نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیگ یک این همه هیجان، درگیری، جنجال و عارضه‌هایی که در نهایت از درخت فوتبال باید به زمین ورزش ریخته شود. استرس و تنش تا آخرین هفته بازی‌ها! حالا مازندرانی‌ها برای رسیدن به لیگ برتر خیز برداشته‌اند. دو تیم از مازندران، خونه‌به‌خونه و نساجی پس از سال‌ها مرارت و ناکامی امروز تکلیف لیگ را روشن می‌کنند. شکست نفت مسجدسلیمان که آن پنالتی رؤیایی را هفته پیش مقابل بادران از دست داد، مقابل مس رفسنجان و پیروزی تیم‌های خونه‌به‌خونه مقابل برق جدید شیراز و نساجی مقابل راه‌آهن یعنی صعود دو تیم از مازندران و حذف نفت مسجدسلیمان که هفته‌ها در صدر جدول هنرنمایی کرد و در خواب خرگوشی ماند تا هفته پایانی.

امروز همه چشمها به مسجدسلیمان دوخته شده است و جنوبیها یک قربانی میخواهند تا هوای لیگ برتری را حس کنند. اختلاف نفت مسجدسلیمان در تفاضل گل با نساجی ۴ گل است یعنی شاید شکست نفت هم نساجی را به لیگ نرساند و راهآهن در آخرین روز جام شگفتی بیافریند و نفت را به لیگ برتر بفرستد. بادران تیم چهارم جدول که هفته قبل نفت را شکست داد، با ۵۹ امتیاز به دنبال شکست نساجی یا خونهبهخونه است تا شاید این معجزه اتفاق بیفتد و بادران جانشین در صورت شکست نفت مسجدسلیمان یکی از صعودکنندگان باشد. فجرسپاسی هم کورسوی امیدی دارد تا ابر و باد و مه و خورشید و فلک کاری کنند و فجر که در دو هفته پایانی لغزید، بتواند به لیگ بیاید. بازیهای همزمان امروز و داورانی که نقش مهمی دارند و میتوانند سرنوشت یکساله و سرمایهگذاری کلان آنان را تغییر دهند. امروز در هفته پایانی بحث روانی تیمها به اندازه مسائل فنی مهم است و مربیانی که بتوانند آرامش لازم را به تیم خود منتقل کنند، موفق خواهند بود. فاکتوری که مسجدسلیمانیها به آن بیشتر نیاز دارند. این حرکت یعنی یک فرد اضافه جز مربی در رختکن با بازیکنان نباشد. فکری باید حواشی تیم را به رختکن راه ندهد، کاری که خونهبهخونه و نساجی و بادران نیز به آن احتیاج دارند. هنر مربیان در بازیهای امروز به شناخت تیم و آرامش لازم مربوط میشود و بس!

در پایین جدول ایرانجوان بوشهر، صبای قم و راهآهن با لیگ یک وداع گفتند و حیف از راهآهن؛ کارخانه بازیکنسازی امیر ابوطالب و اردشیر لارودی تعطیل شد. حالا بدوید به دنبال سازندگی! باشگاهی که در سال تمام تیمهای بزرگ، جوانان و بزرگسالان را تغذیه میکرد، کجاست؟ خدا رحمت کند علی مدد، رئیس باشگاه راهآهن را. مددنوعی را که عشق و زندگیاش فوتبال بود و امیر ابوطالب که فوتبال را میفهمید و بخش مهم زندگیاش بود و اردشیر لارودی و نامدار را که از پایه میساختند و به تیم بزرگترها تحویل میدادند. حسرت زمین جنوبی راهآهن را میخورم، آن روزهای جان به فوتبال دادن و خیل عظیم بازیکنان در انتظار بازی. آزمایش پشت آزمایش تا امثال محمدخانیها، شعار غفاریها، مصباح ذاکریها، یوسفیها، راغفرها، فریباها و پیوسها از دل آن بیرون بیایند.

کجایند؟ اکبر کارگرجمها، نصرا... عبداللهیها، عباس غایبدوستها، ناصر ثابتپورها، عباس نوینروزگارها، مسعود آذریها، طاحونیها، فریادشیرانها، فرهنگ صادقپورها و هزاران اسم فرهنگی دیگر از مکتب راهآهن. دکترها، مهندسها، روزنامهنگاران و شغلهای آبرومندی که از دانشگاه راهآهن بیرون آمدند که هر کدام نقش مهم اجتماعی در جامعه دارند. مکتب فوتبال راهآهن انسان هم پرورش میداد. بروید ۱۱ بازیکن سال ۱۳۵۴ راهآهن را امروز پیدا کنید تا به فرهنگ و اخلاق راهآهنیها پی ببرید. افسوس برای راهآهن!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی