۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی کروات پرسپولیس در شبکه یک سیما از سیگنالی پرده برداشت که از او خواسته اند تا با دالیچ برای تیم ملی ایران صحبت کند.

برانکو:  برای تیم ملی ایران با دالیچ رایزنی کردم
به گزارش خبرورزشی، به نقل از روابط عمومی «فرمول یک»، سیدعلی ضیاء امشب یکشنبه ۶ آبان در برنامه «فرمول یک» میزبان برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بود (اینجا ببینید) .
وی در ابتدا درباره راهیابی به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: نتایج خیلی درخشانی کسب کردیم و حیف بود اگر تا آخر نمی‌رفتیم. بازیکنان واقعا لیاقتش را داشتند باشگاه و هواداران نیز همینطور و همه شادند.
برانکو ادامه داد: همه دوستداران واقعی فوتبال و همه ایرانی‌ها مطمئنم که از این نتیجه شاد هستند. طبیعی است که هواداران دیگر دوست داشتند باشگاه آن‌ها به این نتیجه برسد. همه می‌دانند این چقدر برای فوتبال ایران مهم است و می‌تواند فوتبال را تقویت و جوانان را ترغیب کند که به سمت فوتبال بیایند. روز به روز شرایط برای تمرین و مسابقات نیز بهتر می‌شود. استادیوم آزادی نیز قرار است ترمیم شود و ما بابت این نتایج خوشحالیم و افتخار می‌کنیم. AFC هرگز چنین نمایش و جوی را که در ورزشگاه آزادی خواهد بود نه داشته و نه نخواهد داشت.
برانکو:  برای تیم ملی ایران با دالیچ رایزنی کردم
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال ضیا که چطور مورینیو و مربیان دیگر وقتی نتیجه نمی‌گیرند می‌گویند بازیکن ندارم، اما شما هیچوقت چنین چیزی را نمی‌گویید، تصریح کرد: من به همین‌هایی که دارم اعتقاد و اعتماد دارم و از گریه کردن هیچ بهره‌ای حاصل نخواهد شد. کار زیاد موثر است. بچه‌ها زحمت کشیدند و فداکاری کردند و سخت‌ترین کار این بود که یک تیم باشیم. البته باید به هواداران هم اشاره کنم که ما را روی دستشان گرفتند اینقدر که تشویقمان کردند. در بازی مقابل الدحیل ما یک گل خوردیم و عملا حذف شدیم و هواداران بودند که ما را به نتیجه سه یک رساندند. درباره بازی با السد هم همینطور.
در ایران احساس می‌کنم در خانه خودم هستم
سرمربی پرسپولیس درباره علاقه‌ای که به ایران دارد و اینکه آیا ممکن است روزی در ایران زندگی کند، یادآور شد: ما کراوات‌ها مثل ایرانی‌ها احساساتی و وابسته به شهر و کشورمان هستیم، ولی واقعیت این است که ایران کشور دوم من است و اینجا احساس خیلی خوبی دارم، مردم خیلی عالی هستند و واقعا احساس می‌کنم در خانه خودم هستم. اما در مثل می‌گویند هیچ جا خانه آدم نمی‌شود و هر کسی دوست دارد به خانه خودش برگردد. البته قطعا می‌توانم در ایران زندگی کنم و اقامت طولانی مدتم این را نشان می‌دهد.
برانکو:  برای تیم ملی ایران با دالیچ رایزنی کردم
۴ هزار کیلومتر فرار کردم و از دست زنم به ایران آمدم!
برانکو در پاسخ به اینکه آیا درست است پولهایش را به همسرش می‌دهد و زن ذلیل است، گفت: بله درست است. به خاطر همین است که اینجایم. ۴ هزار کیلومتر دورتر فرار کرده ام و آمده ام اینجا! فقط خانمم از یک بابت ناراضی است که می‌گوید همه پولهایت را در آن مجموعه ورزشی سرمایه گذاری کردی. آمدم دور شوم که خیلی سرم غر نزند، اما قطعا از شما زن ذلیل‌تر نیستم.
ضیاء هم که پیش از این برانکو او را به اشتباه استقلالی توصیف کرده بود، از او پرسید چطور با وجود اینکه سومین گفت‌وگوی زنده شان را پشت سر می‌گذارند و دو گفت‌وگوی ضبط شده هم داشته اند، هنوز نمی‌داند او پرسپولیسی و البته مجرد است!
برانکو پاسخ داد:، چون مدام مهمانان مختلف سر برنامه می‌آوری و چپ و راست خودت را عوض می‌کنی. یک مقدار می‌خواهی هوای طرفداران استقلال را داشته باشی، قدری سپاهان و قدری تراکتورسازی!
کری خواندن‌ها یکی از قشنگ‌ترین چیز‌هایی است که فوتبال ایران دارد
وی در پاسخ به این سخن ضیاء که اتفاقا بهترین دوستانم استقلالی هستند، گفت: ما همیشه این شوخی‌ها را می‌کنیم، اما همین کری خواندن‌ها یکی از قشنگ‌ترین چیز‌هایی است که فوتبال ایران دارد. کمتر کشوری است که بتواند به این فضا افتخار کند. بازیکنان استقلال و پرسپولیس همه با هم دوست هستند، اما این حرف‌ها هم جذاب و خوب است. خبرنگار‌هایی که از کرواسی برای دربی آمده بودند، نمی‌توانستند باور کنند استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها کنار هم نشسته اند و غذا می‌خورند بدون حادثه و درگیری. این قشنگ‌ترین شکل است. البته طبیعی است همه در زمین تمام تلاششان را برای تیم‌شان می‌کنند.
در ادامه عکس بچگی‌های بازیکنان پرسپولیس به نمایش درآمد و برانکو باید حدس می‌زد هر عکس متعلق به کدام بازیکن است و اکثر حدس هایش درست بود.
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا پیشنهاد سرمربیگری برای تیم ملی ایران راداشته، اظهار کرد: خیر. برای ایران نه، ولی برای کشور‌های دیگر پیشنهاد داشتم.
کار روزانه را دوست دارم برای همین سرمربی گری تیم ملی را نپذیرفتم
وی همچنین درباره دلیل فعالیت نکردن در کشور خودش به عنوان سرمربی تیم ملی نیز گفت: این موضوع ۵، ۶ بار به من پیشنهاد شد، اما به هر حال با تیم‌های دیگر قرارداد داشتم و مایل بودم قراردادم را به آخر برسانم. اما مهم‌ترین دلیلی که نپذیرفتم این است که کار روزانه را دوست دارم. اینکه هر روز با بازیکنان باشم و از پیشرفت آن‌ها و کارم در کنار بازیکنان لذت ببرم.
سیگنالی به من رسید و با دالیچ برای تیم ملی صحبت کردم
برانکو در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا درست است او با زلاتکو دالیچ برای سرمربیگری تیم ملی ایران رایزنی کرده و این امر به خواسته فدراسیون بوده یا خیر، تصریح کرد: بله او بازیکن بنده بوده است. ۲۷ سال پیش او را به باشگاه خودم آوردم و او را بعد‌ها تشویق کردم مربی شود. در شهر کوچکمان همشهری و دوستان خوبی هستیم و به او و همه نتایجی که برای فوتبال کرواسی و تیم ملی و خودش کسب کرده افتخار می‌کنم. سیگنالی به من رسید که از او بپرسم وضعیت او چگونه است و دوست دارد بیاید. مهم نیست از کجا این سیگنال رسید. من پرسیدم، اما او همچنین با تیم ملی کرواسی قرارداد دارد. همین حالا پیشنهاد چین که رقم نجومی بود رد کرد و در فکر اینکه جایی برود نیست. سیگنال‌ها می‌آید دیگر.
بزرگترین هوادار تیم ملی ام و دلیلی برای بد بودن با کی‌روش ندارم
وی در پاسخ به اینکه اختلافش با کیروش از کجا شروع شد، تاکید کرد: این سوال را باید از ایشان بپرسید و این سوال مختص ایشان است. شما تا به حال شنیده اید من علیه ایشان حرفی بزنم؟ هیچ دلیلی برای بد بودن با کسی ندارم. مواضع خودم را دارم و هم در رسانه‌ها و هم به بازیکنان در باشگاه اعلام کرده ام بزرگترین هوادار تیم ملی ام. سیدجلال که ۱۱۵ بازی ملی دارد این را به بهترین شکل گفت. او رکوردار قهرمانی در فوتبال ایران است و قهرمانی آسیا شاه بیت موفقیت‌های او می‌شود. علی رغم که او به جام جهانی نرفت بزرگترین هوادار تیم ملی ماند و هست.
سرمربی تیم پرسپولیس تصریح کرد: نمی‌دانم چرا بعضی‌ها می‌خواهند مشکل ایجاد کنند. من با کسی مشکل ندارم سرم گرم بازی تیم و باشگاه و بازیکنان خودم است. شاید بعضی از ما مواضع متفاوتی داریم که داستان آن فرق می‌کند. شما هم شاید فکر می‌کردید باید نورالهی بازی می‌کرد نه امید به هر حال که نباید با هم دعوا کنیم. سرانجام آن چیزی که من می‌گویم می‌شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی