نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بهمن عسگری با طلای وزن ۷۵- کیلوگرم مسابقه‌های جهانی اسپانیا به رؤیای ۱۲ ساله کاراته ایران پایان داد. تنها طلایی تیم ملی کاراته بعد از افتخار‌آفرینی در بازی‌های آسیایی جاکارتا به خبرورزشی آمد و قول مدال طلای مسابقات جهانی اسپانیا را داد.

خبرورزشی/ فتح‌الله فتحی: عسگری در تاتامی اسپانیا به وعده خود عمل کرد و با تک طلای خود نامش را درجمع ستارگان دنیا نوشت. عسگری با خوشحالی از مدالی که به‌دست آورد، می‌گوید‌: «افتخار می‌کنم که در وزن ۷۵- کیلوگرم ستاره‌های خوبی مثال جاسم ویشگاهی و سعید فرخی حضور داشته‌اند و امروز بعد از ۱۲ سال با مدال طلا، پا جای پای این بزرگان می‌گذارم.»
او برای موفقیت در مسابقات امسال برنامه‌ریزی کرده و می‌گوید‌: «برنامه‌هایم را در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم کردم. در برنامه کوتاه‌مدت حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی اسپانیا را هدف‌گذاری کرده بودم و خدا را شکر که با طلا، طلب خودم را از این دو مسابقه گرفتم.»
تنها طلایی مسابقات جهانی ادامه می‌دهد‌: «برای اولین بار بود که بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را تجربه کردم، البته پیش از این تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و چند کاراته‌وان را داشتم و تجربه این مسابقات به من کمک کرد، حریفان را خوب آنالیز کرده و شگرد‌های آن‌ها را شناسایی کنم. خدا را شکر روز مسابقه شرایط خوبی داشتم و توانستم مقابل حریفانم خوب ظاهر شوم و با طلا کار را تمام کنم.»
او به مسیر قهرمانی اشاره می‌کند‌: «تن‌ها کاراته‌کایی بودم که ۷ مبارزه انجام دادم. در روز اول سوئد، چین، قزاقستان و سنگال را شکست دادم و برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی نیز مقابل نیشیمورای ژاپنی و یکی از بهترین کاراته‌کا‌های این وزن به برتری رسیدم. این کاراته‌کای ژاپنی به‌تن‌هایی چهار یا پنج بار رافائل آقایف را شکست داده است، اما خدا را شکر با استراتژی خوب کادر فنی با پیروزی مقابل این کاراته کا و حریف روسی و نیز شکست کاراته‌کای ایتالیایی به مدال ارزشمند طلا رسیدم.»
عسگری با اشاره به عملکرد بقیه کاراته‌کا‌ها ادامه می‌دهد‌: «دوست داشتم همه بچه‌ها بهترین مدال را کسب کنند. واقعاً حق پورشیب و سجاد گنج‌زاده طلا بود. من و گنج‌زاده مثل برادر می‌مانیم و ۱۳ سال است که در تیم ملی با هم هستیم. برای هامون درفشی‌پور نیز که در اولین حضور خود در مسابقات جهانی برنز گرفت خوشحال شدم. امیر مهدی‌زاده با تمام وجود مبارزه کرد، اما بدشانسی آورد. مطمئنم که شکست امیر سکوی پرتابی برای موفقیت‌های آینده او خواهد بود.»
تنها طلایی مسابقات جهانی برای المپیک نقشه‌ها دارد و می‌گوید‌: «تمام تلاشم را می‌کنم تا مسیر موفقیتم ادامه داشته باشد. از حالا هم به هدف بعدی خود که المپیک است فکر می‌کنم. یک سال و چند ماه تا المپیک زمان مانده و باید از این به بعد خیلی حرفه‌ای‌تر به کار خود ادامه بدهم و قدم‌ها را محکم‌تر بردارم. ابتدا نیز باید سهمیه را بگیرم که خودش افتخار بزرگی است و بعد از آن تلاش کنم با مدال المپیک دل مردم بزرگ ایران و جامعه کاراته را شاد کنم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی