نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دو فصل درخشش در باشگاه كوچك و ناشناس اوسترسوند برای ستاره دو ملیتی فوتبال ایران كافی بود تا او به یكی از اهداف نقل و انتقالات تابستانی باشگاه‌های بزرگ و سرشناس جزیره و همین‌طور آلمان و اسپانیا تبدیل شود.

به گزارش خبرورزشی، سامان قدوس مهاجم 24 ساله كه یك سال پیش با انتخاب ایران به جای بر تن كردن پیراهن سوئد به چهره‌ای جنجالی در این كشور تبدیل شد حالا بعد از چشیدن طعم بازی در جام جهانی‌ با پیراهن شماره 14 تیم ملی در مسیر كوچ به باشگاهی بزرگ در اروپا و تغییر سرنوشت فوتبالی خود است. شاید به همین خاطر هم باشد كه توجه بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا به این ستاره دوملیتی ایران جلب شده باشد، كسی كه با انتخاب پیراهن ایران در فهرست كوتاهی از بازیكنان سرشناس قرار گرفت كه با تغییر ملیت خود با سرنوشتی متفاوت در فوتبال روبه‌رو شده‌اند.

سایت‌های ESPN و CNN در بخش ورزشی خود بعد از سه بازی سامان قدوس با پیراهن ایران در جام جهانی‌ 2018 روسیه او را در كنار چهره‌های سرشناسی همچون ژردان شکیری و گرانیت ژاكا از سوئیس، ژروم بواتنگ از آلمان، وینفرد زاها از انگلیس و... قرار داده و مدعی شدند سامان بعد از یك بازی با پیراهن سوئد به یكباره تصمیم گرفت به پیشنهاد بازی در ایران به عنوان زادگاه اصلی پدر و مادرش پاسخ مثبت دهد. تصمیمی كه قدوس را برای مدتی مقابل طرفداران سوئدی قرار داد و باعث شد او در كلیپی ویدئویی به تشریح دلایل خود برای گرفتن این تصمیم بپردازد. جالب اینكه ESPN مدعی شد تصمیم قدوس برای پوشیدن پیراهن ایران و تغییر ملیت مشكلی برای سهمیه غیراروپایی برای این مهاجم گلزن در راه كوچ به باشگاهی بزرگ و سرشناس در قاره سبز ایجاد نمی‌كند چون قدوس همچنان تبعه سوئد نیز محسوب می‌شود.

در حالی كه باشگاه اوسترسوند كاملاً به این موضوع پی برده كه دیگر نمی‌تواند مانع خروج ستاره خط حمله شود از سال گذشته برچسب 50 میلیون كرون سوئد روی سامان قدوس چسباند. تصمیمی كه مانع تلاش باشگاه‌های جزیره در زمستان گذشته برای انتقال این بازیكن شد چون QPR تنها حاضر به پرداخت 1/5 میلیون پوند برای خرید قدوس شده بود كه مورد قبول باشگاه سوئدی قرار نگرفت اما حضور گراهام پوتر مربی موفق انگلیسی اوسترسوند روی نیمكت سوآنزی سیتی كه یك ماه قبل از جام جهانی‌ قطعی شد راه را برای توافق میان دو باشگاه هموار كرد تا سامان در یك قدمی پوشیدن پیراهن تیم محبوب پایتخت ولز باشد. سوآنزی كه با ایستادن در انتهای جدول لیگ برتر بعد از سال‌ها به چمپیون‌شیپ سقوط كرد با گراهام پوتر نقشه‌های زیادی برای بازگشت به لیگ برتر دارد از همین ‌رو در صدر فهرست خریدهای بلندبالای باشگاه نام ستاره گلزن اوسترسوند قرار دارد، مهاجمی كه پوتر مدعی شده حضورش می‌تواند تضمین‌كننده 20 تا 25 گل در یك فصل باشد از همین ‌رو پرداخت 5 میلیون پوند برای این بازیكن ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

سامان قدوس شكار تابستانی سوآنزی سیتی

سامان قدوس بعد از حذف دردناك از مرحله گروهی جام جهانی‌ 2018 با ایران در گروه مرگ این روزها بیشتر وقت خود را كنار خانواده‌‌اش می‌گذراند تا به مادر بیمارش قوت قلب بدهد اما در همین روزهای دور از فوتبال اخبار و حواشی انتقال او از اوسترسوند به سوژه‌ای جذاب برای رسانه‌ها تبدیل شده از جمله رسانه‌های انگلیسی كه او را خرید پرسر و صدای بعدی گراهام پوتر برای سوآنزی می‌نامند. سایت velzonline در گزارشی از فهرست خریدهای تابستانی باشگاه پرطرفدار كاردیف از سامان قدوس به عنوان خرید بعدی سوآنزی نام برد و نوشت: «مهاجم ایرانی در رقابت‌های یورو لیگ فصل گذشته مقابل آرسنال نشان داد از چه قابلیت‌هایی برخوردار است به همین خاطر تلاش پوتر و سران سوآنزی برای خرید او از اوسترسوند بی‌دلیل نیست چون ایستادن سامان در خط حمله سوآنزی می‌تواند جان دوباره‌ای به ساختار تهاجمی این باشگاه ببخشد». نقل و انتقالی كه رسانه‌ها مدعی‌اند با رقمی بین 3 تا 5 میلیون پوند نهایی خواهد شد تا سامان اولین ستاره ایران در بازار ماركتینگ اروپا باشد كه جابه‌جا خواهد شد.

ولز به عنوان كشوری كه تحت سلطه بریتانیا قرار دارد بر اساس قوانین اتخاذ شده توسط اتحادیه فوتبال انگلیس می‌تواند نماینده‌هایی در لیگ برتر جزیره و رقابت‌های باشگاهی داشته باشد از همین ‌رو سوآنزی سیتی در كنار كاردیف سیتی دو باشگاهی هستند كه با توجه به طرفداران پرشمار این فرصت را دارند تا همواره شانس خود را برای رقابت در معتبرترین لیگ دنیا امتحان كنند. از همین ‌رو پیوستن سامان قدوس به سوآنزی می‌تواند مهاجم شماره 14 ایران را در مسیری متفاوت از تمام سال‌های گذشته به رؤیاهای بزرگی كه در سر دارد، برساند. در این بین حضور گراهام پوتر سرمربی انگلیسی كه قدوس را كشف کرد و پرورش داد نیز مزید برعلت خواهد بود تا فصلی رؤیایی پیش‌ روی این بازیكن قرار بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی