نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شاید متعصب‌ترین هواداران‌ آ‌اس‌رم هم تصور نمی‌کردند در دیدار برگشت گرگ‌ها بتوانند شکست ۴ بر یک دور رفت مقابل بارسلونا را جبران کرده و به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند اما این اتفاق افتاد.

لیونل مسی و یارانش در رم با نتیجه ۳ بر صفر بازی را واگذار کردند تا یک شگفتی رقم بخورد. از آن طرف منچسترسیتی نیز دوباره مغلوب فرعون فوتبال اروپا محمدصلاح و لیورپول شد. همه این نتایج مؤید این نکته است که هر تیمی دفاع منسجم و محکمی نداشته باشد محکوم به شکست است. در مسابقاتی که تیمهای باشگاهی اروپا رقابت تنگاتنگی دارند دفاع کم اشتباه حیاتی است.

آن روزی که اسپانیا 6 گل به آرژانتین زد همه فوتبالدوستان ایرانی نگران شدند اما ته دل ما روشن بود که این فقط یک  اتفاق بوده است. اسپانیا به روز بد آرژانتین بدون لیونل مسی خورد و باخت سنگینی را به آلبیسلسته تحمیل کرد در حالی که فاصله فوتبال دو کشور 6 گل نیست.

در فوتبال امروز فوتبال هجومی بدون داشتن مدافعان، دروازهبان و حتی هافبک دفاعی آماده و سرحال یک نوع خودکشی محسوب میشود. البته این دفاع مستحکم ربطی به قیمت بازیکنان ندارد کما اینکه پپ گواردیولا برای سر و سامان دادن به خط دفاع منچسترسیتی رقمی معادل 500 میلیون یورو هزینه کرد که بیفایده بود! آنچه مطلب امروز ما را به درازا میکشاند درسی است که تیم ملی و فوتبال ایران میتواند از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بگیرد.

شاید باشند کسانی که به کارلوس کیروش بابت فوتبال دفاعی خرده میگیرند در حالی که این شیوه تنها راه مقابله آبرومندانه ایران برابر قدرتهای اول آسیا و جهان است.

کافی است یک بار دیگر جام جهانی 2014 برزیل و مسابقات ایران برابر آرژانتین و نیجریه را از نظر بگذرانید تا خیلی چیزها دستگیرتان شود.

اینکه ایران، آرژانتین بزرگ با لیونل مسی را آزار داد و یک تساوی از نیجریه نماینده قدرتمند آفریقا گرفت اما درست آنجایی ضربه خورد که هجومی برابر بوسنی صفآرایی کرد.

آن روز ۳ گل از بوسنی خوردیم تا کارلوس کیروش به درستی متوجه شود تفاوت فوتبالیستهای ایرانی و اروپایی بسیار زیاد است. این فاصله فقط با آمادگی بالای بدنی و دوندگی جبران میشود.

دوندگی که حول محور دفاع و دلبستن به ضدحملات استوار است و با دفاع متزلزل نمیتوان حریف بزرگان آسیا و جام جهانی شد. بر همین اساس به همه اعضا و ارکان فوتبال ایران اعم از فدراسیون، سازمان لیگ، مدیران و مربیان باشگاهی پیشنهاد میکنیم به جای مقاومت یا درگیری پنهان و آشکار با کارلوس کیروش به خاطر تیم ملی کشورمان کوتاه بیایند.

مگر او حرف بدی زده است؟ نتایج مرحله یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک بار دیگر ثابت کرد باید به کارلوس کیروش اعتماد کنیم زیرا چاره دیگری نداریم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی