نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کریستوف وینترباخ سردبیر نشریه اشپیگل جواب بیانیه تند وکلای کریستیانو رونالدو را داد.

به گزارش خبرورزشی، کریستوف وینترباخ سردبیر اشپیگل با انتشار یک رشته‌توییت به انتقادات وکیل رونالدو از نشریه‌اش پاسخ داد و نوشت: دیروز اطلاعیه‌ای از طرف کریستیانو رونالدو درباره‌ی اتهامات مربوط به سوءاستفاده‌ی جنسی و گزارش خبر‌ی‌ای که در مجله‌ی اشپیگل کار شده بود صادر شد. وکیل رونالدو ادعا کرد که ما در گزارش خود از مدارک دستکاری‌شده استفاده کرده‌ایم. پاسخ ما در ادامه خواهد آمد:

ما قبلاً شاهد واکنش‌هایی از این دست بوده‌ایم. این اطلاعیه از همان روشی استفاده می‌کند که آقای رونالدو و وکلایش پیش از این هم برای مقابله با تحقیقات روزنامه‌نگارانه‌ی ما به آن متوسل شده بودند. ما برای انتشار آن مطلب تحقیقات دقیقی انجام دادیم. ما صدها سند و مدرک از منابع مختلف را بررسی کردیم و گزارش‌مان را بر اساس آنها تنظیم کردیم. بعضی از آن اسناد در سایت نشریه‌ی ما قابل دسترس شده است. ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم آن اسناد و مدارک، اصالت و صحت نداشته‌اند.

از این گذشته، ما مثل همیشه و بر اساس دستور‌العمل انتشار مطالب در اشپیگل، اطلاعات‌مان را با دقت تمام اعتبارسنجی کردیم و برای استفاده از آنها از مشاوره‌ی کارشناسان حقوقی بهره گرفتیم. در نتیجه به منابعی که گزارش‌مان را بر اساس آنها تنظیم کرده‌ایم اطمینان داریم و پای آن گزارش می‌ایستیم.

آقای‌سردبیر جواب بیانیه تند رونالدو را داد

آقای کریستیانسن وکیل جدید رونالدو می‌گوید بعضی از اسناد ما کاملاً جعلی هستند. جالب اینجا است که این ادعا دو هفته بعد از انتشار گزارش ما مطرح شده است. تیمِ رونالدو به جز تکذیب همیشگی‌شان درباره‌ی اتهامات سوءاستفاده‌ی جنسی، برای اولین بار است که واقعیت‌های منتشر شده در گزارش ما را تکذیب می‌کنند.

به نظر می‌رسد استراتژی آنها تشکیک به مدارک ما است. ما وقتی در سال 2017 گزارشی درباره‌ی موافقت‌نامه‌ی میان مایورگا و رونالدو منتشر کردیم، مشاورین او ابتدا آن را داستانسرایی رسانه‌ای خواندند ولی رونالدو بعداً اقرار کرد که آن موافقت‌نامه واقعیت داشته است.

ما قبل از انتشار گزارش‌مان درباره‌ی اتهامات سوء استفاده‌ی جنسی، به آقای رونالدو و وکلایش فرصت دادیم تا نسبت به این ادعاها واکنش نشان دهند. آنها می‌توانستند واقعیت‌هایی که در اختیارشان گذاشته بودیم را انکار کنند یا در مورد صحت‌شان شبهه وارد کنند ولی چنین کاری نکردند.

آنها در عوض تصمیم گرفتند یک وکیل رسانه‌ای استخدام کنند تا ما را تهدید کند. او ادعا کرد که ما حقوق شخصی رونالدو را مورد تعدی قرار داده‌ایم و تهدید کرد که اگر گزارش را منتشر کنیم علیه ما در دادگاه اقامه‌ی دعوی خواهد کرد. ولی ما تا این لحظه به هیچ دادگاهی احضار نشده‌ایم و به بررسی بیشتر این ماجرا ادامه خواهیم داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی