نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تا به اینجای کار و براساس اعلام رسمی سایت فیفا، اسپانیا بهترین تیم در فاز حمله بوده است و ایران بهترین تیم در فاز دفاع.

به گزارش   خبرورزشی، اسپانیا که در گروه B. اتفاقاً با ایران همگروه بود، در سه بازی سپری شده ۱۹۷ بار دست به حمله زد. این بدین معنی است که میانگین حمله این تیم در هر بازی ۶۵ بار بوده است.
نکته قابل تأمل تعداد پاس‌های این تیم در بازی‌های سپری شده بود. ۲۰۸۹ پاس از سوی بازیکنان این تیم در بازی با پرتغال، ایران و مراکش به ثبت رسید. میانگین پاس این تیم در هر بازی ۶۹۶ پاس بوده است.
اسپانیا که قهرمانی جهان را یدک می‌کشد در مصاف با ایران اتفاقی و توسط کاستا به گل رسید و جالب اینکه در این بازی ایران صاحب موقعیت گل شد و حتی می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند. نمایش تیم ملی در بازی با اسپانیا تحسین همه رسانه‌های جهان را برانگیخت.
اما در فاز دفاعی این تیم ایران است که بهترین است. تا به اینجای کار تیم ملی در سه بازی انجام داده ۱۴۹ حمله حریفان را خنثی کرده است؛ یعنی خنثی کردن ۴۹ حمله به طور میانگین در هر بازی. جالب اینکه ایران در بازی اول یک کیلومتر کمتر از مراکش دویده بود، اما در بازی با پرتغال و اسپانیا میزان دوندگی تیم ایران بیشتر از این دو حریف اسمی بوده است.
بهترین تیم در به ثمر رساندن موقعیت‌ها هم بلژیک است که تا دیروز ۸ گل زده بود. (موقعیت‌ها کمتر از انگلستان)
اینکه ایران در فاز دفاعی بهترین می‌شود، خود یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود. به جز ایران ۳۱ تیم دیگر هم در این تورنمنت حضور داشتند و اینکه تیم ملی موفق می‌شود در فاز دفاع در سکوی نخست بایستد، قابل احترام و تحسین است. باید به این نکته مهم اشاره کرد که تیم ملی در هر ۳ بازی صاحب موقعیت‌های خوبی برای گلزنی شد و اگر از موقعیت‌ها بهره می‌برد، در هر سه بازی شانس پیروزی داشت. البته در فوتبال این‌طور نیست که همه حملات تبدیل به گل شود. اگر این‌طور بود، ایران نمی‌توانست خیلی از حملات حریفان خود را متوقف کند.
شک نکنید بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ ساختار دفاعی تیم ملی برای خیلی از تیم‌ها الگو می‌شود و شیوه دفاعی ایران حتماً در کلاس‌های مربیگری هم تدریس خواهد شد. به زعم کارشناسان شیف شدن تیمی ایران در نیمه خودی بدون نقض و جهانی بوده است. ایران برابر قهرمان آفریقا، قهرمان جهان و قهرمان اروپا تنها دو گل خورد که گل خورده در بازی با اسپانیا اتفاقی بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی