۰
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ورزش اول ايران حال و هواي نامناسبي دارد. آتش اختلاف و چند دستگي، بلايي به سر كشتي آورده كه در روزهاي پاياني سال 96 هيچ آينده و چشم‌اندازي براي فرداي كشتي و سال پرمخاطره پيش‌رو قابل تصور نيست!

وزارت، كميته و فدراسيون ‌ساز خود را می‌زنند!

به گزارش خبرورزشی،حدود3، 4 ماه ديگر بايد در مهمترين رويداد ورزشي قارهكهن به مصاف حريفان برويم و كشتي به عنوان يكي از اصليترين اميدهاي كسب مدال و افتخار براي بالا بردن كاروان ورزش ايران در رنكينگ نهايي بازيهايآسيايي اصلاً وضعيت و شرايط يك رشته ورزشي مدعي و اميد كسب مدال را ندارد.

استعفاي رسول خادم رئيس فدراسيون كشتي، مخالفت مجمع عمومي كشتي، وزارت ورزش و كميته ملي المپيك كشورمان با اين استعفا، همچنين مهلت يك ماهه مجمع به منظور تلاش و رايزني براي بازگرداندن رئيس مستعفي به فدراسيون كشتي، تحتالشعاع اتفاقات پيرامون استعفا و موضعگيريهاي جانبي قرار گرفته است.

در حالي كه انتظار ميرفت، اگر قرار به بازگرداندن رسول خادم به فدراسيون كشتي است، همه مسئولان و دستاندركاران به گونهاي اقدام و عمل كنند، كه شرايط براي خاتمه دادن به سوءتفاهمات يا لجبازيها مساعد شود اما متأسفانه نه تنها در اين راه گام برنميداريم، بلكه تعدادي از مسئولان ذيربط به گونهاي عمل كرده يا سخن ميگويند كه به هيچوجه بوي رفاقت، صميميت، دوستي و تلاش براي خاتمه دادن به مشكلات پيشرو به مشام نميرسد.

شاهرخ شهنازي دبيركل كميته ملي المپيك مدعي شده، فدراسيون كشتي و شخص نايبرئيس فدراسيون، در نامهنگاري با اتحاديه جهاني كشتي، خواستار پس گرفتن ميزباني ايران در جام جهاني كشتي فرنگي شده و اتحاديه جهاني براساس همين نامه و درخواست، كشورمان را از ميزباني جام جهاني محروم كرده است. در حالي كه حميد بنتميم، نايبرئيس خوزستاني فدراسيون كشتي، نقش بسيار زياد و پررنگي در واگذاري ميزباني جام جهاني كشتي فرنگي 2018 به استان خوزستان داشته و براي هرچه بهتر برگزاري اين رقابتها، تلاش زيادي نيز داشته و بعضاً از عدم همكاري و مساعدت مسئولان استان خودش نيز گلايهمند بود، حالا متهم به كارشكني در ميزباني ايران شده و در پاسخ به اين ادعا معتقد است، مجبور به دادن پاسخ به اتحاديه جهاني بوده و سرخود به اتحاديه جهاني نامه ننوشته است.

در اين مقال و در اين شرايط اصلاً قصد و نيتمان اين نيست كه مشخص كنيم حق با شهنازي است يا با بنتميم ولي آنچه كه مجبوريم به آن تأكيد و اشاره شود اين است كه دودِ آتشِ اين اختلافات به چشم كشتي ميرود. ورزشي كه چند روز ديگر بايد طلايهدار كسب افتخار در بازيهاي آسيايي براي ورزش كشورمان باشد. در اين وضعيت بحراني و نگرانكننده، وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك علاقهمند و حامي 100 درصد ميزباني كشتي فرنگي ايران براي جام جهاني شده و فدراسيون كشتي نيز به دليل عدم تعهدِ ميزبان به مفاد قرارداد منعقده براي ميزباني شايسته، به عنوان مخالف اين ميزباني معرفي ميشود و در واقع وزارت و كميته و فدراسیون هر كدام ساز خود را ميزنند و اين وضعيت نه تنها گرهي از مشكلات كشتي باز نميكند، بلكه مشكلي بر مشكلات قبلي اضافه كرده است!

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی