۰
پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نمایش تیم ملی در بازی با مراکش، اسپانیا و پرتغال برخی‌ها را راضی نکرد! می‌گویند باید بهتر بازی می‌کردیم. باید بازی مالکانه داشته باشیم و توپ را تحت فشار به خوبی به گردش دربیاوریم. این یک نظر است و البته قابل احترام.

خبرورزشی/ علی بنی‌شیخ‌الاسلامی: این نظرات چیزی از بازی ارزشمند تیم ملی و نتایج غرور‌انگیز کم نمی‌کند! همان‌طور که در روز‌های اخیر سایت‌های معتبر دنیا و ایضاً چهره‌های نامی فوتبال کی‌روش و تیمش را تحسین کردند، اما از سویی خوب است چنین انتظاری از خود داریم. اگر چنین انتظاری از خود نداشته باشیم از اینجا به بعد پیشرفت نمی‌کنیم و همین جا می‌مانیم. این همان کاری است که پیش‌تر کی‌روش کرده بود. کی‌روش وقتی برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ تدوین می‌کرد خطاب به اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: «تا کی باید فقط حضور در جام جهانی ما را راضی کند. حالا وقت این است که برای صعود از مرحله گروهی برنامه‌ریزی کنیم.»
این مطالبه که باید بهتر بازی کنیم انتظاری است که کی‌روش ایجاد کرده و خود این انتظار از سوی منتقدان تیم ملی نشان می‌دهد که تیم ملی و کی‌روش راه خود را درست رفته‌اند.
اما بازی مالکانه، گردش توپ تحت فشار، دادن پاس‌های بیشتر در بازی با تیم‌های بزرگ و... فقط در اختیار کی‌روش نیست. ما اگر بخواهیم روزی برابر اسپانیا عین این تیم بازی کنیم باید همه چیزمان عین اسپانیا شود. تیم ملی‌مان برای تمرین چند زمین خوب و باکیفیت داشته باشد. لیگ برترمان مانند لالیگا به معنی واقعی کلمه حرفه‌ای برگزار شود. باشگاه‌های ما همانند باشگاه‌های لالیگا آکادمی داشته باشند نه مدرسه فوتبال! از بهترین مربیان و باتجربه‌ترین مربیان برای آموزش فوتبالیست‌های پایه استفاده کنیم و بازیکن ساختن برای باشگاه‌های ما مهم‌تر از بازیکن خریدن باشد و...
اسپانیا فوتبالش در ۷ سال به اینجا نرسیده که قهرمان جهان شده است که ما انتظار داشته باشیم کی‌روش در عرض ۷ سال تیم ملی ما را مثل اسپانیا کند. یا پرتغالی که قهرمان اروپا شده در ۷ سال به یک تیم ملی بزرگ تبدیل نشده است.
در لابه‌لای مطالبه‌مان از تیم ملی، غرور و شادی بهتر است واقعیت‌ها را ببینیم و اندازه خود را بدانیم و پیشرفت را فقط و فقط در سایه تلاش ببینیم، نه حرف...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی