نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ناكامی كشتی در بوداپست نباید به مستمسك، بهانه و بهترین فرصت برای انتقام‌گیری یا شكستن كاسه و كوزه‌های ناكامی بر سر این و آن تبدیل شود.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی: مسابقات كشتی ‌آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان 2018 بوداپست با ناكامی نمایندگان اعزامی كشورمان به ‌پایان رسید. در كشتی ‌آزاد 3 مدال برنز گرفتیم، كشتی فرنگی هم امشب با معرفی نفرات برتر 3 وزن پایانی 77، 97 و 130 كیلو خاتمه می‌یابد كه در دور اول همین 3 وزن نیز دو نماینده كشورمان مغلوب شدند و فقط مهدی علیاری در مصاف با حریف تركیه‌ای به پیروزی رسید و دور دوم مرحله مقدماتی به مصاف روسیه رفت. در 4 وزن اول (55، 63، 72 و 82 كیلو) فقط یك عنوان پنجم سعید عبدولی و رده نهم محمدعلی گرایی نصیب تیم ایران شد. در 3 وزن دوم (60، 67 و 87 كیلو) هم حسین نوری، فنلاند و استونی را برد، به اوكراین باخت و با صعود ژان بلینوك به فینال، در گروه بازنده‌ها 8 - 5 به ارمنستان باخت و حذف شد.

با توجه به نتایج كشتی‌گیران كشورمان در مجارستان، می‌توان ادعا كرد، یكی از بدترین و ضعیف‌ترین نتایج برای كشتی ایران رقم خورده است. هرچند كه بدترین قرعه نیز نصیب كشتی‌گیران هر دو رشته ما شده ولی الحق و الانصاف، بعضی نفرات به ‌هیچ ‌وجه در حد و اندازه، اعتبار و جایگاه كشتی ایران با حریفان مبارزه نكردند. قطعاً و بدون شك این نكته را نیز نمی‌توان نادیده گرفت كه تعدادی از ملی‌پوشان كشورمان به رغم غلبه امتیازی و پیروزی برابر حریفان در ثانیه پایانی نتیجه را به حریف واگذار كردند كه در این مقوله كاملاً فنی، باید تأكید كرد كه هم كادرفنی مقصر محسوب می‌شود و هم ملی‌پوشان ما كه برای اداره كشتی برده در ثانیه‌های پایانی هیچ تدبیر و برنامه‌ای نداشتند!

در هر صورت هرچه كه بود و هست، پیكارهای جهانی بوداپست امشب به پایان می‌رسد و یكی از بدترین شكست‌ها و ناكامی‌های‌ تاریخ كشتی ما به ثبت رسیده ولی این پایان ماجرا نیست.

شكست و پیروزی هست، كشتی هست، همین قهرمانان، مربیان، پیشكسوتان، بزرگان و افتخارآفرینان هم هستند. همانگونه كه قبل از پیكارهای جهانی و بعد از این رقابت‌ها نیز نباید همه زحمات و تلاش‌ها را نادیده گرفته، همه ضعف‌ها و اشتباهات را منكر می‌شدیم، دقیقاً حالا هم باید همین موضوع مهم را مدنظر داشته باشیم. فدراسیون كشتی و شخص رسول خادم باید بپذیرند كه همه منتقدان، یا حتی معترضان و مخالفان، مغرض و دشمن فدراسیون كشتی نیستند. در نقطه مقابل، منتقدان و معترضان به نتایج كشتی و اتفاقات رخ داده هم باید بپذیرند كه اگر رسول خادم و بعضی از همكارانش در فدراسیون و كادرفنی، اگر دل‌شان بیشتر از منتقدان و معترضان برای كشتی و تیم‌های ملی نسوزد، قطعاً كمتر هم نمی‌سوزد. قطعاً باید پذیرفت كه رسول خادم نه ناشی است و نه ناوارد، پس می‌توان با همدلی مهر پایانی بر اشتباهات فنی یا مدیریتی زد و كشتی را یاری داد. رسول خادم در نامه‌اش خطاب به ریاست جمهوری نوشته، اشتباهات و ضعف‌ها را نیز پذیرفته و می‌توان با همدلی و یكرنگی بیشتر و بهتر، از تكرار چنین اتفاقات غیرقابل باوری برای كشتی ایران، جلوگیری كرد. ناكامی كشتی در بوداپست نباید به مستمسك، بهانه و بهترین فرصت برای انتقام‌گیری یا شكستن كاسه و كوزه‌های ناكامی بر سر این و آن تبدیل شود. باید از این شكست درس بگیریم برای بهتر شدن، نه انتقام گرفتن و جبهه گرفتن در مقابل همدیگر و یاركشی مجدد برای اثبات حقانیت خود به این و آن!

 

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی