نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از ساعت 18:45 ال‌کلاسیکویی برگزار خواهد شد که دیگر در آن خبری از مسی و رونالدو نخواهد بود.

بارسلونا – رئال‌مادرید؛ زنـدگی در ال‌کلاسیـکو ادامـه دارد ... به گزارش   خبرورزشی ، ال‌کلاسیکو به قسمت دویست و هفتاد و دوم خودش رسید، قسمتی که بی‌شک در یادها خواهد ماند چراکه نخستین دیدار بدون حضور لیونل مسی و کریستیانو رونالدو پس از 11 سال است. در مهم‌ترین بازی نیم‌فصل نخست لالیگا از هفته دهم این رقابت‌ها امروز از ساعت 18:45 در ورزشگاه نوکمپ بارسلونا میزبان رئال‌مادرید خواهد بود. یکی برای ادامه صدرنشینی و دیگری برای فرار از روزهای سخت و بحرانی برای کسب پیروزی تلاش خواهند کرد.

بارسلونا؛ در اوج بدون کاپیتان

لالیگا این فصل شرایط جالب و خاصی پیدا کرده. هیچ تیم بدون باختی تا هفته نهم در جدول وجود ندارد و همین باعث شده بارسلونا با وجود نبردن در 4 هفته متوالی و بحران مقطعی در آستانه ال‌کلاسیکو صدرنشین باشد. والورده خوش‌شانس بود که بارسا بحران را میلیمتری رد کرده است. از طرفی وقتی تیمش روی دور ناکامی افتاده بود در جدال با سویا همه عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و به صدر رسید، از طرف دیگر وضعیت بد رئال‌مادرید باعث شده بیشتر رسانه‌ها به روزهای تاریک حریف بپردازند. بعد از دیدار برابر سویا هم در جدال با اینترمیلان در لیگ قهرمانان شرایط سخت بدون لئو را به‌خوبی پشت سر گذاشتند. برد شیرین مقابل نراتزوری نشان داد بارسا بدون کاپیتان هم می‌تواند موفق باشد. اگرچه باید در طول حدود 3 هفته بدون مسی باید دید کاتالان‌ها چه نتایجی می‌گیرند، اما فعلاً که در اوج هستند. بارسلونا کم‌ستاره نیست و طبیعتاً بازیکن‌های کلیدی مثل سوارس، کوتینیو و حتی راکیتیچ بار فنی خط آتش تیم را به دوش خواهند کشید. نکته مثبت بارسای این فصل درست برخلاف رئال این است که در همه بازی‌ها گل زده و در حمله مشکلی ندارد. 23 گل در لالیگا و 10 گل در لیگ قهرمانان نشان می‌دهد آبی‌و‌اناری‌ها شب سختی برای خط دفاع کهکشانی‌ها رقم خواهند زد. والورده می‌‎داند 3 فصل است هواداران در نوکمپ طعم پیروزی در ال‌کلاسیکو را نچشیده‌اند و می‌خواهد در خانه این برد بزرگ را به آنها هدیه بدهد.

رئال‌مادرید؛ میان‌بری برای فرار از بحران

درباره رئال‌مادرید هم با شرح شرایط لالیگا آغاز خواهیم کرد. مادریدی‌ها شانس خوبی دارند با وجود ناکامی طولانی‌مدت و 3 باخت و یک تساوی در 4 بازی اخیر خودشان را دوباره به کورس قهرمانی برگردانند. اگرچه در آینده جولن لوپتگی همه تردید دارند و احتمال اینکه کهکشانی‌ها با این مربی به بن‌بست بخورند بیشتر از موفقیت‌شان است ولی حداقل پیروزی در ال‌کلاسیکو می‌تواند میان‌بری به بالای جدول باشد. با وجود تمامی نتایج ضعیفی که رئال گرفته فاصله و رتبه نازل هفتمی در جدول فاصله‌شان با بارسلونا 4 امتیاز است. اما همه این احتمالات تنها روی کاغذ است و وضعیت رئال از لحاظ فنی همه را برای کسب نتیجه مطلوب در لالیگا از سوی شاگردان لوپتگی دچار شک می‌کند. هرچقدر که وضعیت دفاعی بارسا بد باشد در سمت مقابل وضعیت تهاجمی رئال بدتر است. تیمی که برای مدت طولانی در همه بازی‌های خودش گل می‌زد پس از 3 بازی متوالی موفق شد دروازه لوانته را باز کند. در در 6 بازی آخر رئال‌مادرید آمار فاجعه‌آمیز 3 گل زده دیده می‌شود. فشار روی ستاره‌هایی مثل بن‌زما و بیل که در کنار رونالدو زمانی در خط حمله کهکشانی‌ها جولان می‌دادند زیاد شده و شاید آنها هم بتوانند با گلزنی در ال‌کلاسیکو ورق را به سود خودشان بازگردانند. لوپتگی اگر تیمش را در ال‌کلاسیکو به سمت پیروزی ببرد می‌تواند تا مدتی اخبار پیرامون اخراجش را از رسانه‌ها پاک کند. نکته مثبت برای رئالی‌ها شکست نخوردن در ال‌کلاسیکوی لالیگایی 3 فصل اخیر در نوکمپ است.

آخرین جدال

ششم مِی 2018 در بازی برگشت فصل قبل لالیگا در ورزشگاه نوکمپ بارسلونا و رئال‌مادرید به تساوی 2-2 رسیدند. ابتدا سوارس برای بارسا گل زد، سپس رونالدو کار را به تساوی کشاند. مسی مجدداً آبی‌و‌اناری‌ها را پیش انداخت و بیل در نهایت با جبران این گل باعث شد رئالی‌ها با یک امتیاز خانه حریف را ترک کنند.

مصدومان و محرومان

لیونل مسی پس از مصدومیت در جدال برابر سویا ال‌کلاسیکو را از دست داد. پیش از او مشخص شده بود بارسلونا نمی‌تواند از ساموئل اومتیتی و توماس فرمائلن هم در این دیدار استفاده کند. دنی کارواخال تنها مصدوم رئال‌مادرید است که قطعاً به بازی برابر بارسا نمی‌رسد. ماریانو دیاس هم ممکن است نتواند در ال‌کلاسیکو بازی کند. وینیسیوس جونیور هم به‌دلیل جریمه انضباطی در مسابقات رئال‌مادرید کاستیا از حضور در ال‌کلاسیکو محروم شد.

آمار بازی

271) ال‌کلاسیکو به صورت رسمی و دوستانه 271 مرتبه برگزار شده. در این 271 دیدار، بارسلونا 112 برد داشته، رئال‌مادرید 99 مرتبه پیروز شده و 60 بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

176) در رقابت‌های لالیگا بارسا و رئال 176 مرتبه با هم مصاف داده‌اند. 70 پیروزی سهم بارسا بوده، 72 مرتبه رئال‌مادرید برنده بازی شده و نتیجه پایانی 34 بازی هم تساوی بوده است.

95) در کل تاریخ بارسلونا 95 جام گرفته و رئال‌مادرید 91 جام. البته رئالی‌ها در تورنمنت‌های مهم مثل لالیگا و لیگ قهرمانان به مراتب نسبت به رقیب دیرینه بیشتر قهرمان شده‌اند.

472) آبی‌و‌اناری‌ها در تاریخ ال‌کلاسیکو 472 گل زده‌اند و از این حیث آمار بهتری نسبت به رئال‌مادرید با 445 گل دارند.

285) در تاریخ ال‌کلاسیکوهای لالیگایی مادریدی‌ها 285 گل زده‌اند و در این مسابقات نسبت به بارسلونا که 282 گل زده آمار بهتری دارند.

15) از ماه آوریل سال 2003 به بعد هیچ‌گاه 2 ال‌کلاسیکو متوالی با نتیجه مساوی خاتمه نیافته است. 15 سال پیش 3 بازی متوالی مساوی شد.

3) بارسلونا 3 فصل است که در ال‌کلاسیکو نوکمپ موفق به شکست رئال‌مادرید نشده است.

6) آمار عجیبی در 6 ال‌کلاسیکوی اخیر به ثبت رسیده و در 3 فصل اخیر تیم میزبان برنده میدان نبوده است.

26) لیونل مسی برترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو با 26 گل است که امروز نمی‌تواند به تعداد گل‌هایش اضافه کند.

18) کریستیانو رونالدو اگر رئال‌مادرید را ترک نکرده بود می‌توانست با زدن یک گل دیگر از آلفردو دی‌استفانو سبقت بگیرد، اما این اتفاق رخ نداد.

8) کریم بن‌زما بهترین گلزن ال‌کلاسیکو بین بازیکن‌هایی است که امروز در زمین حاضر خواهند بود. او 8 مرتبه دروازه بارسلونا را باز کرده.

6) در 6 بازی از 7 ال‌کلاسیکوی اخیر در لالیگا یا مسی یا سوارس برای بارسا گل زده‌اند. مسی امروز غایب است و بارسایی‌ها امید به گلزنی مهاجم اروگوئه‌ای دارند که 6 مرتبه در لالیگا به مادریدی‌ها گل زده.

41) بارسلونا در 41 بازی متوالی در نوکمپ بازنده نبوده. آبی‌و‌اناری‌ها در این حدفاصل 33 برد و 8 تساوی داشته‌اند. بهترین رکورد آنها با 67 بازی متوالی بدون‌شکست در خانه به سال 1977 برمی‌گردد.

9) رئال‌مادرید 2 بازی اخیرش در لالیگا را باخته. آخرین مرتبه‌ای که 3 بازی متوالی را باختند به 9 سال قبل یعنی سال 2009 برمی‌گردد.

2) رئالی‌ها در 2 بازی که در زمان حضور رونالدو در این تیم بدون او در ال‌کلاسیکو بازی کردند 2 برد داشتند، یکی در فینال کوپا‌دل‌ری 2015 و دیگری در سوپرجام 2017.

14) رئال‌مادرید در 9 هفته ابتدایی لالیگا فقط 14 امتیاز کسب کرده که بدترین آمار آنها از فصل 2002-2001 به بعد است. آن فصل در 9 بازی اول‌شان 10 امتیاز گرفته بودند.

ترکیب احتمالی دو تیم

بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، لنگله، آلبا، راکیتیچ، بوسکتس، آرتور، رافینیا، کوتینیو، سوارس

رئال‌مادرید: کورتوآ، ناچو، واران، راموس، مارسلو، مودریچ، کاسمیرو، کروس، بیل، ایسکو، بن‌زما

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی