۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کی روش می‌گوید تیم ملی در سال‌های اخیر با تیم‌های بزرگی، چون آرژانتین، اسپانیا، پرتغال و... بازی کرده و بی‌آنکه پولی به این تیم‌ها بدهد به واسطه حضور در چنین بازی‌هایی پول هم گرفته است.

به گزارش خبرورزشی، همواره رسانه‌ها خواستار برگزاری بازی دوستانه تیم ملی با تیم‌های بزرگ هستند و بار‌ها و بار‌ها در این زمینه توصیه‌هایی به فدراسیون فوتبال داشته‌اند.
این در حالی است که تیم‌های بزرگ در صورت دریافت پیشنهاد بازی از تیم ملی پول زیادی را طلب می‌کنند و پرداخت چنین پول‌هایی در توان فدراسیون فوتبال نیست. هر چند کی‌روش نسبت به برگزاری چنین بازی‌های دوستانه‌ای خوشبین نیست و حتی با آن مخالفت می‌کند. او در مصاحبه قبلی خود به صراحت گفته بود ترجیح می‌دهم در بازی‌های دوستانه با تیم‌هایی بازی کنم که شاگردانم بتوانند تاکتیک‌های تهاجمی را تمرین کنند نه اینکه ۹۰ دقیقه توپ و میدان در اختیار حریف باشد و در نهایت تیمم به خاطر شکست سرخورده شود!
اما کی‌روش در مواجهه با این دغدغه‌ها به نکته خوبی اشاره کرده است. او می‌گوید تیم ملی در سال‌های اخیر با تیم‌های بزرگی، چون آرژانتین، اسپانیا، پرتغال و... بازی کرده و بی‌آنکه پولی به این تیم‌ها بدهد به واسطه حضور در چنین بازی‌هایی پول هم گرفته است. اشاره کی‌روش به حضور تیم ملی در جام جهانی است که منجر شده درآمد خوبی نصیب فدراسیون فوتبال شود. کی‌روش می‌گوید وقتی این امکان وجود دارد با تیم‌های بزرگ در جام جهانی بازی کنیم دیگر نباید دغدغه بازی با تیم‌های بزرگ را داشته باشیم.
کی‌روش در مصاحبه قبلی خود اشاره‌ای هم به بازی تیم ملی عراق با آرژانتین داشت که در این بازی بشار رسن و همبازیانش چهار گل خوردند. او گفت: آیا اکنون بازیکنان تیم ملی عراق می‌توانند به خاطر این شکست شادمان باشند؟ قطعاً نه. آن‌ها اکنون از این شکست تلخ ناراحت هستند.
او این سؤال را هم پرسیده بود که دیدار دوستانه تیم ملی با برزیل چه آورده‌ای برای فوتبال ایران داشته است؟ این مسابقه در زمان مربیگری افشین قطبی انجام شد که تیم ملی برزیل به برتری ۳ بر صفر رسید.
از سویی به نظر می‌رسد اگر تیم ملی در بازی دوستانه به مصاف تیم‌های بزرگ برود دیگر در بازی‌های رسمی نمی‌تواند آن‌ها را غافلگیر کند. به واقع برگزاری چنین بازی‌های دوستانه‌ای بیشتر به سود تیم‌های بزرگ است، چون راه مقابله با دفاع چند لایه ایران را یاد خواهند گرفت. می‌شود به صراحت گفت: چه در این جام جهانی و چه در جام جهانی قبلی حریفان بزرگ از رویارویی با ایران شگفت‌زده شدند و اگر می‌دانستند ایران قرار است این چنین دفاعی و پرلایه در منطقه یک‌سوم دفاعی بازی کند حتماً راه‌های پیروزی برابر تیم ملی ایران را تمرین می‌کردند.
آنچه که مسلم است تا به این جای کار تیم ملی از رویارویی با تیم‌های بزرگ آسیب ندیده است با این وجود که در بازی‌های دوستانه با چنین تیم‌هایی مسابقه نداده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی