نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اغلب سرمربیان پنج لیگ برتر اروپایی در فصل ۱۹-۲۰۱۸ اسپانیایی و ایتالیایی هستند.

نیمکت تیم‌های اروپایی در قبضه اسپانیایی‌ها و ایتالیایی‌ها

به گزارش   خبرورزشی ، به نقل از آس، حضور سرمربیان ملی در لیگ‌های بزرگ اروپایی به جز لیگ برتر انگلیس در فصل پیش رو قابل توجه است. تنها پنج بریتانیایی در این فصل در لیگ خود هدایت تیم هایشان را بر عهده خواهند گرفت. در مقابل در سری A از ۲۰ سرمربی ۱۹ نفر ملیتی ایتالیایی دارند. از طرفی در لالیگا ۱۵ سرمربی اسپانیایی و پنج آرژانتینی حضور دارند.
اسپانیا، آلمان و فرانسه یک آمار مشابه در این زمینه دارند و ۸۰ درصد سرمربیانشان وطنی است اما انگلیس و ایتالیا در جهت مخالف آنها قرار دارند.
در لیگ برتر انگلیس ۱۱ سرمربی با ملیت متفاوت دیده می‌شوند و ۷۵ درصدشان خارجی هستند. تنها پنج سرمربی بریتانیایی (چهار انگلیسی و یک ولزی) در مقابل ۱۵ مربی خارجی حضور دارند. ۶ نفر از آن ها اسپانیایی زبان هستند (چهار اسپانیایی، یک شیلیایی و یک آرژانتینی). همچنین سه سرمربی پرتغالی، دو آلمانی، یک فرانسوی، یک ایرلندی، یک ایتالیایی و یک صربستانی هدایت تیم‌های انگلیسی را بر عهده دارند.
در مقابل در سری A تقریبا همه سرمربی‌ها ایتالیایی هستند که این آمار نشان می‌دهد در این کشور به مربیان وطنی بیش از دیگران اعتماد دارند. تنها تیمی که سرمربی خارجی دارد اودینزه است و خولیو ولاسکس اسپانیایی هدایت این تیم را بر عهده دارد.
در بوندسلیگا ۶ ملیت حضور دارند. ۱۳ سرمربی آلمانی، یک اتریشی، یک کروات، یک مجارستانی، یک سوییسی و یک ترک در این بازی‌ها رقابت خواهند کرد. در لیگ یک فرانسه ۱۶ سرمربی وطنی هدایت تیم‌ها را بر عهده دارند. دو مربی پرتغالی، یک آلمانی و یک اروگوئه‌ای نیز حضور دارند.
در مجموع حضور اسپانیایی‌ها و ایتالیایی‌ها با ۲۰ نماینده چشمگیر است. بر این اساس تنها یک ایتالیایی در لیگ خارجی حضور دارد؛ مائوریتسیو ساری هدایت چلسی را بر عهده دارد. در مقابل پنج اسپانیایی خارج از این کشور به مربیگری مشغول هستند. در رتبه‌های بعدی فرانسوی‌ها (۱۷ مربی)، آلمانی‌ها (۱۶)، آرژانتینی‌ها (۶)، پرتغالی‌ها (۵) و انگلیسی‌ها (۴) دیده می‌شوند.
نکته عجیب، نبود حتی یک سرمربی برزیلی در میان ۹۸ مربی این فهرست است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی