۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرپرست سابق استقلال دلیل وجود برخی مشکلات در این باشگاه را ضعف مدیریتی عنوان کرد.

افشارزاده: شفر، قطری‌ها را سورپرایز می‌کند به گزارش خبرورزشی، بهرام افشارزاده، سرپرست اسبق باشگاه استقلال روز گذشته مهمان گپ تابستانی روزنامه خبرورزشی بود. او که در دوران مدیریتش در این باشگاه و در دیدار پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۷ با شکست دادن السد در تهران راهی مسابقات مرحله گروهی شده بود درباره دلایل شکست استقلال در دیدار این فصل مقابل السد و اخبار مربوط به بدهی‌های استقلال حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید.
* آقای افشارزاده چرا استقلال باید در تهران به السد با نتیجه ۳ بر یک ببازد؟
باید کمی به عقب برگردیم تا بهتر متوجه شویم چه اتفاقاتی برای استقلال رخ داد. این تیم با توجه به بی‌تدبیری مدیران وقت باشگاه پس از جام جهانی به یکباره خالی از بازیکنان تأثیرگذار شد. استقلال نفراتی مانند امید ابراهیمی را از دست داد که هر یک در تیم نقش مهمی را ایفا می‌کردند و در نتیجه ترکیب تیم و هماهنگی‌هایی که داشت از بین رفت.
* اما تعداد زیادی بازیکن جانشین آن‌ها شدند.
بازیکنانی که جذب شدند به موقع به استقلال نیامدند. به همین دلیل نابسامانی زیادی در استقلال ایجاد شد. در دورانی که تیم به مدیریت نیاز داشت هیچ مدیریتی روی مباحث مهم این‌چنینی در فصل نقل و انتقالات اجرا نشد. با توجه به شروع تمرینات تیم بدون نفرات اصلی و دیر اضافه شدن بازیکنان جدید، استقلال لیگ را هم بد آغاز کرد. وحدت تیمی استقلال از بین رفت و شروع کار به بدی دو فصل قبل تکرار شد.
* بازی السد را دیدید؟
بله! این تیم از خوب‌های منطقه است ولی در دوره‌ای که بنده در باشگاه بودم همین تیم را در تهران و با کمک همین تعداد تماشاگر شکست داده بودیم. می‌شد با کمی تدبیر و آینده‌نگری در فصل نقل و انتقالات در دیدار دوباره با السد برنده زمین را ترک کرد. مردم که کم نگذاشتند و باز هم ورزشگاه را پر کرده بودند.
* شما بازی را دیدید؟
از ابتدا تا آخر همه مسابقه را دیدم.
* بازی چطور بود؟
السد ۴ گل زد، چون یکی هم به خودش زد. استقلال در یکی از بدترین شب‌های این سال‌هایش به حریف قطری باخت. خبری از تیم منسجم اواخر فصل قبل در زمین نبود ولی نباید ناامید شد.
* برخی بر این باور هستند که می‌شد با کاهش هزینه‌های دلاری مانند اردوی خارج از کشور تیام و جپاروف را حفظ کرد.
البته، متأسفانه این سال‌ها مد شده که تیم‌ها برای آماده‌سازی باید به اردوی خارج از ایران بروند. در حالی که ما در ایران خودمان مناطق خوش آب و هوا کم نداریم، ضمن اینکه با وضعیت ارزی و گرانی دلار در همان برهه‌ای که استقلال راهی ترکیه شد این اتفاق اصلاً ضروری به نظر نمی‌رسید. از آن گذشته تیمی که راهی ترکیه شد کامل نبود و همه نفرات اصلی بیرون از اردو بودند.
* چه کسی می‌توانست این موضوع را مدیریت کند؟
البته قبل از همه مدیران باشگاه باید این کار را می‌کردند ولی دیدیم که این اتفاق رخ نداد، اما بازیکنان بزرگ و باتجربه‌ای مانند مهدی رحمتی که با توجه با سالیان حضورش در سطح اول فوتبال حالا صاحب نظر است، می‌توانست این مسائل را مدیریت کند. می‌شد مشاوره‌ای به مدیران بدهد و یا با سرمربی حرف بزند.
* موضوع بدهی‌های استقلال و مجوز حرفه‌ای برای بودن در لیگ قهرمانان آسیا هم هنوز برای این تیم به طور کامل رتق و فتق نشده است.
این هم به نبود تعامل لازم در دوران مدیریت آقای افتخاری در باشگاه با طلبکاران برمی‌گردد. متأسفانه آنچه انتظار می‌رفت انجام نشد. باشگاه باید با دعوت از طلبکاران از آن‌ها مهلت یا تخفیف می‌گرفت و کار یکی، دو سال پیش تمام می‌شد ولی هیچ اقدام مثبتی در این باره صورت نگرفت. بازیکنان و پیشکسوتان استقلال اگر می‌دیدند در باشگاه‌شان، خلوص نیت، روی باز و گشاده وجود دارد می‌آمدند و طلب‌شان را می‌بخشیدند. مگر الان آقای فتحی با طلبکاران باشگاه چنین رویه‌ای را ندارد؟ دیدید خیلی‌ها از طلب‌شان چشم‌پوشی کردند.
* وضعیت باشگاه در دوره جدید با حضور امیرحسین فتحی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم. در نهایت موفقیت فتحی موفقیت استقلال است و در این راه باید به ایشان کمک کرد. ان‌شاءا... با جذب اسپانسر و حمایت وزارت ورزش همه مشکلات برطرف می‌شود. اعضای هیئت‌مدیره و مسئولان باشگاه باید دست به دست هم بدهند تا استقلال از این شرایط خارج شود.
* فکر می‌کنید استقلال بتواند بازی برگشت را با نتیجه‌ای ببرد که به نیمه‌نهایی صعود کند؟
خیلی کار سختی است ولی شفر مربی آگاه و کاردانی است که در چنین برهه‌هایی بوده و نشان داده می‌تواند از ناممکن‌ها ممکن بسازد. ان‌شاءا... بازیکنان تیم، شفر و ذخیره‌ها هم در این حد فاصل تلاش‌شان را می‌کنند و در نهایت اتفاقی که قطری‌ها انتظارش را ندارند رقم می‌خورد و سورپرایز می‌شوند. من به غیرت تیم‌های ایرانی ایمان دارم، چون سالیان سال است که در عرصه قهرمانی با تیم‌های مختلف ورزشی کار کرده‌ام. ان‌شاءا... استقلال از این دور بالا می‌رود و در نهایت امسال قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی