نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عادل فردوسی‌پور بامداد امروز در آخرین برنامه دورهمی حضور یافت و پاسخگوی پرسش‌های خاص مهران مدیری شد.

فردوسی‌پور در دورهمی: عاشق بودم و هستم

به گزارش خبرورزشی، عادل فردوسی پور در برنامه دورهمی حاضر شد وبه سوالات مهران مدیری حاضر شد. مدیری سوالاتش را با انتقاد به اجرای عادل فردوسی پور آغاز کرد و از این گفت که در اجرا خیلی راحت است و همه کار می کند. عادل در پاسخ خاطره ای گفت از زمانی که کارشناس برنامه مشغول صحبت بوده و او از صدابردار خواسته میکروفنش را ببندد و از استودیو خارج شده و به پورمحمدی زنگ زده و از او وقت بیشتری برای برنامه اش خواسته.
سوال بعدی مهران مدیری درباره علت علاقه فردوسی پور به فوتبال بود که او در پاسخ گفت: من باید یک جلسه توجیهی برای شما بگذارم تا به فوتبال علاقمند شوید اما علاقه به فوتبال به این دلیل است که خیلی غیرقابل پیش بینی است. مثلا ما الان می توانیم یک درصد شانس قائل باشیم برای اینکه در بازی با اسپانیا سردار آزمون گلزنی کند و بیرانوند تمام توپ های اسپانیایی ها را بگیرد و ما برنده میدان باشیم همانطور که در دیدار با آرژانتین نزدیک بود این اتفاق بیفتد.
مدیری در ادامه از این گفت که عادل خیلی دوست دارد در برنامه اش دعوا راه بیندازد. او از این گفت که وقتی میهمانان تلفنی برنامه دعوایشان بالا می گیرد عادل با لبخند به صندلی اش تکیه می دهد و نفس راحتی می کشد. فردوسی پور در توضیح گفت: یک نکته ای که وجود دارد این است که هیچ وقت دوست ندارم در برنامه یک اتفاقی را رقم بزنیم و دو نفر با هم دعوا کنند. اما ما هر برنامه ای که پر آیتم و ریتم تند و ... دارد و دعوا ندارد، فردا مردم می گویند نود دیشب هیچ چیز نداشت. من دوست دارم این دیدگاه مردم را تغییر بدهم که دیگر از برنامه نود فقط انتظار دعوا نداشته باشند.
مدیری در ادامه از هوش زیاد مجری نود تمجید کرد و از او خواست درباره تحصیلاتش بگوید. عادل فردوسی پور از این گفت که لیسانس و ارشدش را از دانشگاه شریف گرفته و امسال دکترایش را در مدیریت رسانه خواهد گرفت و الان زبان تخصصی مهندسی صنایع تدریس می کند.
مجری نود در ادامه در پاسخ به سوال مدیری که خیلی کار می کنی، گفت: من از تعطیلات بدم می آید. اینکه روزنامه ها تعطیل باشند لجم می گیرد. امسال تنها سالی بود که از تعطیلی ناراحت نشدم چون کارهای ترجمه یک کتاب را انجام دادم و احساس کردم چقدر تعطیلی خوب است. کلا خیلی کار می کنم و خسته نمی شوم.
او در توضیح گفت: اینطور بگویم که دیوانه ام! دوشنبه ساعت ۳ و نیم بعد برنامه به خانه می رسم. روزنامه ها را می خوانم و بعد دوباره صبح فردا برای برنامه بعد جلسه داریم. خیلی وقت کم می آورم و دوست دارم یک روز بین چهارشنبه و پنجشنبه اضافه شود. البته چون کارم را دوست دارم خسته نمی شوم.
مدیری در ادامه با تمجید از مجری نود گفت: یک استایل خاصی را در گزارشگری فوتبال علمی آوردی که یک  عده زیادی بعد از تو همزمان با تو تحت تاثیر قرار داد. از درست تلفظ کردن اسامی، تا یک گزارش تمیز تا اطلاعات وسیع و این خیلی باارزش است. این دستاوردها را شخص عادل فردوسی پور در این سال ها داشته. با این اوصاف تا حالا اشتباه عجیبی داشتی؟ عادل گفت: موقع گزارش یک نکته خیلی اذیتم می کند آن هم این است که یک نفر در تماشاگران نشان بدهد و من نشناسم. به خودم فحش می دهم. ما گزارشگر خیلی خوبی داشتیم که من خیلی از ایشان درس گرفتم. سن من اجازه نداد گزارش های آقای بهمنش در ذهنم بماند. ولی من آقای کوثری و آقای شفیع را خیلی دوست داشتم. بعد آقای خیابانی آمدند و بعد من و مزدک و باقی دوستان آمدیم. الان دیگر درباره هر بازیکنی اطلاعات زیاد است و کار خیلی سخت شده. من سعی می کنم کمتر اطلاعات زیاد بدهم و فقط سعی می کنم لذتی که از فوتبال می برم را به بیننده منتقل کنم.
مجری دورهمی پس از آن از فساد و مافیا در فوتبال گفت و از عادل فردوسی پور پرسید در همه سال هایی که برنامه نود را داشتی پیشنهاد خاصی داشتی؟ عادل در توضیح گفت: سال های اول کارم انواع و اقسام پیشنهادها در سال های اول برنامه نود داشتم. فساد و مافیا واقعا وجود دارد چون من اعتقاد دارم هر جا پول باشد فساد هم هست. در فوتبال چون پول زیاد است فساد هم هست.
در ادامه اما اتفاق عجیبی افتاد و آن هم تقطیع واضح صحبت های عادل فردوسی پور درباره ورود زنان به ورزشگاه بود. به طوری که پس از جمله اینجا خانم ها آقایان کنار هم نشستند چقدر خوب و صمیمی هستند مثل سینما به یک باره مکثی پیش آمد و بعد این جمله پخش شد که: الان واقعا جو ورزشگاه مناسب نیست یک چیزهایی می گویند.
مجری برنامه نود در پاسخ به مشهورترین سوال دورهمی یعنی عاشق شدی گفت: بله و هستم. عشق به زندگی آدم جهت و معنا می دهد و یک اتفاق خیلی طبیعی است.
فردوسی پور در ادامه درباره اینکه نود تا کی ادامه دارد گفت: تا زمانی که مردم با این برنامه همراه باشند و احساس نکنند تکراری شده می تواند ادامه داشته باشد. قرار نیست همیشگی باشد. تا وقتی احساس کنم برنامه خوب است ادامه می دهم.

او درباره بزرگترین ترس زندگی اش هم گفت: ترسم این است که کسانی که دوستشان را دارم خدای نکرده از دست بدهم. کلا آدم ترسویی نیستم چون هیجان را دوست دارم اگر شهربازی بروم هر اسباب بازی ای بگویید مشکلی ندارم.
فردوسی پور در پاسخ به آخرین سوال هم از احساس خوشبختی اش به خاطر اینکه در کاری که دوست دارد فعالیت دارد و به مردم خدمت می کند گفت. پس از آن وقتی مدیری از او پرسید به موزه دورهمی چه هدیه ای می دهید نام دورهمی را چند بار اشتباه تلفظ کرد تا شوخی ای هم با ماجرای معروف تلفظ اشتباه نام موزه لوور داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی