نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دومین هفته لیگ اروپا امشب برگزار خواهد شد و چلسی و آرسنال به مصاف رقبای کم نام‌و‌نشان خواهند رفت در حالی که میلان بازی سختی برابر المپیاکوس دارد.

به گزارش خبرورزشی ، دومین هفته از رقابت‌های لیگ اروپا امشب برگزار می‌شود و شاهد 24 دیدار در 12 گروه خواهیم بود. در مهم‌ترین بازی میلان به مصاف المپیاکوس می‌رود و لاتزیو هم مهمان فرانکفورت است. چلسی و آرسنال هم برابر رقبای کم نام‌و‌نشان‌تر بازی خواهند کرد.

چلسی – ویدی؛ تیم ناشناخته در استمفوردبریج

شاگردان مائوریتسیو ساری برای ثبت نخستین برد در لیگ اروپا کار دشواری نداشتند. پس از برتری برابر پائوک باید به مصاف تیم مجارستانی MOL ویدی بروند، تیمی کمتر شناخته‌شده در فوتبال اروپا. قهرمان مجارستان که در سالیان اخبر عملکرد خوبی داشته و 3 قهرمانی در لیگ این کشور دارد که همگی از سال 2010 به بعد به‌دست آمده‌اند. البته این تیم در گذشته در جام یوفا سابقه فینالیست شدن را داشته و سال 1985 با شکست برابر رئال‌مادرید نایب‌قهرمان این رقابت‌ها شده است. چلسی که این روزها یکی از قدرتمندترین تیم‌های انگلیس و اروپا است خودش را فراتر از لیگ اروپا نشان داده، با این حال مجازات یک سال لغزش برای آنها تبعید از لیگ قهرمانان به لیگ اروپا بود. ویدی آخرین مرتبه همان سال 1985 در انگلیس بازی کرده و برابر منچستریونایتد یک بر صفر شکست خورده است. البته این تیم در بازی برگشت حریف نامدارش را برد و با پیروزی در ضربات پنالتی به مرحله بعد رسید. امشب هم یک بازی بزرگ در استمفوردبریج پیش رو دارند.

از سفر طولانی توپچی‌ها تا مبارزه عقاب‌ها

قره‌باغ – آرسنال؛ توپچی‌ها در خانه سوارکاران

قره‌باغ اگرچه تیم پرقدرت و نامداری در اروپا محسوب نمی‌شود اما در رقابت‌های بین‌المللی تیم کم‌سابقه‌ای نیست. قهرمان لیگ برتر آذربایجان در پلی‌آف لیگ قهرمانان از باته‌بوریسف شکست خورد و به لیگ اروپا آمد. آنها فصل قبل در لیگ قهرمانان حضور داشتند و با چلسی دیگر تیم انگلیسی مصاف دادند که البته حاصل کارشان 10 گل خورده در 2 بازی و بدون گل زده بود. این تیم آذربایجانی ملقب به «سوارکاران» نمی‌خواهد امشب حریف دست‌و‌پا بسته‌ای برای آرسنال باشد و می‌تواند در خانه خودش توپچی‌ها را غافلگیر کند. فصل قبل در لیگ قهرمانان در همین ورزشگاهِ المپیک باکو اتلتیکو را متوقف کردند. آرسنال با اونای اِمری به آرامش رسیده و پس از 5 برد متوالی در لیگ برتر و یک برد در هفته اول لیگ اروپا برابر وُرسکلا به استقبال بازی دوم خودش خواهد رفت. توپچی‌ها آماده شلیک هستند، اما اگر توانایی آن را داشته باشند. آرسنالی‌ها 4000 کیلومتر سفر کرده‌اند تا به باکو برسند و این طولانی‌ترین سفر آنها برای انجام یک بازی اروپایی بوده است. با این حال آمار نشان می‌دهد قره‌باغ برابر انگلیسی کم‌توان بوده و هر 4 بازی‌اش را باخته است.

از سفر طولانی توپچی‌ها تا مبارزه عقاب‌ها

میلان – المپیاکوس؛ قهرمانان سابق در سن‌سیرو

در سن‌سیرو تیم‌هایی به مصاف هم خواهند رفت که زمانی در ایتالیا و یونان یکه‌تازی می‌کردند. میلان دیگر آن تیم قدرتمند قدیم نیست و حداکثر توان آنها در سالیان اخیر حضور در لیگ اروپا بوده است. شاگردان گتوزو بعد از 3 تساوی متوالی این هفته ساسوئولو را با 4 گل شکست دادند تا حداقل با روحیه خوب به استقبال دومین بازی‌شان بروند. روسونری برای شکست دادن تیم گم‌نام دودلانژ لوکزامبورگ سختی کشید و قطعاً در بازی دوم برابر المپیاکوس هم کار دشواری خواهد داشت. شرایط المپیاکوس به بدیِ میلان نیست. قهرمان 44 دوره لیگ یونان فصل قبل پس از 7 قهرمانی متوالی در رده سوم قرار گرفت و به لیگ اروپا آمد. پیش از این فصل همیشه یک پای ثابت لیگ قهرمانان بوده‌اند. اگرچه در حال حاضر هم تیم پنجم سوپرلیگ یونان هستند اما فقط یک امتیاز با صدرنشین فاصله دارند. المپیاکوس لیگ اروپا را با تساوی برابر رئال‌بتیس شروع کرده و امیدوار است با امتیاز سن‌سیرو را ترک کند. فصل 1960-1959 در لیگ قهرمانان میلان و المپیاکوس به مصاف هم رفته‌اند که بازی رفت با تساوی 2-2 تمام شده و بازی برگشت را روسونری 3 بر یک برد و حریف را حذف کرد.

از سفر طولانی توپچی‌ها تا مبارزه عقاب‌ها

فرانکفورت – لاتزیو؛ مبارزه عقاب‌های آلمانی و ایتالیایی

امشب در «والداشتادیون» شهر فرانکفورت هم جدال جالبی برگزار خواهد شد. فرانکفورت که لقب «عقاب‌ها» را در فوتبال آلمان دارد به مصاف لاتزیو خواهد رفت که آنها هم با لقب «عقاب‌ها» در فوتبال ایتالیا شناخته می‌شوند. وجه تشابه دیگر آنها در این فصل لیگ اروپا شروع با برد 2 بر یک برابر رقبا است. فرانکفورت موفق شد در فرانسه مارسی را شکست دهد و لاتزیو برابر آپولون به برتری رسید. لاتزیو بعد از 4 برد متوالی در شهرآورد دلاکاپیتاله شکست خورد و تیم هفتم سری A است. اما فرانکفورت بعد از 4 بازی پیروز نشدن موفق شد این هفته با 4 گل هانوفر را شکست دهد. رکورد عقاب‌های آلمانی برابر رقبای ایتالیایی چندان خوب نبوده، 2 برد و یک تساوی و 2 شکست برای‌شان به ثبت رسیده است. در طرف مقابل لاتزیو هم رکورد 6 برد، 3 تساوی و 3 باخت را در 12 بازی مقابل تیم‌های آلمانی دارد. این دو تیم تابه‌حال به مصاف هم نرفته‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی