جهانی هم به میدان برود.

* میدانید او از طرف برنامه 90 هم به عنوان بازیکن ماه انتخاب شده است؟

من که این را نمیدانستم ولی شک ندارم بهترین بازیکن این هفتههای لیگ برتر است.

* شنیدید که از ژاپن هم پیشنهاد دارد؟

طبیعی است که وقتی بازیکن زحمت میکشد، باید مزدش را بگیرد. این وظیفه استقلال است که خودش این بازیکنان را بسازد. بازیکنانی که از تیمهای پایه به تیم اصلی بیایند و باعث درآمدزایی تیم شوند و هرجا رفتند، نام استقلال را هم بلند کنند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی