۰
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تجزیه و تحلیل دیدار تیم های ایران و مراکش نوشت تیم ملی ایران برای شکست مراکش ، اراده و شجاعت زیادی از خود نشان داد.

ای‌اف‌سی: ایران شجاع بود و مراکش را شکست داد

به گزارش خبرورزشی؛ یک روز پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال کشورمان برابر مراکش در اولین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تجزیه و تحلیل این بازی پرداخت.
در گزارش ای اف سی آمده است: جمهوری اسلامی ایران نخستین پیروزی تیم های آسیایی در جام جهانی 2018 را به لطف گل بخودی دیرهنگام «عزیز بوهدوز» مدافع مراکش، به ثبت رساند.تيم ملي روز جمعه در اولین بازی خود در مسابقات جام جهانی برای شکست مراکش جوان از خود شجاعت و اراده زیادی به نمایش گذاشت.
ایران که نتوانسته بود شانس گلزنی زیادی ایجاد کند، برای کسب پیروزی تا آخرین ثانیه ها منتظر ماند تا این که سانتر احسان حاج صفی از روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر اشتباه بوهدوز وارد دروازه مراکش شد.
مردان کارلوس کی روش 15 دقیقه اول بازی فقط به سایه های بازیکنان مراکش بودند درحالی که مراکشی ها با حملات سریع و آتشین محوطه جریمه ایران را مورد هجوم قرار داده بودند.
رامين رضائيان و حاج صفی در مبارزه با همتایان خود ناکام بودند و مراكشی ها پاس های موربی را به بال های چپ و راست تیم می فرستادند. فقط سد نهایی به همراه تمام کنندگی ضعیف ، نتیجه را برابر نگه داشت، به طوری که تیم آفریقای شمالی در 20 دقیقه اول بازی شش شوت داخل چارچوب زده بود. ایران به تدریج بازی را در دست گرفت، بیشتر توپ را در اختیار گرفت و حریف را در زمین خود پرس کرد. در پایان نیمه اول، آنها 9 شوت ثبت کردند، یک شوت بیشتر از مراکش ،اما هیچ تیمی به گل دست نیافت.

عملکرد ضعیف سردار
در آستانه جام جهانی 2018 سردار آزمون به عنوان بزرگترین امید ایران تلقی می شد و انتظار می رفت مقابل مراکش این بازیکن 23 ساله گلزنی کند. در عوض، این مهاجم در اکثر دقایق بازی ساکت و بی خطر بود که بخشی از آن به دلیل تغذیه نشدن از سوی هم تیمی هایش بود. آزمون برای ضربه خود 26 دقیقه منتظر ماند که ضربه او با دروازه بسیار فاصله داشت و راهی اوت شد. ضربه بعدی او در واقع خطرناک ترین ضربه ایران در طول تمام بازی دیشب بود. در فاصله پنج دقیقه تا پایان نیمه اول، وحید امیری در ضد حمله نفوذ کرد و آزمون را که در موقعیت مسلم گلزنی بود؛ پیدا کرد، اما سردار اشتباه کرد و توپ را به بدن منیر محمدی دروازه بان مراکش زد.
یک نکته آماری از این بازی ناکارآمدی خط جلوی تیم ملی را مشخص می سازد. از سال 1966 به بعد شاگردان کی روش اولین تیمی در جام جهانی هستند که بدون شلیک حتی یک شوت به چارچوب دروازه ،گل زده است.
در پایان این تحلیل با اشاره به نحوه جایگیری بازیکنان ایران در داخل زمین عنوان شده است کی روش در این بازی از 4 مدافع استفاده کرد که حاج صفی و رضاییان اجازه نفوذ نداشتند. امید ابراهیمی در میانه میدان جلوتر از مدافعان قرار داشت و مسعود شجاعی و کریم اناری فرد جلوتر از او بودند و سردار آزمون هم به عنوان تنها مهاجم انجام وظیفه می کرد.
وحید امیری و جهانبخش هم وظیفه داشتند از کناره ها حرکت کنند که در این بین جهانبخش در جناح راست پست نفوذی تری داشت.درفاع دفاعی تیم جمع می شد و با تجمع بال های تیم و هافبک ها تیم یک واحد دفاعی فشرده را تشکیل می داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی