نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روانشناسان ورزشی می‌توانند در برطرف ساختن مشكلات روحی و ذهنی ورزشكاران نقش و تأثیر بسیار زیادی داشته باشند اما آشنایی با روحیه كشتی‌گیران و مشكلات عدیده آنها، موضوعی است كه هر روانشناس ورزشی نمی‌تواند آن را درك كند و بالطبع ناآشنایی با همین مقوله، باعث می‌شود تا نتوانند مانند سایر رشته‌های ورزشی، تأثیر زیادی در كشتی داشته باشند.

پیشنهاد تحصیل روانشناسی و تغذیه ورزشی كشتی‌گیران

به گزارش خبرورزشی، در همین ارتباط است كه بعضاً شاهد اعتراض یا عدم رضایت قهرمانان و نامداران كشتی از حضور چنین متخصصان روانشناسی ورزشی در كنار خود یا در اردوهای تیم ملی هستیم. كمیسیون ورزشكاران فدراسیون كشتی با حضور گروهی از نامداران و قهرمانان سرد و گرم چشیده كشتی كه بالا و پایین كشتی‌‌گیری و قهرمانی را تجربه كرده‌اند تشكیل شده تا با برنامه‌ها و تصمیمات خود، هم كمك‌حال فدراسیون كشتی باشند و هم اینكه یار و یاور قهرمانان كشتی بوده و گرهی از مشكلات عدیده آنها باز كنند.
حضور روانشناس ورزشی در اردوها و كنار ملی‌پوشان كشتی، یكی از نیازهای ضروری و الزامی محسوب می‌شود ولی همان‌‌گونه كه در سطور آغازین مطلب به آن اشاره شد، روحیات خاص و مشكلات كشتی‌گیران به گونه‌ای است كه تمایلی به حضور این متخصصان در كنار خود ندارند. هرچند برای اصلاح این ذهنیت و روحیات، مقرر شده تا با حضور روانشناسان ورزشی در تیم‌های ملی پایه، آمادگی روحی و ذهنی كشتی‌گیران جهت پذیرش روانشناس ورزشی در كنار خود را فراهم كنند. قطعاً چنین اقدامی می‌تواند كم‌كم كشتی‌گیران را به پذیرش چنین متخصصانی در كنار خود ترغیب و تشویق كرده و نگاه آنها را به موضوع تغییر دهد.
پیشنهاد و مصوبه كمیسیون ورزشكاران فدراسیون كشتی برای تأمین آینده این موضوع و استفاده از این متخصصان دانشگاهی آشنا به مشكلات و مصائب كشتی، یكی از ترفندهای مهمی است كه می‌تواند تأثیر و نقش ارزنده‌ای داشته باشد. كمیسیون ورزشكاران كشتی به قهرمانان و كشتی‌گیران پیشنهاد داده تا برای كمك به كشتی و تیم‌های ملی، در كنار رشته‌هایی نظیر مدیریت ورزشی و... كه اكثراً در آنها ادامه تحصیل می‌دهند، از این پس تحصیل دانشگاهی در رشته‌هایی نظیر تغذیه ورزشی و روانشناسی ورزشی را نیز مورد توجه قرار دهند تا با كسب تخصص و داشتن تجربه و آشنایی كامل با مشكلات كشتی‌گیران در مواقع مختلف به ویژه هنگام وزن كم كردن و... حضورشان از سوی قهرمانان پذیرفته شده و بتوانند كمك‌حال قهرمانان و ملی‌پوشان رده‌های سنی مختلف باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی