۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با مطرح شدن داستان‌های مرگ جمال خاشقجی خبرنگار عربستانی واشنگتن پست، به نظر می‌رسد محمد بن‌سلمان از تصمیمش برای خرید منچستر عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش خبرورزشی، چند روزی است که کشته شدن جمال خاشقجی خبرنگار عربستانی به سوژه رسانه‌های دنیا تبدیل شده است. خبری که در ظاهر سیاسی است، اما مثل اینکه پای خاشقجی را به فوتبال هم کشانده است. داستان از این قرار است که در هفته‌های گذشته خبری مبنی بر علاقه محمد بن سلمان شاهزاده عربستان به خرید سهام باشگاه منچستریونایتد در رسانه‌های انگلیسی منتشر شده بود. از قرار معلوم شاهزاده ثروتمند سعودی قصد داشت با ارائه یک پیشنهاد مالی فضایی، یونایتد را از گلیزر‌های آمریکایی خریداری کند. اتفاقی که اگر می‌افتاد بعد از شیخ منصور اماراتی، محمد بن سلمان را به دومین مالک عرب تاریخ فوتبال انگلیس تبدیل می‌کرد. حالا، اما با مطرح شدن داستان‌های مرگ جمال خاشقجی خبرنگار عربستانی واشنگتن پست، به نظر می‌رسد محمد بن سلمان از تصمیمش عقب‌نشینی کرده و مجبور شده بی‌خیال پیشنهادش بشود.
سکوت گلیزر‌ها
اتفاقاتی که این روز‌ها افتاده باعث شده خانواده گلیزر بابت فروش منچستریونایتد موضع سکوت را در پیش بگیرند و از هرگونه اظهار نظر‌ی خودداری کنند. تنها چیزی که آن‌ها با رسانه‌های انگلیسی درمیان گذاشتند تأکید روی این نکته بود که نه سهام باشگاه برای فروش عرضه شده و نه اینکه آن‌ها چنین قصدی را برای آینده یونایتد دارند.
سلمان پشت مرگ خاشقجی
خبرنگار عربستانی واشنگتن پست یکی از منتقدین خانواده آل‌سعود بوده و حالا با ناپدید شدن و مرگش باعث شده یکی از افرادی که مورد اتهام واقع شود همین محمد بن سلمان باشد. عده‌ای شاهزاده سعودی را در پشت پرده کشته شدن جمال خاشقجی سهیم می‌دانند. ادعایی که اگرچه تا امروز ثابت نشده، اما عقب‌نشینی او بابت خرید سهام منچستر را به خاطر همین حواشی ارزیابی می‌کنند.
غیبت گلیزر‌ها در کنفرانس ریاض
شک و تردید‌ها نسبت به گلیزر‌ها و بن سلمان وقتی بیشتر شد که این هفته در کنفرانس ریاض نام برادران گلیزر به طور عجیبی در لحظه آخر از لیست مهمان‌های این همایش بیرون آمد. کنفرانسی که با حضور سرمایه‌داران و کارخانه‌داران برند‌ها و کشور‌های مختلف برگزار شد و در کمال تعجب غیبت گلیزر‌ها در آن به شبهات دامن زد.
پیشنهاد جدید؟
اما این فقط یک طرف داستان است. روزنامه دیلی میرر در گزارشی مدعی شدی سعودی‌ها به طور حتم سهام باشگاه منچستریونایتد را می‌خواهند و قصد دارند پیشنهاد جدیدی را به گلیزر‌ها ارائه کنند. قرارداد با سعودی تله کام در اولویت برنامه‌های بن سلمان است تا ابتدا از طریق اسپانسرشیپ در باشگاه ورود کند و سپس برای خرید سهام باشگاه اقدام کند. البته که اگر شبهات درباره مرگ جمال خاشقجی درست از آب دربیاید طبیعتاً انتقالی بین دو طرف به سرانجام نخواهد رسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی