نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی والیبال نشسته بانوان با شکست ژاپن رقیب سنتی آسیایی اش نهم جهان و دوم آسیا شد.

به گزارش خبرورزشی، در روز ششم مسابقات جهانی هلند شاگردان فریبا سلیمانی برای کسب جایگاه نهم به مصاف ژاپن رفتند. آن‌ها ست‌های دوم، سوم و چهارم با امتیاز‌های ۲۵- ۱۵، ۲۵- ۱۲ و ۲۵- ۱۷ به برتری رسیدند و تنها ست اول را ۲۱- ۲۵ به حریف آسیایی خود واگذار کردند. بدین ترتیب ایران ۳- یک صاحب برتری شد و در رده نهم جهان قرار گرفت. تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با یک برد مقابل اسلوونی و دو باخت مقابل چین و ایتالیا پس از مرحله مقدماتی، در گروه تیم‌های نهم تا دوازدهم جهان قرار گرفت و با نتیجه ۳- صفر بر رواندا غلبه کرد. آن‌ها دیروز هم برای دیدن بازی‌های فینال (آمریکا- روسیه) و رده‌بندی (ایتالیا- چین) به سالن رفتند. امروز هم شاهد دیدار تماشایی فینال مردان خواهند بود. تیم ملی فردا به تهران بازمی‌گردد و از دوم مرداد اردوی جدید را استارت می‌زنند. فریبا سلیمانی، سرمربی تیم ملی بانوان ابراز امیدواری می‌کند شاگردانش با کوله‌بار تجربه از مسابقات جهانی بتوانند در پاراآسیایی موفق عمل کنند.
* از مسابقه با رواندا صحبت کنید.
بازی‌ای از آن‌ها ندیده بودیم و فکر می‌کردیم تیم ضعیفی هستند، اما سرویس‌های خیلی خوبی زدند و حتی گیم سوم با فاصله نزدیک موفق به شکست‌شان شدیم. برای ما ناشناخته بودند.
* دیدار با حریف سنتی تان ژاپن چطور بود؟
گیم اول خیلی پراسترس بازی کردند، اما از گیم دوم خود واقعی‌شان را نشان دادند و به بی‌تجربگی‌شان غالب شدند. آن‌ها یک والیبال واقعی و آنچه که در اردو‌ها و بازی‌های داخل ایران تمرین کردند را به نمایش گذاشتند. همچنین حضور سفیر ایران در هلند و کادر فنی تیم ملی مردان در سالن باعث افزایش روحیه بازیکنان شد. خوشحالم از اینکه این اساتید بازی دختران ما را پسندیدند. آن‌ها خوشفکر بازی کردند.
* در کل سطح رقابت‌ها چگونه بود؟
سطح کیفی بازی‌ها بسیار بالا بود و بهترین تیم‌های جهان در آن حضور داشتند. روس و آمریکا تیم‌های بسیار خوبی بودند و ایتالیا به نسبت بد نبود، اما تجربه عالی برای ما شد و بالطبع می‌تواند بهترین اثر را بر کیفیت کاری ما در آینده بگذارد.
* بازیکنان شاخص تیم چه کسانی بودند؟
پاسورهای‌مان نسیم فرهادی و زهرا دانایی بودند که خود را زودتر جمع کردند. ولی در کل مقابل ژاپن همه عالی کار کردند. باید گفت: بازیکنان تیم همه خوب هستند، اما شاید دیر توانستند استرس‌هایشان را کم کنند. در کل از عملکرد شاگردانم راضی هستم.
* در نهایت برنامه شما با برگشت به تهران برای پاراآسیایی جاکارتا چیست؟
طبیعی است این برد شیرین است و ما را باانگیزه‌تر می‌کند، اما استارتی است برای آینده. ژاپن در جاکارتا بهتر خواهد آمد. به هر حال ما دوم مرداد استارت اردو‌ها را می‌زنیم تا نقاط ضعف را برطرف کنیم و به تقویت نقاط قوت‌مان بپردازیم. ما از شکست‌ها درس می‌گیریم. امیدوارم با حمایت مسئولان نتایج خوبی بگیریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی