۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شیوه جدید صعود تیم‌های ملی والیبال به المپیک که بر اساس رنکینگ جهانی تیم‌هاست، مورد انتقاد شدید کشورهای اروپایی به ویژه لهستانی‌ها واقع شده است.

به گزارش   خبرورزشی ، نحوه صعود تیم‌های مختلف به مسابقات والیبال بازی‌های المپیک 2020 با تغییر کامل نسبت به دوره‌های گذشته توسط فدراسیون جهانی والیبال اعلام شد.

تا پیش از این، 3 تیم برتر جام جهانی و سپس تیم‌های برتر رقابت‌های قاره‌ای می‌توانستند جواز حضور در المپیک را کسب کنند اما شیوه جدید که بر اساس رنکینگ جهانی تیم‌هاست، مورد انتقاد شدید کشورهای اروپایی به ویژه لهستانی‌ها واقع شده است. لهستانی‌ها معتقدند با عنوان قهرمان 2 دوره متوالی مسابقات جهانی باید در المپیک 2020 حاضر باشند.

وویچخ دژیزگا، ملی پوش پیشین والیبال لهستان و گزارشگر فعلی والیبال این کشور از بازیکنان و مربیان خواسته علیه این شیوه جدید، متحد شده و قیام کنند. او می‌گوید: مسئولان فدراسیون جهانی، خواب خوش را از چشم ما گرفته‌اند. همه دنیا در حال حاضر عصبانی هستند نه تنها به خاطر اینکه ما قهرمان جهان هستیم بلکه چون مقامات فدراسیون جهانی قول داده بودند که تقویم مسابقات را کمی سبک کنند. آیا کسی مسئول مسابقاتی خواهد بود که برای بازیکنان آفریقایی یا شاید بازیکنان ضعیف آسیایی مثل یک میهمانی شبانه است؟ این خیلی بد است.

کرشتوف ایگناچاک، دیگر ملی پوش پیشین لهستان هم گفته که هواداران والیبال قطعاً از دیدن تیمی مثل سنگال در المپیک لذت نخواهند برد.

رسانه‌های لهستانی هم این سوال را مطرح کرده‌اند که اگر جام جهانی 2019 به عنوان مسابقات انتخابی المپیک نیست، اصلاً چرا باید برگزار شود؟!  یکی از رسانه‌های لهستانی نوشته است: فدراسیون جهانی والیبال در مورد المپیک، مثل یک سیرک و بلکه بدتر عمل کرده‌ است. مسئولان FIVB هم با وجود تماس‌های مکرر جامعه والیبال، حاضر نشدند، فرمت مسابقات انتخابی را عوض کنند. آیا دو عنوان قهرمانی متوالی جهان توسط لهستان برای جلب توجه فدراسیون جهانی کافی نیست؟ المپیک بدون قهرمان جهان به چه شکل خواهد بود.

توماش ووژتوویش، ملی پوش والیبال لهستان در سال 1976 که به عنوان قهرمانی جهان در این سال رسید نیز گفت: ما باید باهوش باشیم و بازیکنان اصلی خود را به جام جهانی نفرستیم. متاسفانه عده‌ای «پدربزرگ» در فدراسیون جهانی برای آینده این ورزش تصمیم می‌گیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی