۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

احسان حدادی به خبرورزشی گفت: من مدال طلای المپیک را می‌خواهم به شرط حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوومیدانی.

به گزارش خبرورزشی ، انگار روز‌های قبل از المپیک ریو برای احسان حدادی تکرار می‌شود؛ روز‌هایی با دغدغه بزرگ نداشتن مربی. مذاکره جدی مک ویلکینز با چینی‌ها حالا همه هم و غم پرتابگر دیسک طلایی آسیا شده است؛ کوچ مربی اش به چین. او که بعد از چهارمین مدال طلای بازی‌های آسیایی به وزیر ورزش قول مدال طلای المپیک را به شرط حمایت داده، حالا هم می‌گوید: «من مدال طلای المپیک را می‌خواهم به شرط حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوومیدانی.» او، اما خوب می‌داند حالا هم شروع برای المپیک، دیر است: «کم‌کم دارد، دیر می‌شود. چراکه سال قبل از المپیک است و شرایط خیلی مهم است. اگر قرار به مدال طلا باشد، حتی یک روز را هم نباید از دست بدهیم.» به گفته قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی، مذاکره مک ویلکینز مربی آمریکایی اش با چینی‌ها خیلی جدی شده: «مذاکره مک با چینی‌ها خیلی جدی شده است. چینی‌ها که همیشه در المپیک خوب مدال می‌گیرند، اما از مک هم نگذشته‌اند و می‌خواهند او را هم داشته باشند. این مسئله برایم سخت است.» حدادی البته معتقد است قرارداد مربی آمریکایی اش با چین، زنگ خطر برای پرتاب دیسک ایران است: «من واقعاً نگرانم. هر چند تا وقتی خودم پرتاب می‌کنم اجازه نمی‌دهم چینی‌ها رنگ مدال طلا را ببینند، اما بعد از من شک نکنید آن‌ها مدال طلای آسیا را صاحب می‌شوند و با این حساب سلطه ما در پرتاب دیسک آسیا تمام می‌شود.» او با اینکه فرصتی تا المپیک نمانده و ناراحت است بابت نزدیکی توافق مک با چینی‌ها می‌گوید: «اگر مک با چینی‌ها قرارداد ببندد من دیگر دنبال مربی جدیدی نمی‌گردم. چراکه او را هم خودم پیدا کردم. بعداز ۴-۵ سال که دنبال مربی بودم. مک یکی از بهترین مربیان پرتاب دیسک دنیاست که به ایران آمد. آن هم در شرایطی که آمریکایی‌ها سخت راضی می‌شوند به ایران بیایند. حالا هم نجنبیم می‌پرد.» به نظر رکورددار پرتاب دیسک آسیا حالا وقت اقدام مسئولان ورزش است: «من بعد از بازی‌های آسیایی با وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک صحبت کردم و حالا وقت پیگیری فدراسیون است. چراکه مک قبل از بازی‌های آسیایی به فدراسیون ایمیل زد تا برنامه اش را بداند، اما جوابی نگرفت. به هر حال زندگی آن‌ها روی برنامه است. وقتی جوابی نگرفت با چینی‌ها که متقاضی همکاری با او بودند مذاکره کرد.» حدادی که رکورد ۶۹ متر و ۳۲ سانتی‌متر را دارد، قرار بود با مک رکوردش را به ۷۰ متر برساند. حتی بعضی‌ها می‌گفتند قرار بود او در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۷۰ متر بیندازد. خودش هم گفته بود: «دوست داشتم امسال ۷۰ متر بیندازم و اگر در جاکارتا باد موافق بود حتماً رکوردم ۷۱ متر می‌شد.» او از برنامه دوساله مربی آمریکایی اش تا المپیک می‌گوید: «مک برایم برنامه دوساله تا المپیک ۲۰۲۰ چیده بود. برنامه‌ای که قرار بود آنجا ۷۰ متر پرتاب کنم.» قهرمان پرتاب آسیا امیدوار است باز هم بتواند با مک کارش را ادامه دهد: «با اینکه ممکن است مک با چینی‌ها به توافق برسد، اما هنوز هم می‌توانم شرایط تمرین با او را برای خودم فراهم کنم. به هر حال قلق او دستم آمده. هرچند خیلی مطمئن هم نباید بگویم ولی امیدوارم شرایط فراهم شود تا کار با او را شروع کنم.» او برخلاف گفته تیمور غیاثی برای توضیح به سازمان تیم‌های ملی به جلسه‌ای دعوت نشده است: «هنوز خبری از جلسه نیست. البته من ۴-۵ درخواست داشتم که اگر جواب نامه‌ام را بدهند، با هم صحبت می‌کنیم وگرنه که هیچی، چون من هنوز پاداش سال قبل را هم نگرفته‌ام.»
حدادی که این روز‌ها تنها تمرین بدنسازی انجام می‌دهد و بدون مربی فعلاً بلاتکلیف است. یک‌شنبه شب با حضور در تمرین تیم خبرنگاران گلری کرد. اتفاقی که خیلی برای دلچسب بوده: «من در تمرین تیم خبرنگاران دروازه‌بان بودم. به خاطر اینکه برای هر توپ با جان و دل می‌پریدم سر زانوهایم زخم شده است. با این حال شب خیلی خوبی بود. اولین بار هم بود در چمن بازی می‌کردم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی