نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اسطوره یووه اعتقاد دارد یک تیم برای بردن لیگ قهرمانان اروپا باید قوی، یکدست و پر از اعتماد‌به‌نفس باشد.

دل‌پیرو: وقتی شنیدم رونالدو به یوونتوس آمده باور نکردم
به گزارش خبرورزشی،  بیست و پنج سال پیش، ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۳، یوونتوس در فوگیا، در جریان هفته چهارم لیگ به میدان رفته بود. کمی نزدیک به یک ساعت از زمان بازی سپری شده بود که جووانی تراپاتونی رو به نیمکت کرد و پسر جوانی را فراخواند. «ببین پسر، برو تو زمین، حفظ توپ کن و خطا بگیر». آن پسر الساندرو دل‌پیرو بود و آن بعدازظهر اولین بازی اش با پیراهن یوونتوس را تجربه کرد؛ اولین بازی از ۷۰۵ باری که برای بانوی پیر به میدان رفت. اولین باری که سرآغاز یک عصر هیجانی توأم با عشق شد. «چقدر زیبا بود. هفته بعد زیباتر هم شد. به تورین برگشتیم تا مقابل رجینا بازی کنیم و من در آن بازی اولین گلم را زدم». اولین گل از ۲۸۹ گلی که برای یووه زد. کمی کمتر از ۳ سال بعد، ۲۲ می‌۱۹۹۶، یوونتوس مارچلو لیپی، ویالی، کونته و البته دل‌پیرو، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. از آن روز به بعد، با وجود حضور در ۵ فینال دیگر یوونتوس رنگ قهرمانی در اروپا را به چشم ندید. حالا همین موضوع بهانه‌ای شد برای «گاتزتا دلوسپرت» تا سراغ الساندرو دل‌پیرو، گلزن و اسطوره سابق یووه برود و با او درباره لیگ قهرمانان اروپا صحبت کند.
* اگر قرار باشد سه فاکتور معرفی کنید که تیم با استفاده از آن‌ها بتواند فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود، کدام موارد را نام می‌برید؟
یک تیم برای بردن لیگ قهرمانان اروپا باید قوی، یکدست و پر از اعتماد به نفس باشد. از این موارد گذشته تیم باید شرایط بدنی و روحی بسیار مناسبی هم داشته باشد تا به محض رسیدن لحظات حساس به ویژه در یک‌چهارم نهایی به بعد، مشکلی از این بابت نداشته باشد. در این راه نباید از فاکتور شانس به عنوان یک موضوع مهم یاد کرد. درست است که شانس به درد می‌خورد ولی نباید جایی در ذهنیت یک تیم که می‌خواهد برنده شود، داشته باشد.
* به نظر شما بخت اصلی قهرمانی در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان کدام تیم است؟
به نظرم باید طبقه‌بندی کرد. مدعی اصلی رئال‌مادرید است. منطقی است که تیمی که سه بار متوالی قهرمان شده باز هم مدعی باشد، حتی با وجود اینکه رونالدو را از دست داده است. در رده دوم مدعی‌ها باید یوونتوس، منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن را گذاشت. سرانجام رده سوم مدعی‌ها هم بارسلونا، بایرن‌مونیخ و لیورپول خواهند بود.
* و فکر می‌کنید یووه امروزی، با توجه به کیفیتی که دارد، بهترین تیم اروپا نیست؟
مطمئناً یکی از بهترین‌هاست ولی تنها تیم برتر نیست. با این حال یووه با توجه به توانایی‌هایی که دارد، حقش است که جایگاه رفیعی داشته باشد.
* فکر می‌کنید یوونتوس امروزی، قوی‌تر از یوونتوس زمان شماست؟
مقایسه کردن این دو تیم کار غیرممکنی است ولی با این حال فکر نمی‌کنم این تیم از لحاظ شخصیتی برابری کند با یوونتوس زمان لیپی؛ زمانی که ما ۴ بار متوالی به فینال بازی‌های اروپایی رسیدیم. هنوز هم افسوس می‌خورم که چرا فقط در یکی از آن‌ها قهرمان شدیم.
* و اولین واکنش‌تان زمانی که شنیدید یوونتوس، رونالدو را خریده، چه بود؟
راستش را بخواهید باور نکردم. تصور می‌کردم یک بلوف باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی