۰
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سيدحسين حسيني مقابل العين امارات بار ديگر ناجي تيمش شد و در شبي كه استقلال با تيم آرماني هميشگي‌‌اش فاصله داشت، توانست يك تنه با واكنش‌هاي تماشايي‌‌اش مانع باز شدن دروازه اين تيم شود.

حسينی به جام جهانی اميدوارتر شد

به گزارش خبرورزشی، گر چه او يك گل هم خورد ولي به گفته كارشناسان دروازهباني او روي اين گل هم مقصر نبوده است. حسيني كه فصل قبل به استقلال برگشت به خوبي توانست ذخيره و رقيب سرسختي براي سيدمهدي رحمتي باشد و در نهايت جاي اين دروازهبان باتجربه را بگيرد طوري كه حالا طرفداران استقلال با خيال راحت از حسيني به عنوان جانشيني مطمئن براي رحمتي ياد ميكنند.

واكنشهاي سريع

يكي از ويژگيهاي سيدحسين حسيني واكنشهاي سريع و در لحظه اوست كه ميتواند در كسري از ثانيه از حالتي به حالت ديگر تغيير وضعيت داده و توپ را دفع كند. مربي دروازهبانياش در استقلال در اين باره گفت: «در تمرينات بخش مهمي از كارهايي كه با حسيني و ديگر گلرهاي تيم انجام ميدهيم روي اين واكنشهاست».

بدن فوق آماده

يكي ديگر از خصوصيات مهم سيدحسين حسيني در دروازهباني بدن آماده و نرمي است كه دارد. روزي كه در بازي با فولاد كارت زرد گرفت و شهرآورد را به دليل سه كارته شدن از دست داد عكسهايي از او ديديم كه پاي راستش را در حالت ايستاده تا بالاي سرش آورده بود. يكي از مربيان او در استقلال گفت: «اگر 5 بازيكن در تيم بالاترين نمره را در آمادگي جسماني بگيرند يكي از آنها سيدحسين است كه بدنش فوقالعاده آماده است». او با همين آمادگي توانايي واكنش سريع را به دست آورده است.

داراي فايل ذهني تكميل

اشكان نامداري در راستاي هر چه آمادهتر شدن دروازهبانان استقلال براي رحمتي، حسيني و بابازاده تمرينات مختلفي را برنامهريزي ميكند. خودش در اين باره گفت: «وقتي تمرينات مختلف در شرايط گوناگون را مدام با دروازهبان كار كنيد خود به خود گوشه ذهن دروازهبان فايلي باز ميشود كه در حين بازي و در مواجهه با اتفاقات تمرين شده سراغشان رفته و از آموختههايش استفاده ميكند».

بارزترين ويژگي حسيني

از جمله مهارتهاي سيدحسين حسيني درون دروازه استقلال اين است كه در هر لحظه براي هر اتفاقي آماده است. آمادگي او در حدي است كه به نظر ميرسد قبل از ضربه زدن به توپ از سوي بازيكنان حريف او ميدانسته جهت توپ به كدام سمت است. نامداري در اين باره گفت: «به دليل تمركز بالا و تمرينات مداوم حسين به قدري آمادگي ذهني دارد كه هيچ توپي او را سورپرايز نميكند. حتي اگر دقت كرده باشيد در گلهايي كه ميخورد هم به سمت آن حركت ميكند و بعد به دلايلي كه نميتواند توپ را مهار كند گل ميخورد».

ميتواند انتخاب كيروش باشد

اشكان نامداري از عملكرد سيدحسين حسيني رضايت كامل دارد و او را شايسته حضور در دروازه تيم ملي در جام جهاني ميداند. مربي دروازهبانان استقلال درباره اين موضوع به خبرورزشي گفت: «اينكه حسيني در جام جهاني درون دروازه تيم ملي بايستد يا نه، به نظر شخص كارلوس كيروش بستگي دارد ولي حتم دارم حسين ميتواند نظر كيروش را به خودش جلب كند چون با اين عملكرد خوبي كه در ديدارهاي اخير داشته به اين موضوع اميدوارتر هم شد».

فاصله دروازهبانان مليپوش زياد نيست

مربي حسيني معتقد بود در حال حاضر در ليگ برتر و يا بين حسيني و دروازهباناني كه بيرون از خاك ايران دروازهباني ميكنند فاصله فاحشي نيست كه نتوان بخت بازي در جام جهاني را براي حسيني تصور كرد. نامداري گفت: «زماني سيدمهدي رحمتي يا احمدرضا عابدزاده با فاصله نسبت به ديگر دروازهبانان ليگ قرار داشتند ولي امروز حسيني اگر خيلي برتر از همردههايش نباشد ولي نسبت به ساير نفرات مانند بيرانوند كه در اين پست به اردوي تيم ملي دعوت ميشود با اختلافي قابل توجه برتر است و اين ميتواند كمكش كند در جام جهاني هم براي تيم ملي بازي كند».

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی