نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فوتبال‌دوستان ایرانی فرهنگ خاص خود را دارند. مثلاً آنها بازیکنان فانتزی مثل مجید نامجومطلق، علی کریمی، فرهاد مجیدی و... را بیشتر از سایر بازیکنان دوست دارند و با حرکات تکنیکی آنها لذت فوتبال را بیشتر تجربه می‌کنند.

 در بحث تیم ملی آنها گاهی واقعاً متعصب میشوند اما گاهی شما در یک بازی ملی دوستانه میبینید که 2 هزار نفر هم به ورزشگاه نمیروند! در بحث باشگاهی مردم ما واقعاً پرسپولیس و استقلال را دوست دارند و نتایج این دو تیم بعضاً روی زندگی خصوصی آنها تأثیر میگذارد. البته در سالهای اخیر مشکلات فکری و اقتصادی مردم آنقدر زیاد شده که شاید خوشحالی با یک برد فوتبالی خیلی تایم زیادی نداشته باشد اما هنوز هم بخشی از مردم ساعاتی را با فوتبال خوش هستند و حتی حرص خوردنهای آن را هم دوست دارند.

پرسپولیس در لیگ برتر 4 بار قهرمان شده که دو بار اول مزه بیشتری برای هوادارانش داشت. سال اول پرسپولیس، فجرسپاسی را در آزادی برد و استقلال در انزلی باخت. آن روز خیلی از پرسپولیسیها اصلاً فکر نمیکردند تیمشان قهرمان شود و فقط 30، 40 هزار نفر به آزادی رفته بودند اما پرسپولیس «دقیقه نودی» قهرمان شد و به همین دلیل هم آن قهرمانی به پرسپولیسیها چسبید. مشابه همین اتفاق سال 87 هم تکرار شد که پرسپولس با گل دقیقه 96، سپاهان را در تهران 2 بر یک برد و قهرمانیاش آنقدر هیجانانگیز شد که پرسپولیسیها مثل بازی ایران و استرالیا به خیابانها ریختند و تا پاسی از شب شادی کردند. امسال اما قهرمانی قرمزها نه اینکه برای آنها شیرین نباشد اما حلاوت قهرمانیهای سالهای 81 و 87 را نداشت. البته پرسپولیس در کل فصل شایسته قهرمانی بود و مزد خود را هم گرفت ولی یک بار دیگر ثابت شد که فوتبالدوستان ایرانی قهرمانیهای دقیقه نودی و هیجانانگیز که تا روز آخر و حتی ثانیههای آخر طول بکشد را خیلی بیشتر دوست دارند. انگار در آن صورت کری خواندن برای رقیب هم مزه دیگری دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی