۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دستیار منصوریان غیرمستقیم وینفرد شفر را متهم کرد که از کنار حذف تیام و جپاروف و جذب جانشین‌های این دو بازیکن منفعت مالی برده است.

به گزارش خبرورزشی، علی چینی با طرح نام شرمن که متهم است به دریافت پورسانت سنگین از قرارداد الحاجی گرون (!) و نیومایر، غیرمستقیم به وینفرد شفر تهمت زد از کنار حذف تیام و جپاروف و جذب جانشین‌های این دو بازیکن که اصلاً در حد و اندازه جداشده‌ها نبودند، منفعت مالی برده است.
دستیار منصوریان به خبرورزشی گفته: «آقای شفر لطفاً به هواداران استقلال بگویید شرمن کیست و چه نقشی در انتقال نیومایر و گرو داشت و چرا شما اصرار داشتی این شخص مدیربرنامه تیام و جپاروف شود؟!»
حالا در روز‌هایی که استقلال در بن‌بست نتیجه‌گیری گرفتار شده، اتهامات تازه مربی قبلی استقلال می‌تواند بحران تازه‌ای برای مجموعه آبی درست کند، ولی مسئله اینجاست که اگر گرو حتی نصف تیام برای استقلال گل می‌زد و نیومایر ۵۰ درصد سرور برای آبی‌ها مفید واقع می‌شد، الان کسی جرأت پرسیدن این سؤال را نداشت!
ساده‌لوحانه است اگر فکر کنیم فقط گرو و نیومایر پورسانت داده‌اند و قرارداد تیام و جپاروف پورسانت نداشت. حتی خود شفر هم که به عنوان سرمربی و با قراردادی ارزان به استقلال آمد، برای ورود به این چرخه، پورسانت داد (همان ۳۵ هزار دلاری که شرط اول وینفرد برای تمدید قرارداد، بازپس‌گیری‌اش از آقای ایکس بود) تیام و جپاروف هم بخشی از دستمزد خود را به واسطه انتقال داده بودند، اما چون عملکرد خوبی در استقلال داشتند، هیچ کس نه یقه آن‌ها را گرفت و نه سراغ دلال‌شان را!
البته انگار الحاجی گرو و نیومایر به این دلیل که بازیکنان درجه چندم هستند، حاضر شدند پورسانت بیشتری بپردازند، ولی با این وجود اگر آن‌ها به کار استقلال می‌آمدند، امروز علی چینی جرأت نمی‌کرد با پیش کشیدن نام شرمن، روبه‌روی شفر قرار بگیرد. شفر که در استقلال نتایج خوبی گرفته بود، بعد از کوچ پراکنده ستاره‌هایش که محصول اشتباه مدیران سابق باشگاه و بی‌احتیاطی آن‌ها در عقد قرارداد‌ها بود، با مشکل نتیجه‌گیری مواجه شد و بیشترین لطمه را هم از مهره‌های تهاجمی‌اش خورد.
استقلال غیر از شبی که در تهران به السد باخت، در فاز تدافعی عملکرد بدی نداشت و آمار خوبی از خود به جا گذاشت، اما در خط حمله جای خالی تیام نه با گرو بی‌دلیل گرون پر شد و نه با تبریزی که خرج زیادی روی دست استقلال گذاشت و نه با باقری که خیلی‌ها معتقدند باید بیشتر به او اعتماد شود.
استقلال حالا در فاز تهاجمی واقعاً ضعف دارد. صدالبته مشکل اصلی از یک خط عقب‌تر است، آنجا که فرشید اسماعیلی تک افتاده و خبری از سرور جپاروف طراح و بازو‌های کمکی‌اش نظیر امید ابراهیمی و امید نورافکن نیست و توپی به خط حمله نمی‌رسد که در غیاب تیام گلزن و علی قربانی گل‌نزن، مهاجمان فعلی استقلال دروازه حریفان را باز کنند و شفر را از جایگاه متهم به جایگاه قهرمان برگردانند.
در چنین شرایطی، استقلال که دیگر امکان جذب مهره جدید را ندارد، شاید بهتر باشد به تغییر رویه فکر کند. ارسال از جناحین و روی آوردن به بازی مستقیم به شدت نخ‌نما و کهنه شده است و شاید شفر بتواند به جای کاری که فصل قبل می‌کرد (باز کردن در‌های عمق دفاع و راه انداختن مهاجمان با پاس‌های تودر) به حربه شوتزنی روی بیاورد و مهاجمانش را مأمور پیروزی در ریباند‌ها کند. جدا از الحاجی گرو که هنوز هنرش را ندیده‌ایم، هم باقری در ریباند‌ها تبحر دارد و هم تبریزی... این یک فرمول موقت برای نجات استقلال از بن‌بست است.
مهاجمان پیشین استقلال پاسخ می‌دهند
راه استقلال برای خروج از بحران گلزنی چیست؟
استقلال تهران در لیگ برتر ۸ بازی انجام داده که فقط یک برد کسب کرده است. آن‌ها در خط حمله و گلزنی مشکلات عدیده‌ای دارند و ۵ گل زده در ۸ بازی اصلاً آمار خوبی برای آبی‌پوشان نیست. اینکه چطور می‌شود از این بحران گلزنی خارج شد؟ سؤالی است که آن را با تنی چند از مهاجمان اسبق استقلال مطرح کردیم، این پاسخ‌ها را بخوانید.
آرش برهانی: جذب بازیکنان جدید در اولویت باشد
مهاجم پیشین استقلال در این خصوص به خبرورزشی گفت: من هم معتقدم استقلال مشکل گلزنی دارد، ولی این فقط مختص مهاجمان نمی‌شود و در استقلال فقدان یک هافبک بازیساز قهار هم داریم. یعنی استقلال هم باید مهاجم به تیم اضافه کند و هم هافبک طراح بخرد و این کار در پایان نیم‌فصل اول امکان‌پذیر خواهد بود. به نظر من الحاجی گرو نتوانسته توقعات را برآورده سازد و هرگز در حد و اندازه‌های تیام نبوده است. نیومایر هم که در خط میانی حرفی برای گفتن نداشت و حالا استقلال در این شرایط گرفتار شده است.
حسن روشن: این فصل نمی‌شود از بحران خارج شد
مهاجم اسبق استقلال در این خصوص به ما گفت: وقتی ۳ بازیکن خارجی را با دلالی به تیم می‌آورند آخرش همین می‌شود که حتی در یک بازی هم گره از کار استقلالی‌ها باز نمی‌کنند. استقلال برای جذب بازیکن خارجی باید بازی‌های ملی یک بازیکن را ملاک قرار دهد نه اینکه فقط پاسپورت خارجی داشته باشد کافی است. من فکر نمی‌کنم استقلال امسال نتیجه بگیرد و راه خروج از بحران را توجه به آکادمی و استفاده از سیستم بازیکن‌سازی می‌دانم و اینکه بعید می‌دانم بازیکنانی، چون نیومایر و الحاجی گرو بتوانند کاری برای استقلال انجام دهند.
پرویز مظلومی: در برخی پست‌ها باید بازیکن بخریم
سرمربی و مهاجم اسبق استقلال در این خصوص گفت: نظر شخصی من این است که استقلال در نیم‌فصل دوم باید تقویت شود. ما در برخی پست‌ها بازیکن می‌خواهیم و باید خرید‌های فنی مؤثری انجام دهیم. اگر چه باید شرایط مالی باشگاه را هم در نظر گرفت و نباید بی‌گدار به آب بزنیم. قبول دارم تیم در خط میانی و حمله با ضعف‌های قابل ذکری مواجه است. مهاجمان خوب تغذیه نمی‌شوند و استقلال با یک برد از ۸ بازی مشکل گلزنی دارد و اگر این مشکل برطرف شود قطعاً در نیم‌فصل دوم شاهد یک تیم خوب و هماهنگ خواهیم بود. در حال حاضر باید صبر کنیم و به تیم فرصت بدهیم.
بهتاش فریبا: باید یک هافبک و یک مهاجم بخریم
مربی و مهاجم و هافبک اسبق استقلال در این خصوص گفت: استقلال الحاجی گرو را دارد که بیشتر یک بازیکن فیزیکی است تا تکنیکی و باید او را در شرایط خوب گلزنی قرار داد تا بتواند گل بزند. او توان انجام کار‌های تکنیکی برای رسیدن به گل را ندارد. مرتضی تبریزی هم به تازگی راهی استقلال شده و باید به او فرصت داد تا خودش را در تیم پیدا کند. راه خروج از بحران این است که استقلال در پایان نیم‌فصل اول یک هافبک بازیساز و یک مهاجم تمام‌کننده جذب کند تا مشکلش حل شود در غیر این صورت استقلال در نیم‌فصل دوم با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.
صمد مرفاوی: استقلال کمبود ابزار دارد
 سرمربی و مهاجم اسبق استقلال در این خصوص گفت: به اعتقاد من استقلال در فاز حمله و ارتباط بین هافبک‌ها و مهاجمان مشکل دارد و دلیلش این است که هزینه‌ها و زمانی که برای خرید مهاجم و هافبک خارجی صرف شد، ثمره نداده و این تیم پس از گذشت ۸ هفته فقط یک برد داشته است. شاید لازم است در نیم‌فصل تیم را تقویت کنیم و سؤالم اینجاست که چرا تراکتورسازی با خرید یک مهاجم خارجی خوب از همان هفته اول گلزنی خود را شروع می‌کند، ولی خارجی‌های استقلال از جمله الحاجی گرو هیچ چیز از خودش نشان نداده است. باید کمی صبوری کرد و منتظر بازگشت خوب استقلال شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی