نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نشست خبری پیش از بازی به این دلیل برگزار می‌شود که خبرنگاران بتوانند به پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود برسند و از طرفی سرمربیان نیز به جای پاسخ دادن به تلفن و تماس‌های مکرر همکاران ما در یک جلسه نیم‌ساعته همه جواب‌ها را بدهند.

خبرورزشی/ مهدی یکتا: سوژه امروز مدت هاست فکر نگارنده را به خود معطوف کرده است. نشست‌های خبری که متأسفانه نه از سوی سرمربیان تیم‌های ایرانی خیلی جدی گرفته می‌شود و نه از سوی رسانه‌ها!
نشست خبری پیش از بازی به این دلیل برگزار می‌شود که خبرنگاران بتوانند به پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود برسند و از طرفی سرمربیان نیز به جای پاسخ دادن به تلفن و تماس‌های مکرر همکاران ما در یک جلسه نیم‌ساعته همه جواب‌ها را بدهند.
به دو دلیل، اما کنفرانس خبری در فوتبال ایران جدی گرفته نمی‌شود. اول آنکه سرمربیان لیگ برتری معمولاً برنامه‌ای برای حضور در نشست خبری نداشته و بالاجبار و به شکل باری به هر جهت در آن شرکت می‌کنند.
از سوی دیگر اغلب رسانه‌ها (نه همه آنها) معمولاً نیرو‌های تازه‌کار یا خبرنگارانی که دست به قلم نیستند را به نشست‌های خبری می‌فرستند که از طریق تلفن همراه یا ضبط صدای سرمربیان، خوراک خبری و مصاحبه تهیه کنند.
بدیهی است در چنین شرایطی در نشست‌های خبری پیش از بازی معمولاً تیتر‌های دندان‌گیر یا اتفاقات خبری جالبی نمی‌افتد. سرمربیان هم نمی‌توانند بهره معمول را از کنفرانس خبری ببرند و فقط حاضر می‌شوند که حضور داشته باشند.
این در حالی است که نشست‌های خبری خاصه برای مربیان مشهور و موفق فوتبال دنیا اهمیت ویژه‌ای دارد. به طور نمونه می‌توان به ژوزه مورینیو در دوران اوج در چلسی اشاره کرد که سه قانون خاص در مربیگری داشت.
اول اینکه از مردانت دفاع کن. دوم آنکه در خانه‌ات نباز! و سوم، اما جالب‌تر می‌شود بدانید در مورد کنفرانس خبری بود. مورینیو اعتقاد داشت بازی با سوت داور آغاز نمی‌شود بلکه از نشست خبری پیش از بازی شروع خواهد شد.
«مورینیو»‌ی چلسی اهداف خاصی را در کنفرانس خبری پیش از بازی دنبال می‌کرد. او قبل از بازی با بارسا در لیگ قهرمانان آسیا به لیونل مسی متلک انداخت و گفت: شهر بارسلون در زمینه فرهنگی بسیار غنی است. آن‌ها در زمینه تئاتر بسیار توانمند هستند. این بچه (اشاره به لیونل مسی) خیلی خوب یاد گرفته نقش بازی کند و پنالتی بگیرد!
مرد پرتغالی در نشست‌های خبری قبل از بازی همه را تحت تأثیر قرار می‌داد. آقای خاص در دوران اوج مربیگری اش اجازه نمی‌داد شاگردانش وارد حاشیه شده یا کسی برای آنان حاشیه ایجاد کند.
بسیاری معتقدند عمده دلیل ناکامی امروز مورینیو در منچستریونایتد به این موضوع برمی‌گردد که قوانین سابق خود را نادیده گرفته یا زیرپا گذاشته است.
آنچه مطلب امروز را به درازا می‌کشاند نشست‌های خبری فرداست. نشست‌هایی که به احتمال فراوان باز هم باید شاهد سؤالات و البته جواب‌های تکراری و خسته‌کننده باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی