نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اولین بازی پرسپولیس در سال 97 می توانست منجر به قهرمانی این تیم در لیگ برتر شود اما پرسپولیس دو بر یک به سایپا باخت تاقهرمانی به هفته بعد موکول شود ...

پرسپولیس 1 - سایپا 2| قهرمانی سرخپوشان به تاخیر افتاد

گل:آرمان رمضانی (22)، امید خالدی (25) برای سایپا - علی علیپور (75 - پنالتی) برای پرسپولیس

داور: اشکان خورشیدی 

کمک ها:علیرضا ایلدروم و رحیم حاجیلو

اخطار:سیامک نعمتی، حسین ماهینی (پرسپولیس) - رضا علیاری، ساموئل سارفو، ایوب کلانتری  (نفت)

بهترین بازیکن میدان: علی قلی زاده (سایپا)

تماشاگر: حدود 30 هزار نفر 

استادیوم آزادی تهران 

ترکیب پرسپولیس: حسین ماهینی، بوژیدار رادوشوویچ، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، علی علیپور، محسن مسلمان، سیامک نعمتی و گادوین منشا

سرمربی: برانکو

ترکیب سایپا: حامد فلاح زاده، رضا علیاری، محمد دانشگر، آرش رضاوند، مهدی ترابی65 - ایوب کلانتری، علی قلی زاده86 - رضا جعفری، مهرداد کفشگری63 - روزبه شاه علیدوست، رضا اسدی، امید خالدی، آرمان رمضانی و ساموئل سارفو

سرمربی: علی دایی

بازی با سوت خورشیدی آغاز شده است. برانکو به ملی پوشانش استراحت داده است و همین سبب حضور بازیکنانی چون رادوشوویچ و مسلمان در ترکیب تیم شده است. جالب اینکه در این بازی بار دیگر برانکو از منشا و علیپور به طور همزمان استفاده کرده است. 

بازی در دقایق ابتدایی جنب و جوش خاصی دارد و نشان می دهد هر دو تیم به دنبال پیروزی هستند. علی قلی زاده از سایپا خطر روی دروازه تیم پرسپولیس ایجاد کرده است. پرسولیس هم رو به جلو بازی می کند اما فعلا موفق به خلق موقعیت نشده است. 

رفته رفته به دقیقه بیست بازی نزدیک می شویم و توپی از خط دروازه ها عبور نکرده است. 

پاس مهدی ترابی به علی قلی زاده خط دفاعی پرسپولیس را به علامت آفساید از حرکت باز داشت اما کمک داور دستور به ادامه بازی داد و پاس روی به جلوی علی قلی زاده به آرمان رمضانی رسید و این بازیکن هم بدون مزاحمت دروازه پرسپولیس را باز کرد. این گل به نظر مشکوک به آفساید بود. 

در دقیقه 25 پرسپولیس به گل دوم رسید. علی قلی زاده همه کار کرد و بعد از جا گذاشتن مدافع مستقیم خود و نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس پاس چیپ داد که امید خالدی زودتر از مهدی ترابی به توپ رسید و با ضربه سر گل دوم سایپا را به ثمر رساند. 

این دو گل شوک بزرگی برای تیم پرسپولیس بود. ضربه ی سر علیپور می توانست فاصله را کم کند اما ضربه این بازیکن را حامد فلاح زاده به کمک تیر دروازه دفاع کرد این اتفاق در دقیقه 29 بازی رخ داد. هم اکنون بازی در دقیقه 30 با نتیجه دو بر صفر به سود سایپا دنبال می شود. علی قلی زاده می توانست در دقیقه 33 گل سوم تیم سایپا را به ثمر برساند اما چند ثانیه ای کم آورد و دیرتر به توپ رسید. 

این نتیجه نشان می دهد که بین تیم اول و دوم تیم پرسپولیس فاصله وجود دارد. دقیقه 40 بازی را پشت سر گذاشته ایم و فعلا پرسپولیس موفق به تغییر نتیجه بازی نشده است. 

دوباره یک موقعیت خوب برای علی قلی زاده که خودخواهانه به توپ ضربه زد. البته او بهترین بازیکن تیم سایپا بوده است. ثانیه هایی بعد داور در سوت خود به علامت پایان بازی می دمد چون وارد وقت اضافه شده ایم.این اتفاق رخ داد. 

نیمه دوم را دو تیم بدون تغییر آغاز کرده اند. دقیقه 50 شوت علیپور به خوبی از سوی حامد فلاح زاده به کرمر فرستاده شد. این ضربه می توانست ضربه را به حداقل برساند. در ادامه هم روی کرنر ضربه شجاع خلیل زاده اگر در چارچوب بود به گل تبدیل می شد. 

در 5 دقیقه ای که از نیمه دوم سپری شده است پرسپولیس تیم برتر میدان بوده است. حالا بازی جذاب تر شده است به این خاطر که سایپا هم حمله می کند. بعد از ضربه نمایشی منشا، مهدی ترابی هم فرصت خوبی برای شوتزنی پیدا کند که ضربه او در چارچوب نبود. 55 دقیقه از بازی سپری شده است و نتیجه دو بر صفر به سود تیم سایپا است. 

مهدی ترابی مصدوم شده است و حالا علی دایی مجبور به تعویض اجباری می شود. رفته رفته به دقیقه 70 بازی نزدیک می شویم و تیم پرسپولیس نتوانسته تغییری در نتیجه بازی به وجود بیاورد. البته برانکو با بیرون کشاندن منشا و وارد کردن محمد انصاری ایده تازه ای را می خواهد در دقایق پایانی پیاده کند. در نقه مقابل علی دایی مهرداد کفشگری را بیرون کشید و روزبه شاه علیدوست تازه نفس را وارد میدان کرده است تا سایپا در میانه ی میدان کم نیاورد. 

دقیقه 74 سامو ئل سارفو روی سیامک نعمتی مرتکب خطا شد که داور نقطه پنالتی را نشان داد. یک دقیقه بعد علی علیپور این ضربه را تبدیل به گل کرد. 

دقایق پایانی برای پرسپولیس پر التهاب دنبال خواهد شد. سایپا تلاش می کند که بازی را آرام کند. 

دقیقه 80 بازی را پشت سر گذاشته ایم و نتیجه بازی دو بر یک به سود تیم سایپا است. 

در دقیقه 83 پرسپولیس در یک موقعیت خوب صاحب ضربه خطا شده است که علی دایی به تصمیم داور اعتراض می کند. ضربه احمد نورالهی به تیر دروازه سایپا خورد. 

5 دقیقه به پایان بازی باقی مانده است. سایپا در آستانه کسب یک پیروزی بزرگ قرار دارد. پرسپولیس اگر یک گل دیگر بزند می تواند جشن قهرمانی بگیرد.علی دایی - علی قلی زاده را بیرون می کشد و رضا جعفری جوان را به میدان می فرستد. 

اتفاقات دقایق پایانی به سود تیم ساپیا بود و سایپا در نهایت این بازی بزرگ را دو بر یک برد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی