نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برای مصاحبه نوروزی با وینفرد شفر راهی یکی از شمالی‌ترین ورزشگاه‌های پایتخت شده بودیم.

استقلالی ها: سال ۹۷،سال موفقیت استقلال است

به گزارش خبر ورزشی،  استادیومی ساکت که استقلال در آن تمرین میکند و آرامش آن آنقدر بالاست که باید به آنها حق داد هر روز رنج ترافیک را به جان خریده و در آنجا تمرین کنند. قبل از آمدن شفر تصمیم گرفتیم سفره هفتسین خبرورزشی را مقابل در ورودی زمین چمن پهن کنیم تا بازیکنان نیز پای آن بیایند. هر چند تعداد قابل ملاحظهای از بازیکنان استقلال به دلایل مختلف سر تمرین حضور نداشتند ولی با این وجود باز هم آبیپوشان را بالای سر سفره هفتسین خودمان آوردیم.

کجا باید عکس بگیریم؟

اولین نفری که آمد، داریوش شجاعیان بود. هافبک تکنیکی استقلال ابتدا با تعجب به سفره نگاه کرد و شاید پیش خودش تصور دوربین مخفی را میپروراند ولی پس از اینکه فهمید سفره از طرف خبرورزشی پهن شده، با خوشرویی دعوت ما را پذیرفت و به شوخی گفت: «خب، حالا که هفتسین چیدهاید، کجا باید عکس بگیریم؟» شجاعیان آمد، ایستاد و همانطور که عکاس ما (محمد زندی) میخواست ژست گرفت.

به امید سال قهرمانی استقلال

انصافاً دو نفر از بازیکنانی که بیشترین هماهنگی را با ما داشتند، میلاد زکیپور و فرشید اسماعیلی بودند، چهرههای جوانی که خوشاخلاقی و انرژی مثبت زیادشان حتی به خود ما هم روحیه داد. میلاد و فرشید نه تنها هر طوری که ما میخواستیم عکس گرفتند بلکه خودشان هم ایدههای جالبی میدادند. میلاد زکیپور هنگامی که مشغول ژست گرفتن بود، میگفت: «امیدوارم سالی که داره میاد سال قهرمانیهای استقلال باشه. سال موفقیت و نتایج مطلوب. به امید اینکه سالی سرشار از موفقیت به سراغمون بیاد.»

تمرین دیر میشه

خسرو حیدری هم از جمله حاضران سر سفره خبرورزشی بود. ملیپوش اسبق استقلال که دقایقی قبل از استارت تمرین آبیپوشان به استادیوم رسید، به همین خاطر میخواست سریع عکس بگیرد و برود! حیدری در واکنش به عجلهای که داشت و درخواستهای ما برای ژست گرفتن میگفت: «آقا زود باشیم. سریع عکسارو بگیریم و بریم. تمرین داره شروع میشه. زودتر بگیریم تا دیرم نشده.» خسرو عکسهایش را گرفت و به رغم عجله، اتفاقاً همانطوری که ما میخواستیم جلوی دوربین ایستاد.

میخواهیم تا آخرش صدرنشین بمانیم

...و بالاخره حسن ختام سفره خبرورزشی برای استقلال، سرمربی تیم بود. وینفرد شفر که حتی زودتر از تعدادی از شاگردانش خود را به ورزشگاه رسانده بود، دعوت ما را به گرمی پذیرفت و به سمت سفره خبرورزشی آمد. شفر خودش را برای مصاحبه آماده کرده بود و نمیدانست برنامه عکاسی هم برایش تدارک دیدهایم. به خاطر همین لباس ورزشی به تن داشت و روی همین اصل از ما درخواست کرد مصاحبه و عکاسی را به بعد از تمرین موکول کنیم تا لباس رسمی بپوشد. البته ماهی و سبزه خیلی نظرش را جلب کرد و فلسفه وجودی قرار گرفتن این دو را روی سفره هفتسین پرسید. وقتی ماجرا را برایش توضیح دادیم و آنها را جزو سمبلهای ایرانیان به عنوان نماد امید و موفقیت برشمردیم، لبخندی زد و در حالی که به طور جدی گلدان سبزه و تنگ ماهی را برانداز میکرد، گفت: «چه رسم جالبی. این روزها در بسیاری از مناطق تهران این دو نماد را دیدهام. سبزه و ماهی یعنی سمبل زندگی. امیدوارم سالی سرشار از امیدواری و مملو از موفقیت در انتظار همه ایرانیان باشد.»

موقعی که شفر میخواست مقابل سفره ما عکس بگیرد، باد شدیدی وزیدن گرفت که داشت همه چیز را بر هم میزد اما سرمربی استقلال خیلی آرام و لبخندزنان ایستاده بود و میگفت: اگر فکر میکنید باد همه چیز را میبرد، من خودم حاضرم میز و این اعداد را نگه دارم. سرمربی استقلال در ادامه وقتی از او درباره اهدافش در بهار پرسیدیم، تصریح کرد: فینال جام حذفی را که داریم و لیگ برتر هم هست اما علاوه بر جدی گرفتن این دو مقوله، به لیگ قهرمانان آسیا هم نگاهی بسیار مهم داریم. از هفته اول صدرنشین بودهایم و میخواهیم تا آخرین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان همچنان صدر جدول را در اختیار داشته باشیم و آن را به هیچکس ندهیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی