۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با شروع مسابقات لیگ دسته اول هنوز وضعیت چند تیم حاضر در این رقابت‌ها مبهم است.

استارت مسابقات لیگ دسته اول دیروز در حالی زده شد که وضعیت چند تیم حاضر در این رقابت‌ها مبهم بود. رقابت‌هایی که قرار بوده با ۱۸ تیم برگزار شود، اما هنوز تکلیف حضور یا عدم حضور نفت تهران و خونه به خونه بابل مشخص نیست. نفت تهران از لحاظ مدیریتی شرایط مشخصی نداشته و حتی وزارت نفت رسماً اعلام کرده هیچ تعهدی به این تیم ندارد!
ظاهراً بدهی‌های این تیم سر به فلک گذاشته و به همین خاطر هیچ سرمایه‌داری هم حاضر نیست مالکیت آن را برعهده بگیرد.
شرکت یا عدم شرکت خونه‌به‌خونه بابل هم مشخص نیست و شاید این تیم به شهر دیگری واگذار شود.
مالکیت گسترش فولاد تبریز هم یکی از عجایب روزگار است. چرا تیمی که از لیگ برتر سقوط نکرده، باید جای خود را در این رقابت‌ها به ماشین‌سازی بدهد و خود با همان اسم گسترش فولاد یا اسمی دیگر در لیگ دسته اول شرکت کند؟!
دو تیم استقلال جنوب و برق جدید شیراز هم که باید به پاکدشت و قشقایی واگذار می‌شد، هنوز چنین نشده است. شهرداری تبریز هم کادر فنی مشخصی ندارد و در چنین شرایطی باز هم دوستان سازمان لیگ اصرار داشته و دارند که مسابقات لیگ دسته اول آزادگان از ۲۰ مرداد آغاز شود!
این در حالی است که کارلوس کی‌روش از لیگ دسته اول بازیکن به تیم ملی دعوت نمی‌کند و وقفه‌ای هم در این مسابقات نمی‌افتد. در چنین شرایطی مسئولان سازمان لیگ می‌توانستند رقابت‌های لیگ دسته اول را کمی دیرتر برگزار کنند چه بسا وضعیت تیم‌های بلاتکلیف هم روشن می‌شد. راهکار دیگر هم حذف تیم‌های بلاتکلیف است. چه اشکالی دارد لیگ دسته اول را با ۱۶ یا ۱۴ تیم برگزار کرد؟ به جرأت می‌توان گفت: فوتبال ایران پتانسیل لازم برای برگزاری مسابقات لیگ دسته اول با ۱۸ تیم را ندارد. باور نمی‌کنید، از مربیان و بازیکنانی که در لیگ دسته اول بازی کرده یا می‌کنند، بپرسید تا خیلی چیز‌ها دستگیرتان شود.
به هر حال دوستان اصرار دارند لیگ دسته اول ۱۸ تیمی داشته باشند و فرقی هم نمی‌کند این تیم‌ها بدهکار باشند، بلاتکلیف یا حتی بدون سرمربی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی