نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شایعه برکناری قریب‌الوقوع جان توشاک سرمربی ولزی تراکتورسازی این روز‌ها قوت گرفته است.

به گزارش خبرورزشی، تراکتورسازی تبریز حالا به پرحاشیه‌ترین و پرتنش‌ترین باشگاه فوتبال ایران بدل شده است تا حدی که دیدار حساس استقلال و پرسپولیس را نیز تحت تأثیر اخبار خود قرار داده که البته حجم بالای هواداران این تیم در رسیدن به این شرایط، عجیب نیست. بدون مقدمه‌چینی، به سراغ سوژه اصلی برویم؛ بعد از حذف آدینه‌شب تراکتورسازی از جام حذفی، هر اتفاقی که فکرش را بکنید، رقم خورد: درگیری با اشکان دژاگه، اخراج مسعود شجاعی، اتهام خیانتکاری به سه بازیکن تراکتور، غوغای هواداران در فضای مجازی در اعتراض به باشگاه، شایعه اخراج جان توشاک، قهر برخی بازیکنان، غیبت توشاک در تمرین روز شنبه، بازگشت فوری مالک و مدیرعامل باشگاه از روسیه به ایران و...
وقتی کار یک باشگاه به اینجا می‌رسد، حجم شایعات نیز بالا می‌رود. البته ما مشغول صحبت در مورد باشگاه بزرگ و پرتماشاگری به نام تراکتورسازی تبریز هستیم، باشگاهی که مدت هاست روی آرامش را نمی‌بیند، اما هوادارانش امیدوار بودند با حضور این همه ستاره و ریخت و پاش‌ها، به روزگار قهرمانی و موفقیت‌های جذاب، چشمک بزند. این اتفاق تا به حال رخ نداده که هیچ، شاهد حوادث مشکوک هستیم؛ اخراج، تذکر، توهین، تهمت، تنش.
در این شرایط، رسانه‌ها نیز چاره‌ای جز پوشش همه اخبار ندارند. حواشی و شنیده‌هایی که از افراد مختلف در پست‌های متفاوت باشگاه و یا نزدیکان تیم هستند. این گزارش در مورد همه شنیده‌هاست...
توشاک قهر کرد
یکی از پررنگ‌ترین شایعات، قهر جان توشاک بود. زنوزی مالک باشگاه ماه قبل و در کنفرانس خبری خود اعلام کرد توشاک مدام به من می‌گوید: «اینجا کجاست که مرا آورده‌ای؟!» اتفاقاً یکی از نزدیکان تیم به ما گفت: «در راه بازگشت از آبادان، توشاک به نزدیکانش گفت: از شنبه دیگر در محل تمرین حاضر نمی‌شود! به نظر می‌رسد او قهر کرده است.
ماجرای سیستم ۱-۵-۳
شنیدیم در یکی از کنفرانس‌های خبری اخیر، یکی از افراد از توشاک پرسید: «تراکتور تیم بزرگی است، شما نباید با سیستم ۱-۵-۳ بازی کنید!» توشاک در ابتدا فکر کرد مترجمش، این موضوع را بد ترجمه کرده، چون عملاً چنین سیستمی وجود ندارد بلکه سیستم مورد استفاده او ۲-۵-۳ بوده است، اما بعد که مطمئن شد هیچ اشتباه معنایی رخ نداد و واقعاً منظور آن فرد سؤال‌کننده، سیستم ۱-۵-۳ بود، کنفرانس را خاتمه داد و گفت: به هیچ سؤالی پاسخ نمی‌دهد. بعد هم گفته بود: «نمی‌دانم چرا به فوتبال این‌طور نگاه می‌کنند.» همان غرولند‌ها نیز، پایه جدایی احتمالی این مربی را ساخت.
اخراجش کردند.
اما شنبه‌شب، خبر‌های دیگری رسید مبنی بر اینکه دلیل غیبت توشاک در تمرین ریکاوری، اخراجش بوده است. برخی می‌گفتند مالک باشگاه که برای اهدای پیراهن تراکتورسازی به سردار آزمون و عقد قرارداد خواهرخواندگی به روسیه سفر کرده، از شهر کازان به مسئولان تیم دستور داده نگذارند توشاک تیم را تمرین بدهد تا او برگردد و تکلیف این مربی گران‌قیمت و ولزی را مشخص کند. اتفاقاً امروز یک جلسه مهم برگزار خواهد شد تا در همین زمینه، طرفین به بحث و بررسی بپردازند.
ابقای سریع توشاک
عصر دیروز که حجم اخبار مبنی بر اخراج جان توشاک از روی نیمکت تراکتورسازی افزایش یافت، نزدیکان باشگاه از طریق کانال‌های تلگرامی و سایت‌های خبری اقدام به تکذیب تمام این اخبار کردند. یکی از مسئولان نیز به ما گفت: «وقتی مالک باشگاه و کسانی که می‌توانند توشاک را اخراج یا ابقا کنند، در ایران حضور ندارند، چطور ممکن است خبر اخراج این مربی را بشنویم؟»
پای آقامصطفی به بازی باز شد
شایعه دیگر که از دیروز در تبریز به وفور شنیده شد، ماجرای جانشینی مصطفی دنیزلی به جای جان توشاک بود. برخی در تبریز این شایعه را به پا کرده‌اند که دنیزلی می‌آید و روی نیمکت تیم می‌نشیند. دنیزلی کاملاً با فوتبال ایران و خاورمیانه آشناست و متخصص انجام بازی‌های تهاجمی هم هست. او می‌تواند تراکتورسازی را نجات بدهد و...، اما معلوم نیست منشأ این شایعات کجاست و کار به کجا می‌کشد.
چند موضوع جامانده
روز اول که باشگاه اقدام به خرید مسعود شجاعی و اشکان دژاگه کرد، در همین روزنامه نوشتیم امیدواریم این خرید‌ها با نظر شخص توشاک باشد وگرنه دردسر‌های زیادی در ادامه خواهد داشت. وقتی تعویض اشکان دژاگه در دیدار با صنعت نفت با درگیری بین او و توشاک همراه شد، اولین اظهارنظر‌ها در مورد اصرار مدیریت برای بازی دادن به کاپیتان‌ها بود و اولین درگیری البته، شدیدترین درگیری هم بود! موضوع بعدی، برکناری کاظم محمودی است. می‌گویند توشاک مخالف این برکناری و اضافه شدن محمد تقوی بود، اما این اتفاق رخ داد تا دخالت مالک باشگاه در حیطه کادر فنی عیان شود. بعد هم مسائلی که می‌بینید؛ همان پیش‌بینی معروف که «تراکتور با سرعت سرسام‌آوری مشغول تبدیل شدن به استیل‌آذین است!»
مسئولان و تراکتوری‌های پیشین پاسخ می‌دهند
آیا کنار گذاشتن توشاک منطقی است؟
شایعه برکناری قریب‌الوقوع جان توشاک سرمربی ولزی تراکتورسازی این روز‌ها قوت گرفته است، اگرچه مسئولان این باشگاه آن را به شدت رد می‌کنند و کارشناسان هم برکناری این مربی بزرگ را کاری اشتباه می‌دانند. به همین بهانه با تنی چند از مسئولان و بازیکنان پیشین تراکتورسازی هم‌صحبت شدیم و از آن‌ها پرسیدیم آیا کنار گذاشتن جان توشاک در این برهه از زمان منطقی خواهد بود؟ این پاسخ‌ها را بخوانید.
محمدحسین جعفری: هیچ منطقی در این کار وجود ندارد
مدیرعامل پیشین باشگاه تراکتورسازی در این خصوص گفت: من بعید می‌دانم تراکتوری‌ها بخواهند جان توشاک را برکنار کنند. توشاک در چنته خود برنامه‌های زیادی دارد که می‌تواند منجر به پیشرفت تراکتورسازی شود. نباید با یک باخت چنین اتفاقی بیفتد و او را اخراج کنند. از این کار‌ها تیم‌های عربی انجام می‌دهند. مگر یادتان نیست زمانی که با تونی اولیویرا ۴ هفته نتیجه نگرفتیم، صبوری کردیم و از هفته پنجم توانستیم تیمی دگرگون شده را راهی میدان کنیم و به مقام نایب‌قهرمانی برسیم؟ توشاک هم نباید برکنار شود.
سیروس دین‌محمدی: باید به توشاک فرصت کافی داد
هافبک ملی‌پوش اسبق تراکتورسازی در این خصوص گفت: یک مربی خارجی وقتی که به ایران می‌آید باید ۳ بر صفر از مربیان ایرانی جلو باشد. توشاک مربی بزرگی است و در تیم‌های بزرگی هم کار کرده است. مشخص نیست او با بازیکنان ایرانی که می‌گویند تاکتیک‌پذیر نیستند، می‌تواند کار کند یا نه، ولی روی هم رفته برکناری زودهنگام او منطقی نیست و باید به توشاک فرصت داد تا کار کند و کم‌کم تراکتورسازی را بسازد. من حتم دارم او با تجربه بالایی که دارد، این کار را انجام خواهد داد و تراکتورسازی روز‌های اوج را تجربه خواهد کرد.
مرتضی موسوی زنوز: بحث اخراج توشاک هرگز مطرح نشده است
مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی در این خصوص گفت: هیچ اراده‌ای برای برکناری جان توشاک وجود ندارد و اینکه گفته می‌شود او اخراج شده، کذب است. قرار شده آقای اسدی مدیرعامل باشگاه امروز جلسه‌ای با توشاک برگزار کند و علت باخت تیم در جام حذفی واکاوی و نقاط ضعف تیم برطرف شود. توشاک دیروز تصمیم گرفت استراحت کند و دستیارانش تراکتورسازی را تمرین دهند و این موضوع عجیبی نیست. اخراج توشاک شایعه بوده و او همچنان سرمربی تراکتورسازی تیم ما خواهد بود.
اسماعیل حلالی: قاطعانه می‌گویم توشاک باید بماند
مهاجم ملی‌پوش اسبق تراکتورسازی در این خصوص گفت: قاطعانه می‌گویم که توشاک باید در تراکتورسازی بماند. او مربی بزرگی است که حضورش نه تنها برای تراکتورسازی بلکه برای کل فوتبال ایران مفید خواهد بود. باید از تجربیات توشاک نهایت استفاده را برد. اگرچه مشکل اصلی توشاک این است که زیادی دنبال مقصر باخت می‌گردد و ملی‌پوشان و... را مقصر باخت قلمداد می‌کند و مرتباً دژاگه و شجاعی را مسئول می‌داند که این موضوع قابل هضم نیست. مسائل داخلی باشگاه را هم مدیران تیم حل خواهند کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی