نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سیاه جامگان نخستین تیمی بود که از لیگ برتر فوتبال سقوط کرد تا یکی از دو سهمیه مشهد را با سقوط مستقیم به لیگ یک کم کند. این تیم از ابتدای فصل در رده های پایین جدول حضور یافت و خیلی زود از دیگر تیم ها فاصله گرفت تا چهره یک تیم سقوط کننده را به خود بگیرد. سرانجام سیاه جامگان نخستین تیمی بود که غزل خداحافظی از این مسابقات را خواند تا سرنوشت خود را از فصل آینده در لیگ دسته اول دنبال کند.

خداداد: استقلال شانس زیادی برای قهرمانی آسیا دارد

به گزارش خبرورزشی ، خداداد عزیزی به واکاوی دلایل سقوط این تیم و سیاستگذاری های این تیم برای فصل آینده و همچنین فوتبال مشهد پرداخت و توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

* قطعا سرمربی جدیدی می آوریم
فعلا تا یک هفته تا ۱۰ روز هیچ اقدامی نمیکنیم تا یک نفسی تازه کنیم. فصل سختی را گذراندیم و فشار روحی زیادی به همه مجموعه باشگاه وارد شد. بعد از هفت، هشت روز با مالک باشگاه جلساتی را خواهیم داشت تا سیاستهای فصل آینده را مشخص کنیم. تغییرات گستردهای خواهیم داشت اما قطعا در این تحولات تغییرات در کادر فنی هم دیده شده است. برای فصل آینده با یک سرمربی جدید کارمان را دنبال میکنیم. 

* از نظر مالی مشکلی نداشتیم
بر خلاف آنچه که شاید خیلیها فکر میکنند باشگاه سیاه جامگان در این فصل از نظر مالی به هیچ وجه مشکل نداشت. بازیکنان ما چیزی در حدود ۷۰ درصد مبالغ قراردادشان را گرفته اند. گرفتن ۷۰ درصد قرارداد در فوتبال ایران یعنی همه پول. همه میدانند که در فوتبال ایران به راحتی نمی توان ۷۰ درصد قرارداد را گرفت. شرایط مالی باشگاه سیاه جامگان خوب بود اما متاسفانه از این شرایط خوب استفاده بهینهای نشد.

* در نقل و انتقالات تیم را زمین زدند
شاید قشنگ نباشد اما میتوان گفت اتفاقات خوبی در ابتدای فصل برای تیم در نقل و انتقالات نیفتاد تاجایی که سر باشگاه را در نقل و انتقالات کلاه گذاشتند. تیمی که در ابتدای فصل بسته شد در حد لیگ برتر که هیچ، در حد لیگ یک هم نبود. در نقل و انتقالات ضربه مهلکی به تیم زدند. به اعتقاد من سیاه جامگان در همان نقل و انتقالات سقوط کرد نه در مسابقات.

* بازگشت زودهنگام به لیگ برتر
سیاه جامگان در واقع همان ابومسلم است. همه هواداران ابومسلم هوادار سیاه جامگان هستند و این تیم در مشهد یک تیم مردمی است. هدف کلان و اولیه ما در این باشگاه احیای دوباره سیاه جامگان است و بازگشت زودهنگام به لیگ برتر است. تمهیدات لازم را برای این موضوع اندیشه میکنیم تا با قدرت در لیگ یک حضور یافته و خیلی زود به لیگ برتر بازگردیم.

* مدیریت در فوتبال مشهد ضعیف است
ضعف عمده فوتبال در مشهد که میتواند یک قطب در فوتبال ایران باشد، ضعف مدیریت است. مثلا اگر اصفهان یک تیم با بحران روبرو شود همه مسئولان تا استاندار هم به میدان می آیند تا مشکلات تیم فوتبال شان را حل کنند. اما در مشهد شاهد این اتفاق نیستیم و هیچکس به فکر فوتبال نیست. مشکل در فوتبال مشهد فقط خاص سیاه جامگان نیست. شما ببینید که پدیده هم تا حدود زیادی از همین مشکلات رنج می برد. اگر تیمهای دیگری هم بودند باز هم با مشکلاتی داشتند.

* حق پرسپولیس قهرمانی بود
قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر اتفاق خوبی بود. این تیم با شایستگی توانست به این مقام برسد و حق هیچ تیمی به جز پرسپولیس در لیگ برتر قهرمانی نبود. ذوب آهن و استقلال هم در حد تیمهای بالای جدول و همان رده های دوم و سوم بودند و در بالای جدول تیم هایی ایستادند که شایسته آن رده ها بودند. 

* برای سپاهان ناراحت هستم
در این فصل تیمهایی هم داشتیم که به هیچ وجه در حد خودشان نبودند. از جمله سپاهان و تراکتورسازی. من نگران این تیم ها هستم. ضعیف شدن تیمهایی مثل سپاهان و تراکتورسازی به فوتبال ضربه میزند. تراکتورسازی با داشتن آن هوادار ۵۰ در صد از همه تیم های مدعی پیش است. هرگاه این تیم در کورس قهرمانی بوده هوادارانش حتی در ورزشگاه آزادی هم اکثریت سکوها را مقابل سرخابیها اشغال میکنند. سپاهان هم یک تیم قدیمی و دارای هوادار است که از بهترین ساختار و نظم مالی برخوردار است. برای این تیم در این فصل هم اتفاقات خوبی نیفتاد. جایگاه چهاردهم اصلا درحد سپاهان نبود و این تیم بدترین دوران فوتبالیاش را گذراند.

* استقلال شانس زیادی برای قهرمانی آسیا دارد
استقلال بهترین تیم این روزهای فوتبال ایران است. این تیم چشم نواز و با برنامه بازی می کند. شانس این تیم برای قهرمانی در آسیا زیاد است. البته به جز استقلال پرسپولیس هم شانس خوبی در آسیا دارد. حتی برای قهرمانی. اما باز هم میگویم این استقلال شانس بالایی برای قهرمان شدن در آسیا دارد. همانطور که گفتم سپاهان ضعیف ترین دوران خودش را میگذراند، همانطور هم می گویم استقلال هم بهترین دوران چند سال اخیرش را می گذراند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی