نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک تنیس‌باز مشهور فرانسوی از اینکه اینقدر در دنیای تنیس از راجر فدرر حمایت می‌شود و این تنیس‌باز نفوذ زیادی در این ورزشی پیدا کرده انتقاد کرد.

به گزارش خبرورزشی، راجرر فدرر که بازی نخستش برابر کی نیشیکوری را به طرز بدی واگذار کرد، توانست در دومین بازی از سد دومنیک تیم اتریشی بگذرد و کمی به وضعیتش در جدول سروسامان بدهد. با این حال، علاوه بر مسترز لندن، سوژه دیگری برملا شده که راجر فدرر را بیش از هر زمان دیگری برجسته کرده؛ ماجرا مربوط به صحبت‌های جولین بنتو، یکی از تنیس‌بازان مشهور فرانسوی است که در گفت‌وگویی رادیویی با «RMC» از اینکه اینقدر در دنیای تنیس از راجر فدرر حمایت می‌شود و این تنیس‌باز نفوذ زیادی پیدا کرده گلایه می‌کند. جولین بنتو می‌گوید: «طبیعی است که به فدرر امتیاز و بها بدهند ولی بعضی وقت‌ها این حمایت‌ها از سر بی‌ارادگی است. من الان برای شما یک مثال روشن می‌زنم؛ راجر فدرر تورنمنت لیورکاپ خودش را راه‌اندازی کرده که مباحث زیادی در دنیای تنیس به وجود آورده که موجب دلخوری زیادی هم شده است. حالا، اما درباره رقابت‌های جام دیویس جدیدی که قرار است برگزار شود موضع گیری او جالب است؛ تا زمانی که می‌گفتند جام دیویس در فرمت جدید قرار است در ماه نوامبر برگزار شود او صدایش درنیامد ولی به محض اینکه صحبت از برگزاری این تورنمنت در ماه سپتامبر شد، از خواب بیدار شد و با جرارد پیکه (مسئول برگزاری این تورنمنت) مخالفت کرد. همین‌جاست که ما متوجه می‌شویم بدنه تنیس دنیا تا چه حد باورنکردنی سست و ضعیف است. تورنمنتی که او راه انداخته یک تورنمنت نمایشی است که دلیلی ندارد برایش علیه رقابت‌های ملی در عرصه تنیس ایستادگی کند. هرچند که او مثلاً برای همین تورنمنت نمایشی مبلغ ۷۵۰ هزار دلار به نیک کرگیوس می‌دهد».

سرحال بودن فدرر برای ملبورن
بنتو در ادامه حملاتش به راجر فدرر از مسئولان برگزار‌کننده رقابت‌های اوپن استرالیا هم انتقاد می‌کند. او می‌گوید بازی‌های فدرر همیشه شب برگزار می‌شود تا او سرحال باشد در حالی که بقیه بازیکنان باید در دمای ۵۰ درجه بازی کنند. «در میان عوامل برگزار‌کننده تنیس استرالیا آقایی به اسم کرگ تیلی وجود دارد که رئیس اوپن استرالیاست. او به بخش مارکتینگ و حق پخش تلویزیونی هم رسیدگی می‌کند. از این گذشته این آقا از مدیربرنامه‌های فدرر هم پول می‌گیرد و بعد می‌بینیم که به طور کاملاً اتفاقی (!) ۱۲ تا از ۱۴ بازی فدرر در دو فصل اخیر ساعت ۷:۳۰ شب به وقت استرالیا برگزار می‌شود. مثلاً در یک روز فدرر قرار است با استروف بازی کند و جوکوویچ هم قرار است با مونفیس بازی کند. هر مدیر تورنمنت دیگری باشد طبیعتاً بازی جوکوویچ – مونفیس که بسیار مهمتر است را می‌اندازد ساعت ۷:۳۰ شب این‌طور نیست؟ ولی نه، جوکوویچ - مونفیس مجبور می‌شوند ساعت ۲:۳۰ ظهر در گرمای ۴۲ درجه بازی کنند تا فدرر- استروف به راحتی بازی‌شان را در شب برگزار کنند.»

حمایت جوکوویچ از فدرر
صحبت‌های جولین بنتو با این شبکه رادیویی در فرانسه خیلی زود سوژه ورزشکارانی شد که این روز‌ها در رقابت‌های مسترز لندن حاضرند. نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس دنیا اولین کسی است که راجر فدرر در قبال چنین اتهاماتی دفاع می‌کند و می‌گوید: «از یک زوایایی، راجر فدرر شایسته رفتار و حمایت ویژه‌ای است، چون هرچه که نباشد او ۶ بار فاتح رقابت‌های اوپن استرالیا شده، از طرفی، بدون تردید او بهترین تنیس‌باز تاریخ است. اگر هوای او را نداشته باشند پس هوای چه کسی را داشته باشند؟ مردم می‌خواهند بازی او را در زمین اصلی و در بهترین زمان ممکن که همان ساعت ۱۹:۳۰ است ببینند. البته می‌توانم انتقادات جولین را هم درک کنم، چون همیشه می‌گویند به بعضی تنیس‌باز‌ها بیشتر از بقیه می‌رسند و تورنمنت به تورنمنت می‌گویند از آن‌ها حمایت می‌شود. از طرفی باید متوجه این موضوع هم شد که فدرر موتور محرک تنیس چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ توجه است. جولین و بقیه بچه‌ها مثل او از تنیس به لطف راجر و به لطف کاری که او برای تنیس کرده بهره برده‌اند». جان ایسنر آمریکایی هم دیگر تنیس‌بازی بود که در لندن بعد از بازی اش مقابل جوکوویچ تمام قد از راجر فدرر حمایت کرد. البته کرگ تیلی، رئیس اهل آفریقای جنوبی اوپن استرالیا هم خیلی سریع نسبت به اتهاماتی که به او و فدرر زده واکنش نشان داد. او در بیانیه‌ای نوشت: «اگر قرار باشد بازیکنانی که مخاطب را به دنیای تنیس جلب می‌کنند معرفی شوند باید گفت: راجر فدرر خودش یک نسل کاملاً متفاوت است. تماشاگران می‌خواهند او را در بزرگترین ورزشگاه ممکن ببیند و شبکه‌های تلویزیونی هم طبیعتاً می‌خواهند بازی‌های او در بهترین زمان ممکن برگزار شود. فکر نمی‌کنم هیچ مدیری در دنیا باشد که راجر فدرر را در برنامه تورنمنتش داشته باشد و به این عوامل بی‌توجهی کند».

واکنش مجدد بنتو
سیل انتقادات به جولین بنتو، یکی از ستاره‌های تنیس فرانسه چنان زیاد شد که او مجدداً مجبور شد در یک پست توئیتری نسبت به صحبت‌هایی که کرده شفاف‌سازی کند. او در دو توئیت نوشت: «کل حرف من این بوده که تا جای ممکن از پرداختن به سلایق شخصی جلوگیری کنیم تا مساوات و انصاف بیشتری حکمفرما شود. من هیچ مشکل شخصی با راجر فدرر ندارم، چون خودم اولین نفری هستم که می‌گویم که او بزرگترین است و دستاورد بسیار زیادی برای ورزش ما داشته است».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی