نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امسال، می‌تواند یک سال رؤیایی برای عثمان دمبله در بارسلونا باشد، این حسی است که میان مسئولان بلندپایه باشگاه وجود دارد.

نوبت درخشش عثمان دمبله است

به گزارش خبرورزشی،  یک جوان ترکه‌ای و لاغراندام در بارسلونا، حالا تبدیل به ستاره این تیم شده است. عثمان دمبله فصل گذشته با جنجال و قهر کردن از دورتموند جدا شد تا به بارسلونا بیاید و جانشین نیمار پرابهت شود. او، اما در فصل اول، دوران کابوس‌واری را پشت سر گذاشت و نیمی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد. در بازی سوپرجام اسپانیا عثمان دمبله چهره جدیدی از خود ارائه داد و ستاره تیمش در مراکش بود طوری که حالا کادر فنی بارسا و هواداران این تیم حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌اند.
امسال، می‌تواند یک سال رؤیایی برای عثمان دمبله در بارسلونا باشد، این حسی است که میان مسئولان بلندپایه باشگاه وجود دارد؛ کسانی که در همین تابستان به هیچ‌کدام از پیشنهاد‌هایی که برای این بازیکن فرانسوی دریافت کردند، پاسخ ندادند و اصلاً تمایلی ندارند راجع به جدایی عثمان چیزی بشنوند.
باشگاه کاتالان هزینه زیادی برای این ستاره جوان کرده و هنوز نتیجه مورد نظر را بابت این خرید گرانقیمت نگرفته است. فصل قبل، مصدومیت عاملی شد برای کم‌تأثیر بودن این بازیکن، اما برای این فصل دیگر هیچ جای توجیهی وجود ندارد و خود عثمان دمبله هم متوجه این موضوع شده و به همین دلیل بعد از قهرمانی در جام جهانی خیلی زود به تمرینات بارسلونا اضافه شد تا بتواند در سوپرجام اسپانیا به میدان برود. او در ترکیب اصلی قرار گرفت و اتفاقاً ستاره تأثیرگذار تیمش هم بود.
دمبله انعطاف‌پذیری بالایی در این بازی نشان داد. او که در پست وینگر چپ در سیستم ۳-۳-۴ به میدان رفته بود در ابتدای بازی تمایل زیادی به حرکات انفرادی و دریبل زدن یار مستقیم داشت، اما کم‌کم ارتباط بهتری با لیونل مسی برقرار کرد و فرصت خوبی هم به دست آورد که آن را از دست داد.
وقتی جای او عوض شد و به وینگر راست رفت عملکرد بهتری از خود نشان داد که همین موضوع می‌تواند مورد توجه والورده سرمربی تیم قرار گیرد. گل زیبایی هم که دمبله زد از سمت راست زده شد؛ شوت او با پای راست، دروازه‌بان سویا را شوکه کرد. برای یک بازیکن چپ پا زدن چنین گلی با پای راست نشان از آمادگی بالا و سطح کیفی ایده‌آل او دارد.
وقتی بارسلونا مالکوم برزیلی را خرید، گفته شد که این موضوع باعث نگرانی دمبله شده و او آنچنان اعتماد به نفسش را از دست داده که تمایل به جدایی و رفتن به پاری‌سن‌ژرمن دارد، اما این بازی نشان داد اوضاع برای عثمان فرانسوی خوب است و او با اعتماد به نفس کامل منتظر شروع یک فصل رؤیایی بعد از قهرمانی رؤیایی در جام جهانی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی