۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جدایی آندرس اینیستا از بارسا یك خداحافظی ساده نیست. با رفتن او، جای خالی‌اش در رختكن تیم كاتالان حسابی حس خواهد شد و پركردن این جا كاری سخت و تقریباً غیرممكن خواهد بود چراكه همه به خوبی می‌دانند كه او بازیكنی تكرارنشدنی است. كاملاً قابل درك است كه بارسا در نبود دن آندرس، یتیم می‌شود و باید به دنبال فرمولی باشد كه به بهترین نحو بتواند این نقصان را جبران كند.

جای خالی دن آندرس در بارسا

به گزارش خبرورزشی ، خداحافظی اینیستا از بارسا، یك بار احساسی بزرگ هم روی دوش آبیواناریها میگذارد. البته این قانون زندگی است ولی با رفتن او از نوكمپ، شعله یكی از بهترین تیمهای تاریخ دنیای فوتبال و باشگاه كاتالان كمفروغتر میشود. 31 جامی كه اینیستا با بارسا فتح كرده (و با قهرمانیشان در این فصل لالیگا به عدد 32 خواهد رسید)، نه تنها افتخاری بزرگ در ویترین افتخارات این ستاره اسپانیایی است، بلكه در حقیقت نشانی از موفقترین ادوار در تاریخ باشگاه كاتالان نیز است كه در تابستان امسال یكی از بزرگترین اسطورههایش را از دست خواهد داد.

با نیمنگاهی به تصویری از یازده بازیكن اصلی بارسا در فصل 2008-2009، یعنی اولین فصل حضور گواردیولا در این تیم و مقایسه تیم اصلی بارسا پس از جدایی اینیستا، میبینیم كه تنها مسی، پیكه و بوسكتس (كه تا قبل از آن فصل در تیم پایهای بارسا توپ میزد) در تیم كاتالان باقی ماندهاند. آنها تنها بازماندگان بارسایی هستند كه با فرمول جادویی گواردیولا و با اتكا به تواناییهای بازیكنان لاماسیا، هواداران حاضر در نوكمپ را عاشق خودشان كردند. با تصمیم اینیستا برای جدایی، تقریباً ساختار و اسكلت تیمی كه گواردیولا برای تیم كاتالان چیده بود، بیش از پیش فرو میریزد. هرچند كه از زمان جدایی پپ، این روند به صورت تدریجی آغاز شده بود. در سال 2014 و بعد از فصل سیاه بارسا با تاتا مارتینو، تدریجاً بازیكنان بزرگ تیم كاتالان تصمیم به ترك تیم گرفتند. در آن تابستان پویول و والدس، دو سمبل بزرگ بارسا از تیم رفتند و نتوانستند در اوج و با قهرمانی تیم را ترك كنند. سسك فابرگاس هم با ترك بارسا به لیگ انگلیس بازگشت. ژاوی هم در سال 2014 تصمیم به ترك بارسا گرفت ولی با تجدیدنظر در تصمیمش جداییاش را یك فصل دیگر به تعویق انداخت. همین هم شد كه او با فتح یك قهرمانی سهگانه دیگر با بارسا، از تیم جدا شد و در اوج افتخار تیم كاتالان را ترك كرد. در نبود مغز متفكر پپ، یعنی ژاوی و پدرو كه سالها بارسا را خانه خودش میدانست، تیم رؤیایی بارسا، بخش دیگری از وزنههای وزینش را از دست داد.

حالا مسی، پیكه، بوسكتس و جوردی آلبا از آن تیم رؤیایی كه روزهای درخشانی را برای هواداران بارسا رقم زدند، در تیم ماندهاند و بدین ترتیب بار مسئولیت تیم روی دوش آنها خواهد بود. باری كه روزگاری بازیكنانی مثل پویول، ژاوی، والدس، بارترا، پدرو و سسك و اینیستا آن را به دوش میكشیدند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی