نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که تیم اکسین البرز در پایان هفته سی‌ام در رتبه هفتم قرار گرفته و دیگر شانس صعود ندارد، ۴ دیدار پایانی این تیم به گونه‌ای شده که نتایج آن، روی صعود و سقوط تیم‌ها می‌تواند تأثیر مستقیم داشته باشد. به این بهانه و موارد دیگر با علی لطیفی، سرمربی اکسین همکلام شدیم که گزیده‌ای از صحبت‌های او را می‌خوانید.

علی لطیفی: با ناپاکی‌ها می‌جنگم

به گزارش خبر ورزشی، در این فصل در شرایطی اکسین البرز به زعم کارشناسان ارائهگر بازیهای زیبا و تاکتیکی بود که اصلاً قرار نبود در مسابقات شرکت کنیم و تنها یک هفته مانده به شروع فصل کار را شروع کردیم و طی تستگیریهایی که انجام دادیم یکسری بازیکن گمنام و جوان را به همراه عدهای از بازیکنان به اصطلاح تمام شده کنار همدیگر قرار دادیم و به لطف خدا و با غیرت بچهها توانستیم تیمی بسازیم که مدتها صدرنشین و مدعی بود آن هم در حالی که اصلاً فرصت کار بدنسازی و تمرین و برنامههای تاکتیکی را نداشتیم.

*بودجه امسال ما نسبت به فصل قبل حدود یکششم بود و با این شرایط فصل جدید را آغاز کردیم و توانستیم در جام حذفی هم شگفتیساز شویم. البته معتقدم اگر داوریها در این فصل تا این اندازه به ضرر ما نبود، تیم اکسین میتوانست بسیار بهتر از این عمل کند.

*متأسفانه در همان شروع فصل، حدود ۹۵ درصد از پیشکسوتان البرز شروع به کوک ساز مخالف کردند و در همه جا اعلام میکردند تیم ما قطعاً سقوط خواهد کرد که خوشبختانه این اتفاق شکل نگرفت و ما روز به روز بهتر نتیجه گرفتیم.

*شاید باور نکنید ولی به قدری در این مدت افراد مختلف، برادران طاهری را اذیت کردند که دیگر این دو برادر عزیز که با سلامت کار میکنند، خیال تیمداری نداشتند و من به شخصه به دلیل علاقه شدیدی که به این دو داشتم، همه کارها را به تنهایی قبول کردم و در همه نقشها ظاهر شدم.

*تمام این بیمهریها یک طرف، کارشکنیهای هیئت فوتبال البرز هم در یک طرف...

*به گفته آنالیزور تیم، اکسین در بین سه تیم برتر ایران در ایجاد خلق موقعیت قرار دارد که همین موضوع نشان میدهد پتانسیل تیم ما تا چه اندازه بالاست.

*با این که در این فصل مشکلات مالی زیادی داشتیم ولی چون بچههای تیم به من اعتماد دارند، با جان و دل بازی کردهاند و همین موضوع سبب شده به رغم تمام ناملایماتی که با آن روبهرو شدیم، تا این اندازه خوب کار کنیم.

*هنر مربی این است که بدون بودجه تیمی مدعی بسازد، در این فصل بودجه تیم ما حدود ۳ میلیارد بود و بیشتر تیمهای مدعی حدود ۲۵ میلیارد هزینه کردند و البته تیم ما نه تنها بهرهای از کمکهای دیگر و تأثیرگذار از جمله داوران نبرد بلکه به گفته کارشناسان حدود ۱۱ پنالتی به سود تیم ما گرفته نشد و در مجموع ۱۷ امتیاز از ما کم شد.

*به سه دلیل در تیم ما اعتصاب شد؛ اول مدیرانی که به دلیل داوریها و عدم حمایت مسئولان از کار کنار کشیده بودند، دوم بیعدالتیهایی که در زمین و در حق تیم ما میشد و هیچ کس پاسخگو نبود و سوم عدم همکاری هیئت فوتبال استان البرز با تیم اکسین.

*در فوتبال پاک بیشترین ظلم به من شده و ۷ الی ۸ بار محروم شدهام ولی من با این ناپاکیها میجنگم و به همین دلیل در این ۴ بازی باقیمانده با تمام توان بازی خواهیم کرد تا با توجه به نقشی که نتایج ما در صعود و سقوط تیمها ایفا میکند، به تیمی ظلم نکرده باشیم.

*البته با توجه به این که من به عنوان یک مربی لب خط معروف هستم، محرومیت من در بازی مقابل فجرسپاسی قطعاً توان تیمم را مقابل این تیم مدعی کم کرد و این به ضرر دیگر مدعیان بود که برای صعود رقابت فشردهای با یکدیگر دارند.

*اصولاً مربی لب خط به کسی گفته میشود که ارتباط خوبی با بازیکنان دارد و توان تغییر آهنگ بازی را دارد و از بازیخوانی قویای بهره میبرد و از قدرت روانشناسی خوبی هم برخوردار است و خوشبختانه من در این زمینه قوی هستم و به همین دلیل به عنوان مربی لب خط شناخته میشوم.

*زمانی که علیرضا منصوریان سرمربی استقلال شد، من گفتم با این تصمیم هم منصوریان میسوزد و هم استقلال، چون برای او زود بود سرمربی آبیها بشود و البته زمانی که شفر هم به ایران آمد، عنوان کردم او از کشوری میآید که نماد نظم است و این با فوتبال بینظم ما در تضاد است و تنها این موضوع میتواند مانع موفقیت او بشود ولی شفر ابتدا ترکیب اصلی تیم را شکل داد و سپس روی ساختار دفاعی استقلال کار کرد و توانست نقاط ضعف منصوریان را با همان نفرات پوشش دهد.

*در همه جای دنیا و در تمام زمینهها کنار یک مربی بزرگ چند دستیار جوان هم قرار میدهند تا به مرور زمان این جوانها کار یاد بگیرند و آبدیده شوند. خاطرتان باشد در فیلم محمد رسولا... وقتی بهترین فیلمبردار دنیا در این پروژه قرار گرفت، قرار بر این شد تا چند فیلمبردار جوان هم بیایند و کارآموزی کنند که همین مسئله نشان میدهد در همه جای دنیا چنین تفکری در همه زمینهها وجود دارد.

*به عنوان کلام آخر سال نو را به همه هموطنانم تبریک میگویم و امیدوارم در سال جدید اتفاقات خوبی برای آنها رقم بخورد و سال خوبی هم برای فوتبالیها باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی